تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۶۱۵

اقدام به‌هنگام پاسداران جوان و شجاع

بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا که معمولا”جزو کارآزموده ترین و چالاک‌ترین نیروهای این کشور محسوب می شوند در آستانه اجرای برجام، همزمان با نطق سالانه رئیس جمهور امریکا و در مقطعی که شاهد سرسپردگی حکام کشورهای منطقه به امریکا و بویژه رفتار حکام کوته فکر سعودی هستیم، پیام و معنایی جز اقتدار توأم با عقلانیت ایران، قدرت و دست برتر ایران اسلامی در منطقه حساس خلیج فارس و ناتوانی و عجز امریکا در برابر این اقتدار نداشت.
پایگاه بصیرت / علیرضا شفیعی

در مقطعی که آمریکایی‌ها به بهانه نهائی شدن مراحل توافقنامه برجام در صدد القای کوتاه آمدن ایران اسلامی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در برابر آمریکای جنایتکار و متجاوز و ناگزیر بودن ایران از ادامه این راه بودند. بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا که معمولا”جزو کارآزموده ترین و چالاک‌ترین نیروهای این کشور محسوب می شوند در آستانه اجرای برجام، همزمان با نطق سالانه رئیس جمهور امریکا و در مقطعی که شاهد سرسپردگی حکام کشورهای منطقه به امریکا و بویژه رفتار حکام کوته فکر سعودی هستیم، پیام و معنایی جز اقتدار توأم با عقلانیت ایران، قدرت و دست برتر ایران اسلامی در منطقه حساس خلیج فارس و ناتوانی و عجز امریکا در برابر این اقتدار نداشت.

اقتدار و اشرافیت نیروی دریایی سپاه

عصر سه‌شنبه هفته گذشته دو شناور متجاوز امريکايي بدون مجوز وارد آب‌هاي جمهوري اسلام ايران در سه مايلي جزيره‌ فارسي در خليج فارس شده بودند که با اشرافيت و اقتدار نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توقيف و ۱۰ نظامي آن دستگير شدند و پس از مشخص شدن سهوي بودن اين اقدام در آب‌هاي بين‌المللي رها شدند

در مقطعی که امریکایی ها به بهانه برجام در صدد القای کوتاه آمدن ایران در برابر آن و ناگزیر بودن ایران از ادامه این راه بودند، تصویر سربازان بازداشت شده نشان داد نه تنها ایران در برابر امریکا کوتاه نیامده است بلکه اگر کوچکترین نشانه‌ای از تعرض امریکا ولو به اشتباه، به منافع خود را شاهد باشد با صلابت واکنش نشان خواهد داد و نیز با مدیریت صحنه عملیات نشان داد که توان مدیریت هر بحرانی را دارد. این اقدام یک بار دیگر اقتدار ملت بزرگ ایران را در زیر سایه پر برکت فرماندهی کل قوا به نمایش گذاشت.

این عملیات غرور آفرین نشان از اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران بر مرزهای آبی كشور و رصد لحظه به لحظه آب‏های كشورمان توسط واحدهای رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و اگر دشمن دست از پا خطا کند با سیلی قدرتمند فرزندان انقلاب مواجه خواهد شد.

این اقتدار نیروهای توانمند سپاه باعث شد آمریکا بار دیگر در برابر اراده پر صلابت ایران، تحقیر و برای آزادسازی نظامیان متجاوز خود، مجبور به عذرخواهی از جمهوری اسلامی ایران شود.

این رویداد در هنگامه ای که اکثر کشورهای منطقه به سبب بی لیاقتی حاکمان خود،کشورهایشان را دربست در اختیار نظامیان آمریکایی قرار داده و برای تامین امنیت خود نیازمند آمریکایی های بیگانه هستند، به وضوح این پیام را به دنیا داد که جمهوری‌اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که نه تنها برای تأمین امنیت خود به قدرت درون زای خود متکی است بلکه در چنان موقعیتی است که می تواند امنیت صادر کند و کشورهای منطقه می‌توانند به این ابرقدرت نجیب تکیه کنند.

رویداد مزبور روزی با برکت و اقتدار آفرین از سوی خداوند متعال به بندگان پاک و شجاعش بود که یک بار دیگر نشان داد اقتدار،هوشمندی،دقت و توانمندی های نیروهای مسلح کشورمان همواره باید با اتکای به خداوند متعال و با جلب عنایات الهی همراه باشد.

جمهوری اسلامی ایران با مدیریت مدبرانه ماوقع نشان داد در پی تنش زایی نیست؛ لذا پس از اثبات اشتباه تفنگداران پر مدعای آمریکا و اعتراف به این اشتباه و عذرخواهی فرمانده آن‌ها و همچنین گفت و گوهای دیپلماتیک(که البته از محتوای آن خبری منتشر نشد)، آنها پس از یک میزبانی توام با رافت و مهر علوی آزاد شدند.

با تمام توان در برابر زياده‌خواهي‌هاي امريکا ايستاده ایم

سردار رزمجو یکی از فرماندهان اصلی عملیات موفق آمیز دستگیری متجاوزان آمریکایی، تأکيد کرد: زلزله‌ قدرت ايران پيکره آمريکا را در جزيره فارسي لرزاند و ما به آن مغرور نمي‌شويم چون اين کار، کار خدا بود

اين کار بزرگ نشان داد نظام جمهوري اسلامي ايران با تمام توان در برابر زياده‌خواهي‌هاي امريکا ايستاده و اين مسير تا پيروزي نهايي استمرار خواهد داشت

سپاه با تمام آمادگيِ همراه با اخلاص و معنويت براي حفاظت از آب‌هاي کشور هيچ ترديدي به خود راه نمي‌دهد و همواره گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا می ‌باشد.

فرمانده‌ منطقه دوم نيروي دريايي سپاه، در خصوص تهديدات و حرکات غيرحرفه‌اي و مکالمات رد و بدل ‌شده ميان نظاميان آمريکايي از ناو مستقر در خليج فارس و نيروي دريايي سپاه گفت: آنها پس از پاسخ کوبنده سپاه عقب کشيدند که اين قدرت ما نشأت‌گرفته از قدرت لايزال الهي و قيام عاشورا و مايه خير و برکت براي نظام اسلامي است.
سردار دريادار دوم علي رزمجو با اشاره به وجود روحيه‌ي جهادي در ميان اقشار جامعه و به‌ويژه کارکنان اين منطقه، افزود: پاسداران نيروي دريايي سپاه يک‌بار ديگر در خليج فارس آبرو و حيثيت امريکا را بردند و هيمنه پوشالي آنان را درهم شکستند و آنها را به زانو در آوردند. ایشان در ادامه افزودند: نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل هستند و اگر نیروی خارجی در این منطقه به ایران تعرض کنند، با جواب دندان‌شکن مواجه خواهد شد

شما خدا دارید و آنها خدا ندارند

پس از اقدام بسیار زیبا و مقتدرانه نیروهای دریایی سپاه، مسئولان امرتصمیم گرفتند به محضر فرمانده کل قوا رسیده و گزارشی از شرح ماجرا را نیز حضوری خدمت رهبرمعظم انقلاب داشته باشند.

یکی از پاسداران عمل کننده ضمن ارائه گزارشی از نحوه عملیات، در خصوص ترس و ضعف سربازان آمریکایی می‌گوید:

«من ۳۱ سال سابقه خدمت دارم؛ [خارجی‌ها] همواره نیروهای آمریکایی را برای ما گنده کرده‌اند! اما با چشم خودم دیدم با وجود اینکه بهترین قدرت بدنی را داشته و آموزش‌های لازم را دیده بودند، اما در مقابل پاسداران ما بدل به ترسوترین و بزدل‌ترین آدم‌ها شدند» فرمانده کل قوا در جواب این رزمنده دلیر می‌گویند: «باید هم بترسند! شما خدا دارید و آنها خدا ندارند.»

شجاعت همراه با درک به‌هنگام

در پایان دیدار کوتاه ولی پرشور و پربهای رزمندگان با فرمانده، فرمانده چند جمله‌ای در ستایش شجاعت فرزندان خود می‌گوید: «بچه‌ها شجاعت به خرج دادند، فقط هم شجاعت نبود. شجاعت همراه با ایمان و همراه با درک به‌هنگام. یعنی در وقت عمل کردن. خیلی از کارهای ما انجام می‌گیرد منتها نه در وقت خودش. وقتی در کاری تأخیر افتاد آن وقت دیگر فایده‌ای ندارد. شما به لحظه عمل کردید، بسیار کارتان عالی و جالب بود و درست در وقت خودش هم این کار انجام گرفت. خدای متعال پشت گردن آنها زد و آنها را به آب‌های ما کشاند که شما را به جانشان بیندازد و آن‌طور دست‌هایشان را روی سرشان بگذارند.

این حادثه کار خدا بود و در وقت خوبی انجام گرفت و شما هم عالی عمل کردید. زنده باشید."

تاکید مقا م معظم رهبری بر عمل به هنگام و در وقت خود و همچنین تسری این مطلب به تمام بخش‌های کشورکه در برابر متجاوزان در هر عرصه‌ای باید ایستاد بیانگر اهمیت این موضوع می باشدکه تمامی مسئولان باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند و اجازه هیچگونه سوء استفاده از نجابت و رأفت اسلامی را به دشمنان قسم خورده این انقلاب و مردم انقلابی آن ندهند.

برای دیدن تصاویر کلیک نمایید




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات