صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۳۶۶

مخالفان نظام و مجلس

براي تحقق مطالبه رهبري بايد دستگاه نظارتي با تسامح کامل برخورد کرده و همه نامزدها با گرايش‌ها و تفکرات مختلف، حتي مخالفان نظام سياسي، اعم از فتنه‌گران و... را تأييد کند تا سخن رهبري محقق شود! [...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: در روزهاي گذشته، عبارتي از رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با مردم قم مورد توجه رسانه‌هاي داخل و خارج قرار گرفت که معظم‌له فرموده بودند: «حتي کساني که نظام را و رهبري را قبول ندارند پاي صندوق‌ها بيايند؛ چراکه انتخابات متعلق به ملت، ايران و نظام جمهوري اسلامي است.»
 اين تعبير بلافاصله مورد نقد و ارزيابي‌هاي گوناگون و تحليل‌ها و تفسيرهاي متنوع قرار گرفت که برخي آن را نشان از عمق جايگاه انتخابات در نظام مردم‌سالاري ديني دانستند و برخي دیگر به ویژه در آن سوی مرزها با نگاه کينه‌ورزانه، آن را اظهاراتي فريبنده تفسير کردند که تنها براي اغوای مخالفان بيان شده است؛ اما در اين ميان، يک جريان سياسي خاص تفسيري را مطرح کرد که چنين بيان مي‌داشت: براي تحقق مطالبه رهبري بايد دستگاه نظارتي با تسامح کامل برخورد کرده و همه نامزدها با گرايش‌ها و تفکرات مختلف، حتي مخالفان نظام سياسي، اعم از فتنه‌گران و... را تأييد کند تا سخن رهبري محقق شود! از این رو در روزهاي گذشته و با توجه به اعلام اوليه اسامي تأييد و ردّ صلاحيت‌شدگان مجلس شوراي اسلامي از سوی شوراي نگهبان، فرصتي فراهم شد تا اين تفسير ناصواب از سخنان رهبري به ابزاري براي تخريب شوراي نگهبان بدل شود.
همين فضاسازي‌ها کافي بود تا رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار خود با دست‌‌اندرکاران انتخابات در روز چهارشنبه (94/10/30) به شرح کلام‌شان و نفي تفسيرهاي باطل بپردازند و چنين تبيين کنند: «بله، بنده گفته‌ام و باز هم مي‌گويم که آن کساني که حتي نظام را قبول ندارند، بيايند در انتخابات شرکت کنند، رأي بدهند، اما نه اينکه کسي که نظام را قبول ندارد، بخواهند مجلس بفرستند... در هيچ جاي دنيا در مراکز تصميم‌گيري، آن کسي که اصل نظام کشور را قبول ندارد راه نمي‌دهند.»
اين بيانات خط بطلاني بر سناريوی تبليغاتي بود که شوراي نگهبان را در اين موقعيت حساس مورد هجمه قرار داده تا دچار انفعال شود. به عبارتی، نظام اسلامی نظام شايسته‌سالاري است و در آن تنها صاحبان صلاحيت  می‌توانند برای خدمت بر کرسي قدرت تکيه بزنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات