فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۵۷۳۵
عيادت نماينده دفتر مقام معظم رهبري از حميد سبزواري

پدر شعر انقلاب در بستر بيماري

حميد سبزواري، شاعر پيشكسوت انقلاب اسلامي كه از وي به عنوان پدر شعر انقلاب هم ياد مي‌شود به دليل بيماري در بيمارستان بستري شده است.
حميد سبزواري، شاعر پيشكسوت انقلاب اسلامي كه از وي به عنوان پدر شعر انقلاب هم ياد مي‌شود به دليل بيماري در بيمارستان بستري شده است.
به دنبال وخامت حال حميد سبزواري و بستري شدن وي در بيمارستان، چهره‌هاي فرهنگي به عيادت اين شاعر پيشكسوت رفتند. پسر حميد سبزواري درباره وضعيت پدرش به «مهر» گفت: پدرم از ۱۲ روز پيش به دليل خونريزي معده در بيمارستان بستري شده است و تحت مداوا قرار دارد. البته اين بيماري يك ماهي است كه ايشان را درگير كرده است، اما به دليل نداشتن نشانه‌هاي بيروني، ما متوجه اين مسئله نشده بوديم تا اينكه به دنبال ضعف شديد او را به دكتر برديم و در نهايت به بيمارستان منتقل كرديم. بستري شدن اين شاعر انقلابي تا به حال رسانه‌اي نشده بود. در همين رابطه محسن مؤمني‌شريف، رئيس حوزه هنري در گفت‌و‌گو با «فارس» گفت: همراه با آقايان ميرمحمدي، از نمايندگان دفتر مقام معظم رهبري، عليرضا قزوه، دكتر محمدحسن زورق، حسين شمسايي، شاهنگيان و جمعي از شاعران به بيمارستان آسيا براي عيادت از اين شاعر انقلاب رفتيم. حال عمومي ايشان خوب است، اما ضعف و خونريزي معده كمي ايشان را ناتوان كرده است اما وضعيت ان‌شاءالله رو به بهبود است. از سوي ديگر شكوه اقدس، همسر حميد سبزواري نيز در گفت‌و‌گو با ايسنا درباره وضعيت جسماني اين شاعر گفت: جمعه هفته گذشته ايشان را به علت بي‌حالي به بيمارستان آورديم كه بعد از انجام آزمايش‌ها مشخص شد خونريزي معده دارند؛ الان الحمدلله حالشان خيلي بهتر است، اما مشخص نيست چه زماني از بيمارستان مرخص مي‌شوند. حميد سبزواري در شعر انقلاب جايگاه بي‌بديلي دارد. رهبر انقلاب درباره اين شاعر به اعضاي برگزاركننده مراسم نكوداشت سبزواري گفتند: در مورد آقاي حميد، دو بخش در مورد شخصيت ايشان هست كه هر كدام بايد جداگانه مورد توجه قرار بگيرد، يكي رتبه شعري ايشان است. ايشان شاعر بسيار خوبي هستند، يعني هم قريحه شعري خوبي دارند و هم مضمون‌ساز هستند. هم تسلط بر لفظ و گستره ميدان واژگاني دارد و هم از واژگان فراواني استفاده مي‌كند. ايشان در شعر هم متنوع هستند. غزل، قصيده، تصنيف و ترانه‌هاي گوناگون مي‌گويند. اين تنوع در باب شعر و شاعري خصوصيتي است كه در همه شاعران يافت نمي‌شود. اينكه يك شاعر بتواند در انواع شعر طبع‌آزمايي كند يك امتياز است و آقاي حميد سبزواري از اين امتيازات بهره‌مند هستند و همين مطلب ايشان را در رتبه بالاي شعر معاصر ما قرار مي‌دهد. نكته دوم كه اهميتش از نكته اول كمتر نيست، اين است كه ايشان اين هنر را در خدمت مردم و انقلاب و در خدمت بصيرت‌افزايي قرار داده و اين خيلي مهم است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات