صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۸۶۹۱۴

ساده‌انگاری در برابر رفتار دوگانه!

رئیس‌جمهور کشورمان شب گذشته به مناسبت سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره موضوعات مختلف کشور [...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: رئیس‌جمهور کشورمان شب گذشته به مناسبت سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره موضوعات مختلف کشور از برجام تا انتخابات هفتم اسفند با مردم سخن گفت. آقای روحانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر خود به فرانسه، گفت: «در نشست مطبوعاتی که با رئیس‌جمهور فرانسه داشتم، آقای اولاند درباره سرمایه‌گذاری‌ها در ایران گفت که یکی از اهداف آنان برای کار با ایران، ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است.»
در این میان توجه به دو نکته ضروری است: اول اینکه پیشینه تاریخی تخاصمات دولت‌های غربی علیه کشورمان از اولین روزهای پس از پیروزی انقلاب تا دوران دفاع مقدس و برهه‌های مختلف، از جمله تحریم‌های ظالمانه بیانگر این واقعیت است که نه‌تنها غربی‌ها هیچ‌گاه در فکر کمک به جمهوری اسلامی نبوده‌اند؛ بلکه همواره پابه‌پای سردمداران آمریکا از هیچ دشمنی علیه ملت ایران دریغ نکرده‌اند. دولتمردان فرانسه در دوره‌های مختلف نشان داده‌اند که همواره در شرایط سخت و بحرانی از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم اقتصادی در جبهه مقابل ایران قرار داشته‌اند.
نکته دوم هم این است که نگاهی به اوضاع و احوال اقتصادی فرانسه نشان می‌دهد که روند صعودی نرخ بیکاری در این کشور در سه ماه گذشته به بالاترین حد خود طی ۱۸ سال اخیر رسیده است؛ بنا بر اعلام مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، نرخ بیکاری در این زمان به رقم ۱۱ درصد جمعیت فعال این کشور رسیده که در مقایسه با یک سال گذشته دو درصد افزایش داشته است. آخرین نمونه سیاست‌های خصمانه فرانسوی‌ها، خروج شرکت پژو از ایران به بهانه تحریم بود که اگرچه به خسارت ۱۰میلیون یورویی این شرکت و اخراج هشت هزار کارگر آن انجامید، اما سبب نشد که ذره‌ای از تقابل دولتمردان این کشور با جمهوری اسلامی کاسته شود.
خلاصه کلام اینکه؛ بیان این سخن از زبان بالاترین مقام اجرایی کشور، حاکی از ساده‌انگاری در برابر برخوردهای دوگانه دولتمردان غربی است که بیان آن از این جایگاه قابل توجیه و پذیرش نیست.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات