صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۸۵۵۶۱

تحلیل انتخاباتی وال استریت ژورنال

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن اشاره به دلیل تعویق اعمال تحریم‌ها علیه ایران مدعی شد که مقام‌های ارشد این کشور به قانونگذاران آمریکا گفته‌اند تعویق در اجرای تحریم‌ها به خاطر تحول دیپلماتیک بین کاخ سفید و دولت فعلی ایران است.
پایگاه بصیرت: روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی با اشاره به تعویق افتادن در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: مقام‌های رسمی آمریکا و اروپا در خفا گفته‌اند که امیدوارند رفع تحریم‌ها بتواند منجر به حمایت‌ از «حسن روحانی» رییس جمهور ایران که متحدانش رقابت‌ سختی را با جناح محافظه کار (اصولگرایان) در انتخابات اواخر فوریه سال 2016(اسفند 94) دارند، شود. 

البته مقام‌های ارشد آمریکایی به قانونگذاران این کشور گفته‌اند که تعویق در اجرای تحریم‌ها به خاطر تحول دیپلماتیک بین کاخ سفید و دولت ایران است.

این روزنامه در ادامه به نقل قول برخی از مقام‌های پیشین دولت اوباما در این باره پرداخت و نوشت: برخی مقام‌‌های پیشین آمریکا گفته‌اند بر این باورند که بی‌رغبتی کاخ سفید در اعمال تحریم‌ علیه ایران به خاطر بیم از ضربه وارد شدن به آقای حسن روحانی است. این در حالی است که سران سیاسی، نظامی جناح اصولگرایان ایران به شدت از توافق هسته‌ای با مذاکره رییس جمهور و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه این کشور انتقاد کرده‌اند.

 در همین زمینه «ولی نصر» از مقام‌های سابق دولت اوباما درباره دید جناح اصولگرای ایران از رویکرد آمریکا در اعمال تحریم‌ها و توافق هسته‌ای گفت: «تحریم‌ها از دید جناح محافظه‌کاران ایران دلیلی بر حیله آمریکا مبنی بر رسیدن به توافق هسته‌ای و در عین حال تلاش در ادامه اعمال تحریم‌ها به هر وسیله‌ ممکنه است. این طرز تفکر  به حسن روحانی، رییس جمهور ایران که در حال کسب اعتبار از برجام می‌باشد در حال لطمه زدن است.»

این روزنامه آمریکایی  جمعه گذشته به نقل از مقام‌های این کشور، از تصمیم کاخ سفید برای تعویق اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داده بود.

این مقام‌ها گفتند که دولت باراک اوباما همچنان به مقابله با برنامه موشکی ایران متعهد است و تحریم‌هایی که در وزارت خزانه داری آمریکا آماده شده بود، همچنان روی میز است.

این مقام‌ها مدعی‌اند که اعمال چنین تحریم‌هایی، ناقض مفاد توافق هسته‌ای که تیر ماه امسال میان ایران و «1+5 » به دست آمد، نیست.

وال استریت ژورنال پیشتر نیز به نقل از منابع آگاه نوشته بود که قرار است یازده فرد و شرکت ایرانی، هنگ کنگی و اماراتی با ادعای ارتباط با برنامه موشکی ایران، در فهرست تحریم‌ها قرار گیرند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات