تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۸۶۸۱۹
در مناظره با خرازی

مدیر مسئول کیهان: شکار میانجی یکی از راه‌های اصلی نفوذ دشمن است

(روزنامه كيهان ـ 1394/07/04 ـ شماره 21166 ـ صفحه 8)

مدیر مسئول کیهان در مناظره با صادق خرازی در برنامه نگاه یک با اشاره به ترفند شکار میانجی برای نفوذ، تاکید کرد: میانجی بعد از شکارشدن از سوی دشمن به تدریج زبان دشمنان را به کام می‌گیرد و خواسته‌های آنان را در تئوری و عمل دنبال می‌کند.

سید صادق خرازی و حسین شریعتمداری هفته گذشته با حضور در برنامه «نگاه‌یک» شبکه اول سیما درباره تلاش غرب برای نفوذ سیاسی و فرهنگی در کشور با محوریت سخنان مقام معظم رهبری به گفت‌وگو نشستند.

برپایه این خبر حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در 2 ماه اخیر درباره خطر نفوذ دشمن اظهار داشت: نفوذ در حقیقت ورود پنهان برای تخریب است که دو نوع دارد؛ در نوع اول نفوذ برای عملیات تروریستی است که در این مدل عامل نفوذی تا رسیدن به هدف خود هیچ نشانه‌ای بروز نمی‌دهد که برای مقابله با این نوع نفوذ مراکزی مانند سپاه، وزارت اطلاعات و... وجود دارد.

شریعتمداری افزود: نوع دوم نفوذ، نفوذی است که برای تغییر ساختار صورت می‌گیرد که اهمیت بیشتری دارد؛ در این نوع نیروی نفوذی پنهان نبوده و دارای ویژگی‌هایی است و نیروی نفوذی در این مدل کم‌کم خود را به هدف نزدیک می‌کند.

شریعتمداری با تأکید بر اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی و اقتدار داخلی آن تصریح کرد:‌این اقتدار ما توانست اقتدار حریف را به چالش بکشد و من نیز معتقدم که این اقتدار ما را به برجام می‌رساند اما این برجام در پی حذف و تضعیف اقتدار ما است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه در نقاط مختلف برجام زمینه‌هایی برای تضعیف اقتدار ما وجود دارد، اضافه کرد: آقای خرازی می‌گوید دیدگاه‌های متفاوتی در آمریکا درباره برجام وجود دارد که من نیز آن را تأیید می‌کنم ولی وقتی بحث مشترک کنگره و دولتمردان آمریکا را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که همگی یک حرف دارند و آن تضعیف اقتدار ایران است البته گاهی دعوای آنها واقعی است ولی هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند.

شریعتمداری اظهار داشت: وقتی آقای کری و خانم شرمن در کنگره حاضر می‌شوند توضیحی که به جمهوریخواهان می‌دهند این است که ما به دنبال همان چیزی هستیم که شما آن را دنبال می‌کنید.

به گزارش فارس، مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید براینکه برجام زمینه‌ای برای کاهش اقتدار ما است، گفت: وقتی اوباما می‌گوید اطمینان داشته باشید که بعد از 10 سال در نظام ایران تغییراتی رخ خواهد داد باید به آن حساس بود.

شریعتمداری ادامه داد: اینکه می‌گویم برجام زمینه‌های نفوذ دارد به دلیل این است که این سند اساساً برای تضعیف قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی تدارک و تدوین شده اما در ضمن آن نیز زمینه‌های نفوذ تعریف شده است.

وی در پاسخ به این گفته خرازی که در گذشته، عده‌ای قطعنامه را کاغذ پاره می‌دانستند،گفت: اینکه چه کسی گفت تحریم‌ها کاغذپاره‌ است را کاری نداریم ولی اولین کسی که اینگونه قطعنامه‌ها را کاغذپاره خواند حضرت امام بود و آن هم در زمانی که علیه ما قطعنامه‌های متعددی را تصویب می‌کردند.

خرازی یکی از دستاوردهای توافق وین را لغو قطعنامه‌های قبلی دانست و شریعتمداری در پاسخ گفت: در قطعنامه 2231 قطعنامه‌های قبلی لغو نشده بلکه در قطعنامه جدیدی تجمیع شده است؛ در ماده 37 برجام و بند 11 و 12 قطعنامه 2231 بحث مکانیزم ماشه وجود دارد و آنها هر لحظه که بخواهند به شکل راحتی می‌توانند تحریم‌ها را برگردانند.

وی با بیان اینکه قطعنامه 2231 مشکلاتی دارد که قطعنامه‌های قبلی نداشت، افزود: قطعنامه 1929 اواخر خرداد 89 تصویب شد و برخی از نظریه‌پردازان آمریکایی گفتند که این قطعنامه برای حمایت از فتنه‌گران است؛ در آن زمان خبرنگاری از خانم کلینتون پرسید که این قطعنامه مردم ایران را مورد هدف قرار می‌دهد و خانم کلینتون پاسخ داد که بالاخره مردم باید به حرکت دربیایند.

شریعتمداری با طرح این سؤال که باید پرسید چه کسانی برای افزایش تحریم‌ها از داخل به دشمن توصیه می‌کردند، اظهار داشت:‌ اخیراً آقای لدین نامه‌ای را فاش کرد که یک‌سری مدعیان اصلاحات نامه‌ای را به اوباما نوشته بودند؛ به آقای خرازی توصیه می‌کنم که نوار مکالمه یکی از متهمین فتنه را که به طرف مقابل توصیه می‌کند که با ارتباط‌گیری با وزارت خزانه‌داری آمریکا راهی برای بیشتر کردن تحریم‌ها پیدا کنند، گوش کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه غرب در تهیه برجام زرنگی کرده است، افزود: به مجرد اینکه یکی از اعضا اعتراض کند نزدیک به 60 روز طول می‌کشد و درخواست او به شورای امنیت رفته و مراحل خود را طی می‌کند.

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توانیم جلوی این مسئله را بگیریم، گفت: ماجرا این است که توافق وین به عنوان یک معاهده دوجانبه تعریف شده که یک طرف ایران و یک طرف 1+5 به همراه اروپا است و مطابق کنوانسیون 1969 وین معاهده دوجانبه قابلیت تحفظ ندارد و شما یا باید بگویید همه آن را قبول دارید یا اینکه همه آن را قبول نکنید؛ یعنی در اینجا دست ما را بسته‌اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مشکلات برجام فقط روزنه‌‌های نفوذ آن نیست، گفت: من معتقدم که کنگره آمریکا باید خیلی احمق باشد که این توافق را رد کند.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به ارتباط فتنه با مسئله نفوذ گفت: درباره این موضوع مستنداتی وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت؛ ما می‌توانیم بگوییم که انفجار بمب هسته‌ای در ناکازاکی و هیروشیماخلاف قانون و جنایت بود و بگوییم که رد شدن از چراغ قرمز نیز خلاف قانون است ولی قطعاً این جنایت نیست.

وی ادامه داد: فتنه خط قرمز است و کسانی در فتنه دست به وطن‌فروشی زدند تا جایی که نتانیاهو گفت که آنها سرمایه‌های ما هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهارات خرازی در رد عملکرد دولت‌های نهم و دهم گفت: دولت نهم و دهم خدماتی داشت و در نقطه‌ای انحراف پیدا کرد و من معتقدم انحراف دولت‌ قبل دقیقاً از همان‌جایی شروع شد که به سوی اصلاح طلبان رفت و مسیر حرکت اصلاح طلبان را در پیش گرفت؛ سؤال این است که اصلاح‌طلبان با دولت قبل در زمینه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی چه تفاوتی داشتند؟!

شریعتمداری در بخش دیگری از اظهارات خود درباره موضوع انقلابی‌گری در جامعه ایران اظهار داشت: یکی از جامعه‌شناسان معروف که زیاد هم از انقلاب اسلامی دل خوشی ندارد، می‌گوید که من تجربیاتم این است که تمامی دکترین‌های حکومتی در گذر زمان از بین رفته‌اند جز تفکر امام خمینی.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به اظهارات خرازی مبنی بر عدم تفسیر به رأی بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: من این مسئله را قبول دارم ولی زمانی است که شما به نظرات صریح رهبر انقلاب استناد می‌کنید که این کار درست است.

وی با بیان اینکه راههای نفوذ زیاد است اما به این معنا نیست که همه اجرا شده است، اظهار داشت: اصلی‌ترین خط نفوذ به دو نقطه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است؛ مرکز تصمیم‌سازی جایی است که مشاوران تصمیم را تولید می‌کنند و مرکز تصمیم‌گیری مرکز اجرایی کردن آن است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه دشمن می‌تواند عوامل خود را در مراکز مشابه نفوذ دهد، افزود: همین الان یک فرد در کانون‌های تصمیم‌ساز حضور دارد که به صراحت می‌گوید ما با جامعه‌ای طرف هستیم که به اسلام اعتقاد دارد پس برای حضور در مراکز تأثیرگذار نباید هویت واقعی خود را افشا کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: فرد دیگری نیز وجود دارد که در فتنه حضور داشته و به پاریس رفته است و در آنجا بدترین توهین‌ها را به امام و انقلاب می‌کند ولی بعد از مدتی برمی‌گردد و با برخی مسئولین عکس یادگاری می‌گیرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره راههای شناخت افراد نفوذی دشمن گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند دشمن نظرات خود را به دهها زبان بیان می‌کند و شما باید ببینید خط دشمن را چه کسی دنبال می‌کند.

شریعتمداری افزود: یکی از راههای نفوذ رسانه‌ها هستند که معمولاً ستاد پشتیبانی نفوذند و یک راه دیگر نیز زدن خاک‌ریزها است که یک نمونه زدن شورای نگهبان، سپاه، بسیج و نیروهای انقلابی است و همچنین افراطی خطاب کردن نیروهای انقلابی در همین راستا تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: شما باید ببینید که در همه نقاط سرنوشت‌ساز و حساس همین نیروهای انقلابی کف خیابان وارد شده‌اند وگرنه بقیه افراد که تابستان به هاوایی رفته و زمستان برای اسکی به سوئیس می‌روند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: به آن مسئول که این حرف را می‌زند و نیروهای انقلابی را افراطی خطاب می‌کند باید گفت که اگر این نیروهای انقلابی نبودند دشمنان شماها را خورده بودند.

شریعتمداری ادامه داد: اوایل انقلاب برخی پرچمی را بلند کرده بودند به عنوان مبارزه با ارتجاع و زمانی که از آنها می‌پرسیدیم ارتجاع چیست می‌فهمیدم که منظور آنها اسلام است و نماد مرتجع را نیز آقای خامنه‌ای و آقای هاشمی، البته آقای هاشمی آن زمان، معرفی می‌کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یکی دیگر از راههای نفوذ دشمن را شکار میانجی خواند و افزود: میانجی باید دو ویژگی داشته باشد یکی آنکه سابقه مسئولیت‌های بالا داشته باشد و دیگر آن که مردم او را به عنوان یکی از مسئولان سابق بشناسند.

شریعتمداری اظهار داشت: میانجی بعد از شکارشدن از سوی دشمن به تدریج زبان دشمنان را به کام می‌گیرد و خواسته‌های آنان را در تئوری و عمل دنبال می‌کند.وی گفت: یکی از راههای دیگر نفوذ فرزندان مسئولان هستند و افرادی نظیر آیت‌الله مرحوم مشکینی، آیت‌الله مرحوم خزعلی و مرحوم محمدی گیلانی در این موقعیت قرار داشتند و می‌بینید که وقتی دشمن از شکار آنها ناامید شد فرزندان آنها را شکار کردند.مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به اظهارات خرازی درباره رئوس فتنه گفت: من هم قبول دارم که رهبران فتنه مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند که در خارج هستند ولی آنها عواملی نیز در داخل دارند.شریعتمداری افزود: امام می‌فرمایند ملاک حال فعلی افراد است؛ در اینجا یک روایت تاریخی وجود دارد؛ زمانی که هانی را به داخل دارالخلافه بردند قوم او دارالخلافه را محاصره کردند ولی پس از مدتی از او دست کشیدند چون شخصی به نام شریح قاضی شهادت داد که هانی در آسایش است و حرف او قبول شد چون تابلویی بالای سر او قرار داشت که وی را قاضی حضرت علی (ع) معرفی می‌کرد ولی مردم متوجه نشدند که او دیگر قاضی علی (ع) و یا نخست‌وزیر امام نیست.

خرازی: یک روی فتنه انحراف بود

عضو ارشد هیئت موسس و رئیس شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان با بیان اینکه نباید درخصوص نفوذ و کنترل ایران از سوی آمریکا شک کرد، افزود: اینکه امروز بگوییم که آمریکا با برجام با ایرانی‌ها پسرخاله شده‌اند یک ساده‌اندیشی است. ادبیات آمریکا ادبیات براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است. در آمریکا برخی‌ها فکر می‌کنند که باید با ایران مقابله کرد و عده‌ای دیگر بر این باورند که می‌توان با ایران همزیستی کرد.

خرازی تأکید کرد: اگر ما با عملکرد خودمان نقاط ضعف برجام را برطرف کنیم می‌توانیم تمام روزنه‌‌های نفوذ را بگیریم.

وی ادامه داد: اگر نگران نفوذ دشمن از طریق برجام هستیم یکی از مباحث نفوذ دلسرد کردن آحاد مردم است و غربی‌ها با تحریم‌های ظالمانه به دنبال دلسرد کردن ملت ایران هستند. امروز باید قبول کنیم که تمام تحریم‌های ظالمانه به صورت تدریجی نه تنها قدرت بازدارندگی را کاهش داد بلکه زیربنای قدرت ما را نیز متزلزل کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نگرانی نفوذ از طریق برجام قابل درک است، افزود: نظام سلطه با پدیده تلخی همچون تحریم‌ و قطعنامه‌های شورای امنیت به دنبال آسیب رساندن به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. برخی‌ها هم در آن دوره قطعنامه‌ها را کاغذپاره اعلام کردند و دیدیم کاغذپاره نبود و تاثیر دارد. امروز باید روزنه‌های نفوذ در برجام را شناسایی و قدرت بازدارندگی را تقویت کنیم.

مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به نامه مایکل لدین در خصوص دست داشتن فتنه‌گران در صدور قطعنامه‌ها گفت: امروز نباید برای اثبات حرف خودمان به کسانی که فاسق هستند استناد کنیم و این امر از بُعد اخلاقی فاصله دارد.

وی ادامه داد:‌ نباید از فلان مقام آمریکایی که به عنوان فاسق در کشور ما شناخته می‌شود یک شایعه را 5 الی 6 بار تکرار کنیم. مایکل لدین و اطرافیان‌شان همه به دنبال براندازی نظام هستند نباید برای برخی از مسائل داخلی بخواهیم از شایعات بهره ببریم.

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل و فرانسه با بیان اینکه فتنه دو روی سکه دارد، افزود: یک روی سکه فتنه انحراف بوده است چراکه نمی‌گویم انحراف با سیاست خارجی چه کار کرد. سیاست خارجی آقایی که به اوباما، صدراعظم آلمان، سارکوزی و بوش نامه نوشت چه بود و این سیاست خارجی که توانسته موانع را برطرف کند و مورد تأیید رهبری است به کجا رسیده است. ما نباید وارد شبهه شویم.

وی ادامه داد: نگاه انقلابی الزاماً آنگونه که ما فکر می‌کنیم نیست نگاه انقلابی برخلاف برخی‌ها که فکر می‌کنند فقط با خشونت همراه است لطافت‌های خاصی را شامل می‌شود در بحث انقلابی و مقاومت باید به آن فراجناحی نگاه کنیم.

خرازی با بیان اینکه امروز چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا اگر از مواضع اصولی انقلاب عدول کنند قابل نقد است؛ سپاه پاسداران را ستون فقرات نظام دانست و عنوان کرد: من یک سپاهی بودم و سپاهی بودنم را به عنوان یک افتخار با هیچ چیز عوض نمی‌کنم. دشمن چند بار است که ستون فقرات نظام را مورد هدف قرار داده است اگر امروز برخی‌ها در داخل در خصوص ستون فقرات گرای اشتباهی به دشمنان نشان می‌دهند اصلاح‌طلبان و بزرگان آنان این کار را تأیید نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شاید کسی در دوران زندگی خود برگشت انتزاعی داشته و یک بی‌سلیقگی کرده است اما باید به این جمله رهبری دقت کنیم که فرموده‌اند رهبران فتنه در خارج از کشور هستند. امروز در دوران مهمی قرار داریم و نظام ما در اوج قدرت و استقلال سیاسی است و باید به سمت تقویت آن حرکت کنیم.

http://kayhan.ir/fa/news/56214

ش.د9402863

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات