صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۶۰۴۸
نیویورک تایمز:

تحریم‌های جدید در راه است!

نیویورک تایمز: تحریم‌های جدید در راه است اما بعد از آن که ایران برجام را اجرا کرد

یک روزنامه آمریکایی می‌گوید تحریم‌های جدید علیه ایران لازم است اما نه آن قدر محکم و یکجا که باعث شود ایران از خیر توافق هسته‌ای بگذرد!

نیویورک تایمز با بیان اینکه آمریکا هم باید تحریم‌هایی را براساس برجام بردارد و هم تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کند نوشت: تحریم‌ها به این دلیل اعمال شد تا ایران را برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای‌اش پای میز مذاکره بکشاند. اینک این تحریم‌ها همانگونه که وعده داده شده است هر زمان که توافق هسته‌ای اجرایی شود باید از میان برداشته شود امکان دارد این زمان، هفته آینده باشد.

نیویورک تایمز افزود: دولت «باراک اوباما» در اقدامی سنجیده مشغول طراحی دور جدیدی از تحریم‌ها در پاسخ به آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک ایران است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد: «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران شتابان در حال گام برداشتن به سمت اجرای توافق هسته‌ای است. انتخابات حساس فوریه (7 اسفند) پیش روست و روحانی هیچ امیدی به پیشرفت اقتصادی کشور که با از میان برداشته شدن تحریم‌ها محقق خواهد شد، ندارد.

به موجب توافق، ایران موجودی انبار اورانیوم غنی شده خود را به روسیه فرستاد. هر گاه ایران سایر الزامات توافق را هم عملی سازد از جمله پیاده کردن بیش از 14 هزار سانتریفیوژ، قدرتهای بزرگ جهان طبق توافقی که به عمل آورده‌اند بخشی از دارایی‌های توقیف شده ایران را آزاد خواهند کرد.

در ماه اکتبر رهبر عالی ایران آیت‌الله «علی خامنه‌ای» در سخنانی اعلام کرد که اگر تحریم‌ها از همه نوع؛ علیه ایران اعمال شود، ایران از توافق هسته‌ای کناره‌گیری خواهد کرد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: اوباما گفته که حتی بعد از آنکه سخت‌ترین تحریم‌های ایران هم به موجب توافق هسته‌ای لغو شود؛ تحریم‌هایی که مربوط به اقدامات ایران در راه تولید موشک، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر است همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و اجرا خواهد شد.

نیویورک تایمز در عین حال تصریح می‌کند: مقطع حساسی است و شاید معنایش این است که باید منتظر ماند، زیرا ایران در آستانه اجرای توافق هسته‌ای قرار دارد. حول این محور یک مقام ایرانی هفته گذشته به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که مذاکرات در خصوص احتمال آزادسازی «جیسون رضاییان» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» و سایر آمریکایی‌های زندانی در ایران مجدداً به جریان افتاده است.

این روزنامه همچنین نوشت: افراد و آژانس‌هایی که بیشترین مسئولیت را در راه‌اندازی و پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران داشته‌اند سالها قبل هدف تحریم قرار گرفته‌اند، اقدامات جدیددر نظر گرفته شده 11 موجودیت جدید حقیقی و حقوقی ایران را به این فهرست قطور اضافه کرده است. اما این حرکت نباید آنقدر طاقت‌فرسا باشد که ایران از توافق هسته‌ای چشم‌پوشی کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات