صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۵۹۴۰

طرح‌های اقتصادی دولت

یک اقتصاددان اصلاح‌طلب می‌گوید: سیاست «خروج از رکود» دولت کاملاً بی‌خود است.

حسینی راغفر در مصاحبه با روزنامه اطلاعات نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت را تشدید فقر و نابرابری دانسته و گفته است: پارادایم سلطه که همان سلطه نظام مالی ایجاد شده است، اقتصاد کشور را به شدت تخریب کرد و این شعارهای توخالی بی‌محتوا به نام بازار، در بستر فساد کشور وجود دارد و عملاً بازار کار نمی‌کند.

مدرس دانشگاه الزهرا با اشاره به سیاست دولت درباره خروج از رکود گفت: در این سیاست که چهار هزار میلیارد تومان قرار است به نام خرید تولیدات داخلی به بانک‌ها تزریق شود، سیاستی کاملاً «بی‌خودی» است، زیرا اغلب این کالاهای داخلی یعنی 95 درصد آنها مونتاژ و در حقیقت کالای خارجی است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و بنگاه‌های بزرگ، سیاست‌های اقتصادی را به دولت دیکته می‌کنند؛ گرچه اسم این سیاست، خروج از رکود است اما اینها عملاً باعث می‌شود که جامعه فراتر از مرزهای نگرانی برود.

استاد دانشگاه الزهرا با مثبت ندانستن روند خصوصی‌سازی گفت: اخیراً بحث خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و بهداشت مطرح شده که نتیجه این خصوصی‌سازی چه می‌تواند باشد جز بدتر شدن وضعیت جامعه.

وی با تأکید بر اینکه بازار اقتصاد، از دستفروشان تا پتروشیمی را دربر می‌گیرد، افزود: متأسفانه امروز فقط پتروشیمی را می‌بینیم و نامه چهار وزیر به رئیس جمهوری نیز در راستای حمایت از این پتروشیمی‌ها بود نه چیز دیگر؛ در حالی که برای حمایت از پتروشیمی‌ها، گازوئیل کشاورز چند 10 برابر شده و کسی به آن اشاره نمی‌کند.

وی همچنین گفته است متأسفانه در طرح‌های اقتصادی، اصلاً مردم دیده نمی‌شوند.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات