صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۶۰۷۸

پایان داعش

مقابله جدی با داعش روزهاست که به واسطه عزم جدی اتحاد ایران، روسیه، عراق و سوریه برای نابودی تروریسم در حال پیگیری است؛ موضوعی که روز گذشته [....]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: عقب‌نشینی‌های پیاپی تروریست‌ها در سوریه و عراق، مهم‌ترین خبر این روزها در منطقه غرب آسیاست. مقابله جدی با داعش روزهاست که به واسطه عزم جدی اتحاد ایران، روسیه، عراق و سوریه برای نابودی تروریسم در حال پیگیری است؛ موضوعی که روز گذشته با اعزام پیاده‌نظام‌های روس به سوریه وارد مرحله تازه‌ای شد. ژنرال «سرگئی رودسکوی» رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه، صبح جمعه از آغاز اجرای «عملیات انسانی» خبر داد تا معلوم شود با وجود همه سنگ‌اندازی‌ها علیه اتحاد منطقه‌ای برای نابودی داعش، اتحاد چهارگانه با قدرت در حال پیشروی است. عراق رسماً اعلام کرده است، با کمک همین اتحاد در سال جاری داعش را در عراق نابود خواهد کرد و ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نیز در سخنانی کنایه‌آمیز اعلام کرده است، دستاوردهایی که طی عملیات سه ماهه ائتلاف چهارگانه علیه داعش به‌دست آمده، ده‌ها بار بیشتر از دستاوردهای یک‌ساله ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکاست. نگاهی گذرا به آمار اقدامات روسیه که تنها یکی از اعضای این ائتلاف است، این عزم را بیش از پیش نشان می‌دهد. روسیه از زمانی که در عرصه مبارزه با داعش پا گذاشته است، جنگنده‌هایش حدود ۱۴۵ سورت پرواز بر فراز سوریه داشته‌اند و یک‌هزار و ۵۰۰ بمب شلیک کرده‌اند. همچنین، روسیه توانسته است مسیر صادرات نفت به ترکیه را با مخاطره جدی روبه‌رو کند و داعش کیلومترها عقب نشسته است. بشار اسد نیز برخلاف میل رژیم آل‌سعود و دوستانش از جایگاه سیاسی و اجتماعی بیشتری برخوردار شده است، موضوعاتی که نشان می‌دهد موازنه در منطقه به سرعت در حال تغییر است.
البته این روند اگرچه پشتیبانان داعش را با انفعال روبه‌رو کرده است؛ اما مطمئناً بدون واکنش از سوی حامیان داعش در ترکیه، عربستان و آمریکا نخواهد بود که اعزام کماندوهای آمریکایی به عراق را باید نمونه اول این واکنش‌ها دانست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات