صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۷۷

داستان بمب خفته

رژیم صهیونیستی به عنوان یک خطر بالفعل در منطقه به حساب می‌آید.
"جهان عاری از رژیم صهیونیستی" با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای برخی از مقامات غربی و متحدین آنها در منطقه این تعبیر را به کار بردند که توافق هسته‌ای منطقه خاورمیانه را امن تر کرد!

اما طبق آنچه مقامات کشورمان همواره بر آن تاکید کردند این تعبیر هیچ گاه شایسته کشورمان نبوده بلکه بر اساس واقعیات منطقه ایران همواره حامی صلح و ثبات است و در این جهت گام بر می دارد، اما خطر اصلی کجاست؟

برخی رسانه ها مطلبی را پیرامون این زرادخانه‌های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی منتشر کردند که کمک‌های نظامی جدید فقط به مشخص شدن اموال، خرید اسلحه و تجهیزات آمریکایی محدود نمی‌شود بلکه به اسرائیل اجازه می‌دهد برخی از بهترین زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا را در اختیار داشته باشد.

"بنیامین نتانیاهو" در حاشیه کنفرانس اقتصادی داووس از نزدیک شدن به دستیابی توافق نظامی با دولت آمریکا و یادداشت تفاهم در خصوص کمک‌های نظامی به تل آویو برای ده سال آینده تمجید کرد و از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل که در پنج دهه اخیر ۱۰۰ میلیار دلار بوده است و در سالهای اخیر به بیش از سه میلیارد دلار در سال رسیده است، تشکر و قدردانی کرد.

گفته می‌شود هیاتی بلند پایه از آمریکا در چند روز آینده برای بحث و بررسی کمک‌های نظامی این کشور، که درباره آن در حاشیه نشست داووس بحث شد، وارد تل‎آویو خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درباره جزئیات کمک نظامی آمریکا در کنار "بسته غرامت" به منظور محافظت از برتری ارتش این رژیم برای مقابله با کشورهای عربی هیچ صحبتی نکرد.

اسرائیل با سرقت اطلاعات و اسرار هسته‌ای ، مخفیانه از دهه پنجاه میلادی تاکنون اقدام به ساخت بمب کرده است و دولت های غربی نیز از جمله انگلیس و آمریکا از این مسئله چشم‌پوشی کرده‌اند.

داستان بمب خفته در بیابان حقیقت دارد...

بر اساس آنچه رسانه‌های غربی منتشر کردند داستان بمب خفته در بیابان حقیقت دارد. اسرائیل با حیله و ترفند توانست یک زرادخانه کامل زیرزمینی احداث کند که طبق برآوردها، هم اکنون هشتاد کلاهک (برابر با هند و پاکستان) دارد و حتی نیم قرن قبل یک بمب آزمایش کرد که واکنش چندانی در سطح بین المللی ایجاد نکرد. 

به رغم این واقعیت که برنامه هسته‌ای اسرائیل از زمان افشاگری های مردخای وانونو تکنسین ناراضی در سال 1986 رازی بر ملا شده به حساب می‌آید، موضع رسمی اسرائیل هنوز این است که وجود چنین برنامه ای را تایید یا انکار نکند. وقتی سخنگوی سابق کنست (آوراهام برگ) ماه گذشته سنت شکنی کرد و گفت که اسرائیل صاحب تسلیحات هسته ای و شیمیایی است و سیاست تایید نکردن را یک سیاست تاریخ گذشته و بچگانه خواند ، گروهی دست راستی رسماً خواستار بازجویی پلیس از این فرد به اتهام خیانت شد. در ضمن ، دولت های غربی با چشم پوشی و پرهیز از ذکر موضوع ، اسرائیل را در این سیاست «ابهام» همراهی کرده اند. 

فهرست کشورهایی که مخفیانه به اسرائیل مواد و فناوری کلاهک های هسته‌ای فروخته اند یا چشم خود را به روی سرقت هایش بسته اند ، شامل مدافعان پر و پا قرص منع تکثیر است: آمریکا ، فرانسه ، آلمان ،انگلیس و حتی نروژ.

براساس گزارش روزنامه گاردین، اسناد انگلیسی و آمریکایی نیز که سال گذشته از فایل محرمانه خارج شد ، از خرید حدود صد تن کیک زرد از آرژانتین در سال 1963 یا 1964 پرده بر می‌دارد. اسرائیل همچنین بابت تکثیر دانش تسلیحات و مواد تسلیحات هسته ای نگرانی نداشت و در ازای ششصد تن کیک زرد به رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی کمک کرد بمب هسته ای خود را بسازد. رآکتور هسته ای اسرائیل همچنین برای تعدیل واکنش های شکافت پذیر به آب سنگین نیاز داشت و بدین منظور به نروژ و انگلیس روی آورد. در سال 1959 ، اسرائیل توانست بیست تن آب سنگین را که نروژ به انگلیس فروخته بود و مازاد مصرف برنامه هسته ای انگلیس بود، خریداری کند. هر دو کشور احتمال می دادند که اسرائیل از این ماده برای ساخت سلاح استفاده کند اما چشم پوشی کردند. این کشورها هیچ تعهد پادمانی به اسرائیل تحمیل نکردند.

به نوشته این روزنامه، برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل بدون کمک های فرانسه هرگز پیشرفت نمی کرد. کشوری که سخت ترین موضع گیری ها را در برابر ایران داشته، اساس و بنیاد برنامه تسلیحات هسته ای اسرائیل را بنا نهاده است. اولین رآکتور فرانسه در سال 1948 راه اندازی شد اما تصمیم به ساخت تسلیحات هسته ای به نظر می رسد در سال 1954 بعد از سفر پییر مندس فرانس نخست وزیر جمهوری چهارم فرانسه به واشنگتن گرفته شده است. مندس فرانس دستور شروع ساخت بمب را در دسامبر 1954 صادر کرد. پاریس در حالی که زرادخانه خود را می ساخت ، این فناوری را نه تنها به اسرائیل بلکه به دیگر کشورهای خواهان بمب هسته‌ای می فروخت. مهندسان فرانسوی به طرف رآکتور دیمونا سرازیر شدند تا این رآکتور و یک مرکز بازفرآوری مخصوص جداسازی پلوتونیوم از سوخت مصرف شده در رآکتور بسازند. تا پایان دهه پنجاه میلادی حدود دو هزار و پانصد شهروند فرانسوی در دیمونا زندگی می کردند و آن را از روستا به شهری بزرگ با خیابان های مملو از رنو تبدیل کردند. اما کار اصلی آنها پشت دیواری ضخیم و اسرار آمیز انجام می شد.

در جهان عرب و فراتر از آن،‌ نگرانی در این باره رو به افزایش است. مصر تهدید کرد، از ان پی تی خارج می شود مگر این که ایده منطقه عاری از تسلیحات هسته ای اجرایی شود. قدرتهای غربی قول دادند در سال 2012 کنفرانسی در این باره برگزار کنند اما این کنفرانس عمدتاً به علت فشارهای آمریکا برگزار نشد زیرا واشنگتن نمی خواست اسرائیل تحت فشار قرار بگیرد. یک کارشناس می گوید:«اگر تایید شود که اسرائیل تسلیحات هسته ای دارد ، دستکم بحثی صادقانه خواهیم داشت.

گروهی از کارشناسان روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن موفق شدند از اسرار کارخانه ای مخفی که در ساخت تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی مشارکت داشت، پرده بردارند.این کارخانه که در زیر صحرای نگو مخفی است، در 20 سال گذشته محل ساخت کلاهک های اتمی بوده است.
این کارخانه مدتهاست به کار تولید تسلیحات هسته ای حرارتی سرگرم است. تسلیحاتی که می تواند کل یک شهر را با خاک یکسان کند.

رژیم صهیونیستی بیش از دو دهه کارخانه مخفی ساخت تسلیحات هسته ای خود را حفظ کرده و در طول دهه 1960 با پنهان کردن آن در زیر ساختمانی معمولی و متروک، مراحل استخراج پلوتونیوم آن را از دید ماهواره های جاسوسی و بازرسان مستقل دور نگه داشته است.

از سوی دیگر یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد: اسرائیل 115 سلاح هسته‌ای و 660 کیلوگرم پلوتونیوم غنی شده در اختیار دارد. بررسی‌های موسسه علوم و امنیت بین اللمل حاکی از آن است که اسرائیل در طول50 سال 660 کیلوگرم پلوتونیوم غنی سازی کرده است.این موسسه که مقر آن در آمریکا است، برآورد کرده که اسرائیل در سال 2014، 115 بمب هسته‌ای در اختیار داشته است. این بررسی را که بخشی از یک مطالعه جامع درباره میزان پلوتونیوم موجود در جهان است، دیوید آلبرایت، بنیانگذار این موسسه انجام داده است.بر اساس این تحقیقات برای ساخت یک بمب هسته ای به 3 تا 5 کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است.به نوشته این روزنامه صهیونیستی، برآورد آلبرایت درباره تعداد بمب‌هایی که اسرائیل در اختیار دارد با مطالعات قبلی متفاوت است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود؛ این در حالی است که صهیونیست‌ها پیش از این ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند و بر اساس ادعاهایی واهی و نخ‌نما نسبت به برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی می‌کردند.اما رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه تاکنون به‌طور رسمی این مسئله را نپذیرفته که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد؛ درحالیکه این حقیقت می‌تواند امنیت منطقه را به خطر بیندازد. جامعه بین‌الملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز علیرغم چنین تهدیدی در منطقه از رژیم صهیونیستی نخواسته‌اند که معاهدات بین‌المللی مرتبط با استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را شامل معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) امضا کند.رژیم صهیونیستی عضو هیچ یک از این معاهدات بین‌المللی نیست و غرب و آمریکا در برابر این مسئله تنها سکوت اختیار کرده است.

با توجه به همه این موارد و آنچه اسرائیل در فلسطین اشغالی انجام می دهد و جنایتهای روزانه ای که 70 سال تداوم دارد می توان گفت که جهان عاری از رژیم صهیونیستی میتواند نوید بخش صلح و آرامش باشد.
منبع: جامعه اسلامی مهندسین
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات