تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۶۵۹۹
دبیر شورای نگهبان محور برنامه‌های انتخاباتی فتنه‌گران را فاش کرد

به نام دولت به کام فتنه!

(روزنامه وطن‌امروز - 1394/07/15 - شماره 1717 - صفحه 2)

گروه سیاسی: آیت‌الله جنتی پس از اظهارنظر یکی از مقامات درباره جایگاه نظارتی شورای نگهبان در انتخابات آتی مجلس، عزم خود را جزم کرده تا پشت‌پرده فشارها برای به حاشیه بردن شورای نگهبان را آشکار کند. به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله چندی پیش پشت‌پرده هجمه‌های برخی افراد دارای جایگاه به شورای نگهبان را تلاش آنها برای ورود افراد مساله‌دار به درون مجلس دانست و گفت نه تنها برای مجلس شورای اسلامی بلکه فتنه‌گران و حامیان و دوستان و همدست‌های آنها برای مجلس خبرگان رهبری نیز برنامه دارند. این اظهارات آیت‌الله جنتی واکنش گسترده‌ای در محافل سیاسی فتنه‌گران و دوستان آنها داشت و باعث شد آنها تا مدتی سکوت اختیار کنند اما آیت‌الله جنتی گویا تلاش دارد قبل از آنکه شورای نگهبان وظایف قانونی خود را در انتخابات‌های پیش‌رو انجام دهد؛ ابتدا به آگاهی‌بخشی در این زمینه بپردازد تا جامعه بویژه جریان انقلابی در جریان توطئه‌های فتنه‌گران و حامیان پوششی آنها قرار گیرد.

در همین راستا آیت‌الله جنتی در تازه‌ترین اظهارات خود در اصفهان، به رمزگشایی از فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر حق‌الناس دانستن شورای نگهبان پرداخت و گفت این سخنان رهبر انقلاب، در مقابل برخی اظهارنظرهایی بود که تلاش داشتند از سخنان رهبری مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم، سوء‌استفاده‌های سیاسی کنند. به اعتقاد آیت‌الله جنتی، اینکه رهبر انقلاب تصریح کردند شورای نگهبان حق‌الناس است در واقع برای جلوگیری از به حاشیه رفتن شورای نگهبان و تحقق اهداف فتنه‌گران برای جلوگیری از اعمال نظر قانونی شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو است.

آیت‌الله البته این بار تاکتیک انتخاباتی فتنه‌گران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت برخی فتنه‌گران که در دولت روحانی توانسته‌اند مناصبی را در اختیار بگیرند، تلاش می‌کنند در مجلس آینده نیز کرسی‌هایی را به خود اختصاص دهند. این اظهارنظر آیت‌الله جنتی در واقع به معنای این است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فتنه‌گران، عبور از سد شورای نگهبان با پوشش دولت است! که البته به نظر می‌رسد با این اظهارنظر آیت‌الله، این پروژه با سختی‌های فراوانی مواجه شده است.

تظاهر به تبعیت می‌کنند

به گزارش «وطن امروز» به نقل از رسا، آیت‌الله احمد جنتی دوشنبه‌شب در جمع مردم اصفهان در همایش «ولایت فقیه امتداد غدیر» که در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد، با اشاره به اهمیت تبعیت از ولی‌فقیه اظهار کرد: امروز کسانی رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند و در این زمینه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب استناد می‌کنند که در گذشته اعتقادی به ولایت‌فقیه نداشته و تلاش می‌کنند تا از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سوءاستفاده کنند. برخی تنها تظاهر به تبعیت از ولایت می‌کنند. امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: امروز عده‌ای در کشور در حالی مدعی پیروی و تبعیت از ولایت فقیه هستند که در عمل و به صورت پنهان علیه ولایت‌فقیه عمل می‌کنند، کسانی که در خیمه‌هایی از کشور در صدد کور کردن خط ولایت فقیه هستند، اشخاصی که ظاهرسازی می‌کنند که تابع ولایت هستند اما عملا هیچ تبعیتی از ولی‌فقیه ندارند و تنها در صدد فریب دادن مردم هستند.

چه کسی بود گفت حق‌الناس؟

آیت‌الله جنتی در ادامه به سوءاستفاده یکی از مقامات درباره فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رای مردم اشاره کرد و با اشاره به فضاسازی‌ها و حملات علیه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اشخاصی تلاش می‌کنند تا از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم سوءاستفاده کنند اما ایشان با بیان اینکه شورای نگهبان نیز حق‌الناس است با این صحبت‌های حکیمانه خود مشت محکمی بر دهان کسانی زدند که به دنبال سوءاستفاده هستند. دبیر شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: متأسفانه برخی در موضع‌گیری‌های خود نسبت به سپاه و بسیج صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که خلاف مواضع و نظرات رهبری است. سپاه و بسیج خاری در چشم دشمنان هستند.

آیت‌الله جنتی شورای نگهبان، بسیج و سپاه را خاری در چشم دشمنان و منافقین دانست و گفت: مردم با تمام تلاش خود در حوادث و اتفاقات مختلف، با جانفشانی در دفاع مقدس و در انقلاب اسلامی آمریکا و کشورهای استکباری را که به کشور نفوذ بسیاری کرده بودند از درهای کشور بیرون انداختند ولی متأسفانه شاهد هستیم عده‌ای از اشخاص در داخل کشور و مسؤولان کشوری تلاش می‌کنند تا آمریکا را به عنوان منجی مردم و حلال مشکلات کشور معرفی کنند. وی ادامه داد: برخی اشخاص تلاش می‌کنند تا آمریکا را تنها منجی و راه نجات کشور نشان دهند در حالی که اتکا به توان داخلی و استفاده از توانمندی‌ها تاکنون نجات‌دهنده کشور بوده است، افرادی که آمریکا را به عنوان منجی معرفی می‌کنند آب، نان، امنیت و سعادت کشور و ملت را در گرو حضور آمریکا در ایران می‌دانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی توطئه‌های مختلف دشمنان در سال‌های گذشته و شرایط کنونی کشور تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند و این موضوع از روز روشن‌تر است اما عده‌ای در تلاش برای مخفی کردن این دشمنی هستند. آیت‌الله جنتی با اشاره به حضور برخی سران و حامیان فتنه در سمت‌های مختلف دولتی اظهار کرد: برخی از این اشخاص تلاش می‌کنند تا با حضور در انتخابات مجلس بتوانند کرسی‌های مجلس را هم به دست بیاورند، عده‌ای نه تنها موضع مشخصی در برابر فتنه سال 88 نگرفته‌اند و در برابر آن سکوت کرده‌اند بلکه در پشت صحنه و به صورت مخفیانه با سران و اصحاب فتنه ارتباطاتی هم دارند.

برجام بدتر از جنگ

دبیر شورای نگهبان در ادامه اظهارات خود به آسیب‌ها و خطرات برجام برای کشور اشاره کرد. وی برجام را دستاوردی برای دشمنان که در جنگ امکان دستیابی به آن نبود ذکر کرد و افزود: سخنان دشمنان ما و اشخاصی نظیر رئیس‌جمهور آمریکا و سران کشورهای غربی بیانگر این مطلب است که دستاوردی که آنها از برجام داشته‌اند و آنچه برجام برای آنها به ارمغان آورده است در جنگ ممکن نبوده به دست بیاورند. دبیر شورای نگهبان بر لزوم شناخت مردم از کاندیداها در انتخابات آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: دشمن به دنبال جایگزین کردن فرهنگ غرب به جای فرهنگ اسلامی است، این مساله نگرانی بزرگی را برای رهبری به دنبال داشته است و ایشان نسبت به این موضوع بارها هشدار داده‌اند و بر لزوم اقدام جدی در این زمینه تأکید کرده‌اند.

فاجعه منا جرمی است که باید در دادگاه بین‌المللی عواملش محاکمه شوند

وی با اشاره به بی‌کفایتی و سوءمدیریت آل‌سعود در حوادث اخیر حج بویژه حادثه منا تصریح کرد: جهان اسلام باید علیه این فاجعه که در تاریخ حج سابقه نداشته است خروش داشته باشند، در تاریخ حج سابقه نداشته است که 5 هزار نفر کشته شوند، این اتفاق یک حادثه طبیعی نیست و جرمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، آل‌سعود لیاقت میزبانی از حجاج در مراسم حج را ندارد. آیت‌الله جنتی ضمن ابراز تأسف از سکوت برخی مفتی‌ها و علمای کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی است احیاگر و استکبار ستیز، انقلاب اسلامی در برابر خباثت‌ها و جنایت‌های ظالمان سکوت نمی‌کند و به همین علت است که شاهد هستیم در جهان اسلام به‌رغم عظمت و بزرگی فاجعه منا و تلفاتی که بسیاری از کشورهای اسلامی متحمل شدند تنها جمهوری اسلامی ایران است که مواضعی قاطع و صریح در برابر جنایات و بی‌کفایتی‌های آل‌سعود می‌گیرد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به مردم عزت و اقتدار بخشید، ابراز کرد: کشورهای عربی منطقه در برابر حوادث تلخ و تأسفبار و مجرمانه منا سکوت می‌کنند و این سکوت در برابر ظلم و خباثت جای تعجب دارد، امام خمینی و امام خامنه‌ای فرزندان غدیر و عاشورا هستند و جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و ولایت امیرالمؤمنین(ع) انقلابی زنده و حامی مظلومان و دشمن ظالمان است. وی ضمن تأکید بر لزوم محاکمه آل‌سعود در دادگاه‌های بین‌المللی گفت: هرقدر که آل‌سعود را مورد لعن قرار دهیم بازهم کم است، جهان اسلام باید با انسجام و اتحاد یکصدا علیه این رژیم جنایتکار و جنایت‌های آن قیام کنند، این حوادث در جایی رخ داده است که حرم امن الهی نام دارد و 24 کشور که 5 هزار حاجی را از دست داده‌اند موضعی قاطعانه و صریح در این زمینه ندارند.

http://www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/1717/2/146674/0

ش.د9402693

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات