صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۶۷

فیروزآبادی: سپاه ثابت کرد آماده‌‌ در برابر تهدیدات است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعد ازعذرخواهی دولت آمریکا و اطمینان از اینکه تفنگداران قصد تجاوز نداشتند، در کمتر از ۲۴ ساعت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنها را آزاد کردند و این نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در مراسم اعطاء درجه سرداری و امیری به تعدادی که به ارتقاء درجه نایل شدند، اظهار داشت: درجه که دوش سرداران و امیران را زینت می‌دهد، نشانه شخصیت و مسئولیت برای خدمت به اسلام، مسلمین، ارزش‌های اسلامی و سرزمین مقدس ایران اسلامی است و مسئولیت سرداری و امیری مسئولیت بزرگی است که وقتی مردم به این درجه نگاه می‌کنند انتظار مدیریت و هدایت صحیح کار عملیاتی و انتظام امور و امنیت را از او دارند.

وی افزود: یکی از دعاهایی که ما در محضر حضرت صاحب الزمان (عج) می‌خوانیم از خدای متعال می‌خواهیم که «وجعلنا من اعوانه و انصاره و ...» خدایا ما از تو می‌خواهیم که ما را جزو یاران و نصرت‌دهندگان به امام زمان قرار بدهی یعنی سینه سپرکنندگان جلوی آقا در برابر خطرات و تهدیدات. کاری که رزمندگان پاسدار انقلاب اسلامی در خلیج فارس، در سواحل جزیره فارسی با تفنگداران متجاوز آمریکایی و آب‌های ساحلی انجام دادند این اقدام پاسداران انقلاب اسلامی همین سینه سپر کردن در برابر دشمن بود. مقابل تهدیداتی که متوجه سرزمین مقدس اسلامی و منافع ملی اسلام و مسلمین شده بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص اطاعت از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم ولایت فقیه ولایت پیغمبر است یعنی وقتی با ولایت فقیه پیمان می‌بندیم با پیامبر بیعت کرده‌ایم و این سینه سپر کردن، سینه سپر کردن برای رسول خدا است و این سطح ارزش جایگاه این عمل است. بنابراین این اقدام رزمندگان پاسدار انقلاب اسلامی در سواحل جزیره فارسی از نشانه‌های هوشیاری و آمادگی و سینه سپر کردن در برابر تهدیدات متوجه کشور رسول خدا بود.

فیروزآبادی تصریح کرد: قرآن حکیم می‌فرماید دشمنی دیگران با شما و مخالفت آنها با منافع امنیت ملی شما، شما را وادار نکند که خلاف عدالت رفتار کنید بنابراین کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با تفنگداران متجاوز، رفتار عادلانه بود که این رفتار عادلانه الگوی ویژه اسلام در جهان است و مسئله دیگر که در راس همه مسائل قرار می‌گیرد این است که بعد از هماهنگی‌های لازم و عذرخواهی دولت آمریکا و بازجویی از متجاوزان به اطمینان از اینکه قصد تجاوز نداشتند، بلکه به دلایل دیگری به آب‌های ساحلی ما وارد شدند در  کمتر از 24 ساعت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنها را آزاد کردند و این نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

وی گفت: بنابراین، پاسداران سپاه در این روزهای حساس ثابت کرده‌‌اند که هوشیار و آماده‌‌اند در برابر تهدیدات متوجه به مملکت‌شان و ملت‌شان، سینه سپر کردند و در شرایط خطیر با دشمن عادلانه رفتار کردند و در کمترین زمان با اقتدار، اسرای خود را آزاد کردند. این درجه سرداری و امیری به فرمانده ما می‌گوید که الگوی عمل شما این رفتار انقلابی و اسلامی و شایسته زمان است.

فیروزآبادی در پایان اعطای درجات به خانواده معظم شهدا، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح و خانواده‌های دریافت‌کننده درجه و به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفت.
منبع: خبر آنلاین
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات