صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۶۸۶۶

گسترش عملیات اطلاعاتی ارتش روسیه در خاورمیانه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که به منظور مقابله سریع‌تر و بهتر با اقدامات تروریستی، ارتش روسیه میزان عملیات اطلاعاتی و تجسسی‌ خود در خاورمیانه را افزایش داده‌ است.
«ایگور کوناشنکوف»،‌ سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام خبر گسترش عملیات اطلاعاتی ارتش روسیه در منطقه خاورمیانه تأکید کرد که هواپیماهای جنگی مسکو تنها اهداف شناسایی شده و مورد تأیید را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»،‌ وی روز دوشنبه، اظهار داشت مسکو میزان عملیات اطلاعاتی و تجسسی‌اش در خاورمیانه را افزایش داده تا قادر باشد بهتر و مناسب‌تر با تروریست‌ها و اقدامات تروریستی مقابله کند.

این مقام روسی گفت: «به منظور افزایش کارآمدی اطلاعاتی در شناسایی و کشف تأسیسات و انبارهای گروه‌های تروریستی و نیز به منظور تشخیص دقیق برنامه‌ها و اهدافشان،‌ ما عملیات اطلاعاتی و جاسوسی خود را در کل منطقه خاورمیانه تشدید کرده‌ایم. این امر منجر به تعیین دقیق اهداف تروریست‌ها و نیز ضربه زدن به آنها به صورت بلادرنگ،‌ خواهد شد.»

کوناشنکوف،‌ تصریح کرد که جنگنده‌های روسی تنها اهدافی را مورد هدف قرار می‌دهند که از قبل شناسایی شده است. وی گفت: «اطلاعات مربوطه،‌ از مرکز اطلاعاتی ما در بغداد،‌ فرماندهی نیروهای سوری و نیروهای میهن پرست سوری، ارسال می‌شود.»

نیروی هوافضای روسیه از سپتامبر سال گذشته (مهر 1394)‌ بمباران مواضع تروریست‌های افراط‌گرای داعش و جبهه‌النصره را به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه آغاز کرده است. این یگان هوایی در ابتدا 50 هواپیما و هلی‌کوپتر از جمله سوخو 24،‌ سوخو 25 و نیز سوخو 35 که جدیدترین و پیشرفته‌ترین نمونه از مدل‌های سوخو است را شامل می‌شد. سوخو 35 پس از آن مورد استفاده روس‌ها در عملیات علیه تروریست‌ها قرار گرفت که چند روز پیش آنکارا مجدداً مسکو را متهم به نقض حریم هوایی این کشور نمود.

از 7 اکتبر سال گذشته میلادی،‌ نیروی دریای روسیه نیز وارد درگیری‌ها شد و موشک‌هایی را از ناوهای مستقر در دریای خزر علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه، شلیک کرد.

پس از انهدام هواپیمای مسافربری روسی بر فراز مصر،‌ توسط تروریست‌های داعش،‌ مسکو تعداد جنگنده‌هایش در عملیات بر ضد تروریست‌ها را افزایش داد و از بمب‌افکن‌ها راهبردی نیز استفاده کرد.

 علاوه بر این،‌ جنگنده‌های روسی تانکر‌ها و نفت‌کش‌های تروریست‌ها را که به ترکیه نفت و سوخت قاچاق می‌کردند را مورد هدف قرار دادند.

پس از سرنگونی جنگنده روسی بر فراز آسمان سوریه توسط ارتش ترکیه،‌ مسکو اقدام به ارسال و مستقر کردن سیستم‌های دفاع موشکی اس-400 در سوریه نمود تا بدین طریق از جنگنده‌هایش در جنگ علیه تروریست‌ها محافظت کند.

بنا به اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه،‌ طی هفته گذشته،‌ جنگنده‌های روسی 468 نوبت پرواز داشته‌اند که طی آن بیش از 1350 مورد از مواضع تروریست‌ها در سوریه را بمباران کرده و هدف قرار داده‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات