تهران بزرگ >>  عمومی >> به پیشنهاد سردبیر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۷۴۴۰

تا انتخابات شماره 7

کرباسچی با تلاش برای حضور اعضای حزب متبوعش در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نشان داد که نمی‌خواهد در عرصه مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس دهم نقش موثری ایفا نکند؛ آنهم کسی که در سال‌های اخیر با استراتژی تغییر چهره در موقعیت‌های مختلف به «مرد هزار چهره» عالم سیاست تبدیل شده است

· علی لاریجانی : مستقل در انتخابات حضور پیدا کرده ام و برای آن دلایلی دارم

رئیس مجلس گفت: به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام و برای حضور مستقل دلایلی داشته‌ام ولی به این معنا نیست که اصولگرا نباشم

(انتخاب)

· چرا اصلاح‌طلبان به روحانی پیغام می‌دهند که این قدر تند نرو؟

به گزارش جهان، غلامعلی دهقان- سخنگوی حزبی که دبیر کل آن محمد باقر نوبخت است- در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره مرز جریان اصلاحات با حزب اعتدال و توسعه گفت: همه ما باید این نکته را بپذیریم که در زمستان سال 1378 نوعی رادیکالیسم چپ یا اصلاح‌طلب بر فضای سیاسی ایران حاکم شده بود... برخی از عقلای جریان اصلاح‌طلبی در شرایط کنونی پذیرفته‌اند که در گذشته در این جریان افراط صورت گرفته است. نمونه بارز این افراد محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و همچنین علی شکوری راد است که به صراحت عنوان کردند ما اصلاح‌طلبان 18 سال پیش نیستیم و قصد نداشتیم افرادی مانند آیت‌الله هاشمی در دوران اصلاحات مورد هجمه و تخریب قرار بگیرند. این در حالی است که اعتدال همواره معیار بوده و براثر گذشت زمان هیچ تغییری نکرده است.

· مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با ایسنا مطرح کرد : جریان انحراف از لیست اصولگرایان کنار گذاشته شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی لیست ائتلاف اصولگرایان را معتدل توصیف کرد و گفت که جریان انحراف از این لیست به کلی کنار گذاشته شده و هیچ یک از کسانی که بر اساس خط مشی اصولگرایان تحت عنوان انحرافی تعریف می‌شدند اجازه حضور نیافتند.این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه احتمالا در ترکیب مجلس آینده تنها 40 درصد چهره‌ها از مجلس نهم حضور خواهند داشت، اضافه کرد:‌ من ترجیح می‌دهم مجلس ترکیبی از دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب با وزن بیشتر اصولگرایان باشد چون اصولگرایان می‌توانند لنگر ثبات باشند.

 لیست جامعه مدرسین برای خبرگان در استان تهران نهایی شد

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نهایی شدن لیست این تشکل سیاسی برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان تهران خبر داد.حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی ، گفت: لیست جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان در استان تهران نهایی شده است. همچنین در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز زمان نهایی اعلام رسمی کاندیداهای این تشکل را برای انتخابات خبرگان از استان تهران ظرف یکی دو روز آینده و از طریق پایگاه اینترنتی جامعه مدرسین اعلام کرد

جلالی در گفت‌وگو با ایسنا : مسئولان با قانونمداری زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنند

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات امری واجب و ضروری است گفت که تمامی دستگاه‌ها و نهادهای برگزار کننده انتخابات با برنامه‌ریزی دقیق مبتنی بر قانون و قانونمداری می‌تواند با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای شوند.

کاظم جلالی اظهار کرد: مردم ما مردمی زمان شناس و آگاه به شرایط هستند. آن‌ها درک می‌کنند که در شرایط امروز کشور نظام و انقلاب اسلامی باید با طراوت، جدیت و با نشاط در انتخابات شرکت کنند چرا که قطعا مشارکت بالای مردم می‌تواند تضمین کننده ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران باشد

 لیست مورد حمایت اصولگرایان در ایلام

معاون ارتباطات و پیگیری شورای همگرایی اصولگرایان ایلام با معرفی کاندیداهای موردحمایت اصولگرایان در استان از کاندیداهایی که دل در گرو این تفکر دارند خواست انصراف دهند و از این لیست حمایت کنند . شورای اصولگرایان استان برای حوزه انتخابیه‌ی ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عمران احمدی» و «روح‌الله ناصرزاده» و در حوزه‌ی دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره از «محمدتقی محمدی» حمایت خواهد کرد ( ایسنا )

· راکعی:عارف سرلیست اصلاح طلبان و اعتدالیون است

فاطمه راکعی در همایش فرزندان انقلاب که از سوی سازمان جوانان و دانشجویی حزب اسلامی کار در حسینیه جماران برگزار شده بود، اظهار کرد: هراس و بیم انحصار‌طلبان نشان می‌دهد که چقدر اصلاح‌طلبان و خانواده امام، خط امام را خوب پیش برده‌اند.وقتی یادگار عزیز امام ردصلاحیت می‌شود یعنی ردصلاحیت‌کنندگان تمام جوانب امور را نادیده گرفته‌اند. این در حالی است که ما شورای نگهبان را به عنوان یک نهاد و مرجعی والا قبول داریم.

وی در ادامه خطاب به روح امام (ره) گفت: امروز عموم فرزندان انقلاب اسلامی که به رهبری شما در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند در کنار همه تهمت‌ها و تحقیرها و بدخلقی‌ها در صحنه مانده‌اند. آنها امروز فرهنگ اسلام رحمانی را با همه جان پذیرفته‌اند و به آن اعتقاد دارند. این فرهنگ را به فرزندان و جوانان انتقال داده‌اند و تنها هدف‌شان تداوم راه شما است.

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش در پایان گفت: اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات شرکت می‌کنند. ما به ائتلاف اصلاح‌طلب‌ها رای می‌دهیم تا مجلس آینده مجلسی در حد و شان ملت ایران باشد.

به گزارش ایسنا در این همایش چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب مثل حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لاری، الیاس حضرتی، آذر منصوری، شهربانو امانی، سهیلا جلودارزاده و ... حضور داشتند

· طی اطلاعیه‌ای جمعه شب کاندیداهای شورای اصلاح‌طلب خرم‌آباد معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جمعه شب دبیر شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلبان لرستان طی اطلاعیه‌ای محمد بیرانوندی و بهزاد مومنی را به عنوان کاندیداهای شورای اصلاح‌طلبان خرم‌آباد معرفی کردند ( فارس ).

· فارس گزارش می‌دهد : نهضت «انصراف به نفع اتحاد» مهم‌ترین استراتژی اصولگرایان

مهم‌ترین استراتژی این روزهای اصولگرایان در همه شهرها و به ویژه اصفهان نهضت «انصراف به نفع اتحاد» بوده که نامزدهای اصولگرا با انصراف به نفع لیست مجمع اصولگرایان، موجبات وحدت حداکثری و موفقیت بیشتر اصولگرایان را به وجود می‌آورند.

در این میان مجمع اصولگرایان اصفهان با برگزاری جلساتی منظم و دعوت از دو نماینده از هر یک از احزاب اصولگرای استان اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر، مجید نادر‌الاصلی، کمال حیدری و مجتبی خیام نکویی را به‌عنوان لیست پنج‌نفره مجمع اصولگرایان اصفهان برای حوزه انتخابیه اصفهان انتخاب کردند.

اما نکته قابل‌ توجه که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به عنوان مهم‌ترین استراتژی این روزهای اصولگرایان و نامزدهای اصول‌گرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد، نهضت «انصراف به نفع اتحاد» است که با توجه به شرایط حساس کشور، همه نامزدهای اصول‌گرا و مؤمن به انقلاب از وحدت حداکثری اصولگرایان در کل کشور حمایت کرده و با انصراف خود به نفع لیست مجمع اصولگرایان، موجبات بیشترین موفقیت را برای جریان اصول‌گرایی به وجود می‌آورند

· اولین نشست خبری کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان با حضور «فروزنده»، «رهبر» و «ناظمی اردکانی

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، همزمان با انتشار لیست 30 نفره نهایی کاندیداهای اصولگرا در شهر تهران، از سوی ائتلاف اصولگرایان، سلسله نشست هایی به منظور ارائه و آشنایی با برنامه‌های 30 کاندیدای اصولگرا در رسانه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

رسانه های اصولگرا به منظور دمیده شدن در تنور انتخابات و تلاش در راستای حضور حداکثری و آگاهانه پای صندوق های رای، اقدام به برگزاری این سلسله نشست ها خواهند کرد و داوطلبان اصولگرا در طی برنامه ریزی مشخص، به صورت سه نفره نشست‌های خبری خود را از روز شنبه 24 بهمن ماه تا چهارشنبه 5 اسفند در خبرگزاری های فارس، تسنیم و مهر برگزار خواهند کرد

· تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان با حضور 300 نامزد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با حضور 300 اعضای هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به منظور تهیه لیست انتخاباتی اصلاح طلبان برگزار شد . یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت که 300 نامزد اصلاح‌طلب در این جلسه حضور داشتند اما هنوز درباره لیست نهایی به جمع‌بندی نرسیدیم وی افزود: بنا داریم لیست اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان را ببندیم به همین منظور با حزبی همچون حزب اعتدال و توسعه نیز همکاری خواهیم داشت به همین منظور از 300 نفر از کسانی که تائید صلاحیت شدند دعوت به عمل آوردیم

· جزئیات دیدار شورای ائتلاف اصولگرایان با آیت‌الله موحدی کرمانی/ اعضا اجازه حضور در لیست‌های سیاسی دیگر را ندارند

زهره طبیب‌زاده عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه در این دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی بر مسئله اخلاق در سیاست تاکید کردند، اظهار داشت: ایشان از وحدت حاصل شده بین اصولگرایان اظهار خوشحالی کرده و گفتند این مسئله یک امر پسندیده برای ائتلاف است.

وی ادامه داد: آیت‌الله موحدی کرمانی گفتند که ما باید خود را ملزم به حضور در عرصه سیاسی بدانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مصوبات این نشست گفت: قرار شد اعضای لیست 30 نفره اصولگرایان در سایر لیست‌های انتخاباتی سیاسی قرار نگیرند و به تصمیمات شورای ائتلاف نیز متعهد باشند تا وحدت حفظ شود ( فارس )

· تیغ «رد صلاحیت‌» نیمی از بزرگان را از ما گرفت/مجلس گذشته فقط ناظر دزدیدن اموال کشور بود

حجت الاسلام رزمجو فعال اصلاح طلب تصریح کرد: شاید برخی دوست داشته باشند مردم به سمت تندروی و جاهای کور کشانده شوند اما مردم با حرکت در خرداد 92 نشان دادند راه بسیار کم‌هزینه و فوق‌العاده پر ثمر را انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: این مجلس در میان چشمان بهت‌زده مردم فقط ناظر دزدیدن اموال و ثروت کشور بود، مجلس شورای اسلامی نیاز جدی به یک خانه‌تکانی دارد.

رزمجو با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی برای حفظ کرامت مردم آمد، بیان داشت: ثروت ملت، اعتبار این مردم در تنها خانه امن مردم در مجلس باید بودجه‌بندی شود. مجلس باید نگاه عام مردم باشد که متاسفانه تیغ رد صلاحیت نیمی از بزرگان ما را از ما گرفت ( ایلنا ).

· مردم از ردصلاحیت چهره‌های محبوبشان دلخورند

حجت‌الاسلام زم با اشاره به ردصلاحیت برخی از چهره‌ها همچون سیدحسن خمینی اعلام کرد: شاید مردم نسبت به برخی از نامزدهایی که ردصلاحیت شدند، علاقه بیشتری داشتند و اکنون نیز به دلیل عدم حضورشان در انتخابات تا حدودی دلخور باشند اما بی‌شک نبود این چهره‌های محبوب مردم مانع از حضورشان پای صندوق‌ها نخواهدبود.

این فعال سیاسی و فرهنگی اصلاح‌طلب اعلام کرد: مردم امروز نگران تندروی‌ها و رفتار افراطی هستند و اگر این تندروی‌ها چنان‌چه از دولت دور شده، از مجلس و دستگاه‌های دیگر نیز دور شود، رضایت‌بخش خواهد بود (ایلنا )

· فرماندار اشنویه گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصولی است که باید در برگزاری انتخابات توسط تک تک افراد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات در هفتم اسفند ماه، تصریح کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اصولی است که باید در برگزاری انتخابات توسط تک تک افراد مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اشنویه بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات در اشنویه تاکید کرد و اذعان داشت: برای برگزاری انتخابات تمام مردم و مسئولان مسئول هستیم چرا که حضور در چنین صحنه‌های وظیفه شرعی است.

خضری با بیان اینکه دشمنان نظام منتظر هستند تا حضور مردم در انتخابات را مورد نقد و بررسی قرار دهند، اعلام کرد: باید با حضور حداکثری خود اجازه ندهیم تا دشمنان در خصوص انتخابات نظر دهند.

فرماندار اشنویه با تاکید بر رفتار مناسب کاندیداها در مقابل سایر کاندیداها، اعلام کرد: با بدرفتاری‌های انتخاباتی در اشنویه به شدت برخورد خواهد شد و لازم است تا کاندیداها نیز به این موضوع توجه جدی داشته باشند (فارس)

· تخریب اصولگرایان و واکنش حداد

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان نسبت به هجمه تخریبی جریان غیر اصولگرایی علیه کاندیداهای اصولگرایان واکنش نشان داد و از اصولگرایان خواست واکنش هماهنگ نشان دهند.

حدادعادل در این زمینه گفت : « کاملا محسوس است که یک ماشین تخریب برای مقابله با اصولگرایان به راه افتاده است، باید با حضوری که در عرصه انتخابات داریم و اتخاذ مواضع هماهنگ بهانه‌ای به طرف مقابل داده نشود (فارس)

· مرعشی: 8 خانم و 22 مرد / مشارکت حداکثری به درخواست عارف

ماه هاست سهمیه 30 درصدی زنان صدر اخبار اصلاح طلبان است. سخنان حسین مرعشی عضو شورای عالی اصلاح طلبان این موضوع را نقض کرده است.مرعشی در مورد اعلام شدن اسامی ائتلاف اصلاح طلبان گفت: «لیست اصلاح طلبان با عنوان «ائتلاف ٩٢؛ گام دوم» منتشر می‌شود و متشکل از 8 خانم و ٢٢ آقا است » البته مرعشی اشاره کرد علی مطهری نیز نفر دوم اصلاح طلبان است. از سوی دیگر علی مطهری ائتلاف صداق ملت را با اعتدالیون و اصلاح طلبان را تکذیب کرد.

البته شنیده های منتشر شده در تلگرام حاکی از آن است دلیل تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان عدم اعلام کاندیداهای عارف به کمیته ی 15 نفر است. کمیته 15 نفر پس از آنکه عارف را از مسیر انتخاب کاندیداها دور کرد با پیشنهاد رئیس دولت اصلاحات برآن شد دو سهمیه به عارف اختصاص دهد تا او نیز در فرآیند اصلاح طلبان دخیل باشد.عدم احراز صلاحیت یکی از اشخاص پیشنهاد دهنده ی عارف موجب تاخیر در انتشار لیست اصلاح طلبان شده است.

البته عارف نیز با اشاره به تلاش برای نوشتن لیست سی نفر از مردم خواست: «ما نیاز به رای به همه ی لیست داریم و نباید موقع نوشتن خسته شد؛ باید مردم تهران را تشویق کرد که 30 اسم برای مجلس شورای اسلامی و 16 اسم برای مجلس خبرگان بنویسند (فارس)

حسن روحانی و علوی در لیست هاشمی!

کانال های تلگرامی از لیستی خبر دادند که به عنوان لیست مورد حمایت هاشمی رفسنجانی منتشر شده است. در این لیست اسم حسن روحانی نفر دو قرار گرفته و از اعضای دولت هم وزیر اطلاعات قرار گرفته است. بعضی از اسامی گروه ها نیز متشابه گروه ائتلاف اصولگرایان است. به احتمال زیاد این لیست صرفا برای قرار گرفتن هاشمی در یک لیست است. گفتنی است فهرست خبرگان هاشمی با عنوان خبرگان مردم هم زمان با پخش سخنرانی وی از رسانه ی ملی منتشر گردید.

· سید محمد حسینی تغییر حوزه داد

سید محمد حسینی که سابقه ی نمایندگی مردم رفسنجان در دور پنجم مجلس شورای اسلامی را دارد پس از آنکه در لیست اصولگرایان تهران قرار نگرفت با درخواست مکرر مردم رفسنجان به این شهر رفت. وی که بر سر تعهد انتخاباتی اصولگرایان ماند نگذاشت ائتلاف اصولگرایان از بین برود.

وی در این زمینه گفت: «از ابتدا مردم رفسنجان درخواست‌های زیادی از بنده برای کاندیداتوری از این حوزه داشتند و همچنین علیرغم فعالیت‌های گسترده در تهران، چون نمی‌خواستم خارج از لیست اصولگرایان فعالیت کنم، به همین جهت حوزه انتخابیه‌ام را به رفسنجان تغییر دادم (شبکه هاي اجتماعي)

· مصطفی کواکبیان: بی خود می کنید!

مصطفی کواکبیان در سخنرانی خود در جمع گرده همایی سراسری جوانان اصلاح طلب با انتقاد از بعضی ها که اصلاح طلبان را ضد انقلاب می نامند گفت: «اصلا شما بیخود می‌کنید که می‌گویید اصلاح‌طلبان ضد انقلاب هستند، این انقلاب از آن ما است و در جریان پیروزی انقلاب این ما بودیم که در متن انقلاب حضور داشتیم و خودم شخصا در همین مکان بار‌ها به همراه بسیاری از همین نیروهای اصلاح‌طلب خدمت امام رسیدیم

البته کواکبیان این توضیح را نداد چه کسانی در سال 88 همراه با معارضان انقلاب اسلامی شعار علیه اصل نظام و ولایت فقیه دادندو این افراد از چه جریانی حمایت می کنند! (شبکه هاي اجتماعي)

· دبیر شورای عالی اصولگرایان آذربایجان‌شرقی گفت: اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان لیست نهایی خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو مشخص کردند.

تراب محمدی دبیر شورای عالی اصولگرایان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بعد از رایزنی‌های مختلف این شورا با همراهی احزاب و گروه‌های اصول‌گرا لیست خود را در پنج حوزه انتخابیه تکمیل کرد تا با ارائه آن زمینه برای مشارکت بیشتر در انتخابات مجلس دهم و انتخاب گزینه‌های اصلح فراهم آید.

وی افزود: جلسات متعددی برای معرفی گزینه‌های نهایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز برگزار شد که براساس نظر جمعی محمداسماعیل سعیدی، محمدحسین فرهنگی، احمد علیرضابیگی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، لطیف لطیفی و معصومه راشد گزینه‌های نهایی ائتلاف اصولگرایی در انتخابات پیش رو در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو هستند.

دبیر شورای عالی اصولگرایان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اهداف و برنامه‌های اصولگرایان در استان مبنی بر تعالی اهداف اقتصادی و رونق اقتصادی بوده و عدالت اجتماعی را دنبال می‌کنیم

· امام جمعه اشنویه : حضور در پای صندوق‌های رای «نه» به دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه ملا مصطفی حاتمی در همایش انتخابات که با حضور کاندیداهای مجلس، مدیران و اعضای ستادهای انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات برگزار شد، اظهار داشت: شرکت در انتخابات حق قانونی تمام مردم ایران بوده و لازم است مردم نیز در این انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.وی بر ضرورت حفظ دستاوردهای نظام تاکید کرد و افزود: بر تک تک مردم ایران اسلامی لازم و ضروری است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کرده و جانانه در صحنه‌های انقلابی به ویژه انتخابات حضور یابند.وی با بیان اینکه مردم هفتم اسفند ماه بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رای یک نه دندان شکن به دشمن خواهند داد، اعلام کرد: باید دست دشمن را از دخالت در امور ایران اسلامی کوتاه کنیم. امام جمعه اشنویه با بیان اینکه دشمنان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره در تلاش برای دخالت در امور کشور بودند، اظهار داشت: تاکنون این اجازه به دشمن داده نشده است و پس از این نیز این اجازه را نخواهیم داد

· فرماندار کرمان گفت: 5 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدعلی توحیدی در همایش فرمانداران با موضوع انتخابات در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: نام‌نویسی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری مرکز استان، قم و تهران انجام شد.

وی بیان داشت: 22 نفر کاندیدا برای نمایندگی مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند که عده‌ای از آنها انصراف دادند و تعدادی هم احراز صلاحیت نشدند و در مجموع پنج نفر تایید صلاحیت شدند.

· جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای به صورت رسمی لیست قم برای انتخابات مجلس را اعلام کرد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، دفتر جامعه مدرسین با صدور اطلاعیه‌ای کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه قم را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

ضمن احترام به تمامی کاندیداهای محترم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در پی تماس‌های مکرر مردم شریف استان قم در مورد کاندیداهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم، به اطلاع می‌رساند:

پس از بحث و بررسی داوطلبان محترم نمایندگی، نهایتاً در جلسه مورخ 1394/11/20 شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آقایان: جناب مستطاب دکتر علی لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ‌ محمدرضا آشتیانی و حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده و بدین‌وسیله به شما مردم شریف استان قم معرفی می‌گردد.

· نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد: انتخاب با بصیرت نقشه‌های فتنه‌گران و حامیانشان را نقش بر آب خواهد کرد

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: حضور سبزتان مثل 22 بهمن در 7 اسفند پایبندی و علاقه به نظام را تکمیل خواهد کرد. وی تصریح کرد: منتخب اصلح در چارچوب ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب با محوریت تبعیت از ولایت برترین انتخاب ملت در خدمت به نظام و اجرایی کردن خواسته‌های مردم در زیر سایه عدالت است. نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: ان شاالله در میدان ماندن ما با بصیرت انتخاب کردن بدون وابستگی به گرایش‌های فردی و منفعت خاص بار دیگر خون تازه‌ای به شریان نظام تزریق خواهد کرد و باز هم نقوش فتنه‌گران و حامیانشان نقش بر آب خواهد شد (فارس)

· فرماندار کرمان گفت: تاکنون پنج مورد تقاضای تغییر حوزه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه کرمان ارایه شده است

به گزارش فارس به نقل از ایرنا محمدعلی توحیدی عصر شنبه در همایش فرمانداران استان که با حضور استاندار و موضوع انتخابات در استانداری کرمان برگزار شد افزود: چهار نامزد از حوزه های انتخابیه یزد، قم، 'بم، ریگان، فهرج و نرماشیر' و بافت، رابر و ارزوئیه' تقاضای تغییر حوزه انتخابیه به کرمان را داشته اند. وی گفت: یک نفر نیز از کرمان تقاضای انتقال به حوزه انتخابیه رفسنجان را داشته است.

وی گفت: در مجموع 22 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان داوطلب بودند که تعدادی از آنها انصراف دادند و صلاحیت تعدادی از آنها نیز تایید نشد و در نهایت پنج نفر تایید صلاحیت شدند.

فرماندار کرمان بیان کرد: آقایان محمد بهرامی خوشکار، سید احمد خاتمی، احمد شیخ بهایی، سید جلیل صدر طباطبائی و امان الله علیمرادی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان کرمان تایید صلاحیت شده اند.

استان کرمان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و 10کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

· فرماندار اسفراین : نامزدهای انتخابات مجلس صرفا به معرفی برنامه‌های عملی خود بپردازند

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اسفراین نامزدها و هوداران آنها از متشنج کردن فضای انتخابات و تخریب دیگر نامزدها منع کرد و افزود: نامزدهای انتخابات نه تنها باید از تخریب یکدیگر و دولت بپرهیزند بلکه باید فضای با نشاط و امید ایجاد کنند تا مردم همیشه در صحنه با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فرماندار اسفراین گفت: هم‌اکنون شهرستان اسفراین آماده برگزاری دهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات خبرگان رهبری است.

عابدی با بیان اینکه به هیچ وجه جهت‌گیری خاصی به نامزدی خاص ندارد افزود: برای برگزاری انتخابات خوب،شکوهمند، سالم و قانونی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و ازتک تک آراء مردم حفاظت خواهیم کرد.

شهرستان اسفراین یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد. اسفراین بعد از حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه بیشترین تعداد نامزدهای انتخاباتی را دارد (فارس)

· مسئول کمیته رسانه اصولگرایان خراسان جنوبی : ائتلاف اصولگرایان در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه به نتیجه رسید

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی اصولگرایان خراسان جنوبی اذعان داشت: در هر یک از شهرستان‌های خراسان جنوبی یک کمیته متشکل از 11 نفر از اصولگرایان تشکیل شده و در حال بررسی وضعیت موجود هستند. موسوی‌نژاد از تشکیل 22 کمیته ائتلاف اصولگرایی در استان خبر داد و بیان داشت: کمیته‌های ائتلاف اصولگرایی در خراسان جنوبی هفته‌ای دو مرتبه جلسه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: کمیته‌های شهرستانی برای رسیدن به اجماع نظر تشکیل جلسه می‌‌دهند که اگر در موعد مقرر به نتیجه نرسیدند، کمیته استانی برای آن حوزه انتخابیه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی اصولگرایان خراسان جنوبی گفت: در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیت 11 کاندیدا از حوزه نهبندان و سربیشه تأیید شد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: ائتلاف اصولگرایی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه به اتفاق نظر رسیده‌اند و و نظر افضلی کاندیدای مورد حمایت معرفی شده است (فارس)

· امام جمعه دماوند: رفاقت و رقابت در انتخابات آمیخته شود/ بازی انتخابات برد ـ برد است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه امر شورایی لوازمی دارد، گفت: از جمله لوازم شورا بحث رقابت است؛ یکی از آسیب‌هایی که در گذشته موجب دو دوره ابطال انتخابات حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه شد، این بود که رفاقت‌ها آمیخته به رقابت نشد.

وی ادامه داد: بعضی گفتند که قبل از رقابت، رفاقت و بعضی دیگر گفتند بعد از رقابت، رفاقت لازم است؛ اما آن چیزی که مهم به نظر می‌آید، این است که هم قبل از قبل، هنگام و بعد از رقابت، رفاقت باید وجود داشته باشد.

علاءالدینی با اشاره به لوازم رفاقت بیان کرد: یکی از لوازم این رفاقت، تمکین برابر قانون است؛ اگر وارد بازی می‌شویم، باید ابتدا قواعد آن را قبول کنیم؛ قواعد این بازی در جمهوری اسلامی ایران قانونی و شرعی است.

وی اضافه کرد: کسانی که این قواعد را بلد نباشند یا بلد باشند و برهم بزنند، هم خودشان و هم جامعه را دچار آسیب می‌کنند؛ چراکه در فتنه 88 نیز همین اتفاق افتاد، کسانی آمدند که ظرفیت و تحمل شکست را نتوانستند در جامعه مشهود کنند.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه معتقدیم پیروزی و شکست هر دو ظرفیت می‌خواهد، افزود: بازی انتخابات برد- برد است و برد و شکست در آن معنایی ندارد (فارس)

· رئیس انجمن ارامنه شیراز: جامعه ارامنه کشور از فرصت انتخابات حداکثر استفاده را خواهند کرد

به گزارش فارس به نقل از ایرنا ذهرموند آراتونیان، افزود: همانگونه که پیروان این اقلیت دینی با حضور خود در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن پایبندی خود را به آرمان های این انقلاب نشان دادند بدون تردید در روز هفتم اسفند ماه 94 نیز با شور و نشاط در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

وی اظهار داشت: پیروان اقلیت های دینی کشور با انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی مستقیما در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته اند و این فرصتی است که به برکت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آنان داده شده است.

رییس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه شیراز با اشاره به لزوم انتخاب افراد اصلح اظهار کرد: بسیاری از مشکلات مربوط به پیروان اقلیت های دینی به لطف پیگیری همین نمایندگان و رایزنی های آنان در مجلس شورای اسلامی برطرف شده و همین موضوع می طلبد تا در این دوره نیز نمایندگان اصلح خویش را برای راه یافتن به مجلس برگزینیم .

نماینده ارامنه شیراز در انجمن ارامنه کشور گفت: ارامنه شیراز در تمام دوره های انتخابات گذشته بیش از 90درصد حضور داشتند و از این طریق و همچنین تقدیم شهدای خود، دینشان را به انقلاب اسلامی ادا کرده اند.

آراتونیان افزود: در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مانند دور های پیشین، ارامنه دارای یک شعبه اخذ رای در شیراز هستند که در مدرسه مذهبی ارامنه در بلوار نصر شیراز مستقر است.

· آیت‌الله موحدی‌کرمانی به فارس خبر داد : لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز تا آخر هفته نهایی می‌شود

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از نهایی شدن و انتشار لیست خبرگان این تشکل تا آخر هفته خبر داد.

وی تاکید کرد: هنوز مراحلی از تکمیل لیست خبرگان تهران جامعه روحانیت باقی مانده است.

· رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ۱۴ پرونده تخلف انتخاباتی در فارس تشکیل شده که نشان‌دهنده حساسیت دستگاه‌های قضایی، امنیتی، نظارتی و اجرایی در امر انتخابات است

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس،علی القاصی در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان، افزود: تلاش داریم با اعمال دقیق قانون، فضایی ایجاد کنیم تا اعتماد عمومی حاصل و صالح‌ترین فرزندان این انقلاب جهت خدمت به مرز و بوم اسلامی به انتخاب مردم، برگزیده شوند.

وی ادامه داد: دادگستری استان با تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمام حوزه‌های قضایی استان اقدامات ویژه‌ای را در راستای صیانت از آرای مردم به انجام رسانده که در این راستا ۱۴ پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به حساسیت‌های موجود در خصوص انتخابات، شرایط کنونی را متفاوت با هر زمان دیگری ارزیابی و اضافه کرد: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های گوناگون تلاش کرده به این نظام ضربه وارد کند و برای این مقصود شوم خود شیوه‌های متفاوتی را به کار گرفته است .

· فرماندار تبریز اعلام کرد : رقابت 166 نامزد برای 6 کرسی مجلس در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو / اختصاص یک شعبه مخصوص اخذ رأی برای ارامنه

فرماندار تبریز اعلام کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجموع از تبریز 715 حوزه اخذ رأی یک شعبه به ارامنه اختصاص دارد و 108 شعبه در اسکو و 81 شعبه در آذرشهر استقرار خواهد یافت.

وی افزود: در مجموع 904 شعبه اخذ رأی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو استقرار خواهند یافت و در هر شعبه حدود 15 نفر و در سطح استان بیش از 45 هزار نفر در برگزاری انتخابات دخیل خواهند بود که حدود 13 هزار نفر از آنان در تبریز هستند.

شهرتی‌فر یادآور شد: از مجموع 283 نفر کاندیدای ثبت‌نامی حوزه، 164 نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در حال حاضر مانده کاندیداهای تأیید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی 166 نفر هستند که برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری 6 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

· رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج از وقوع تخلفات انتخاباتی در راهپیمایی روز 22 بهمن خبر داد و گفت: این تخلفات پیگیری و به نهادهای نظارتی اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از ایسنا محمدتقی ایرانی گفت: متاسفانه در روز 22 بهمن و همزمان با راهپیمایی شکوهمند مردم برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد مصادیقی از تخلفات انتخاباتی به خصوص نصب بنر بودیم.

وی افزود: مردم این تخلفات انتخاباتی را نظاره می‌کنند و تشخیص می‌دهند که چه کسی قانون را رعایت می‌کند و چه کسی به قانون پایبند نیست.

فرماندار کرج خاطرنشان کرد: علاوه بر تخلفات روز 22 بهمن، برخی از مطبوعات نیز بر خلاف قانون اقدام به درج عکس برخی از داوطلبان انتخابات و کارهای تبلیغاتی کرده بودند که آن نیز گزارش شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج با بیان اینکه تخلفات روز 22 بهمن پیگیری خواهد شد، ادامه داد: تخلفات مطبوعات علاوه بر اینکه به مراجع نظارتی اعلام می‌شود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابلاغ می‌شود تا در زمان مناسب با آن برخورد شود.

ایرانی در ادامه تاکید کرد: برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور، پیش از هر چیز نامزدها، هوادارن و ستادهای آنان باید به قانون پایبند باشند و مسائل اخلاقی را رعایت کنند.

· امام جمعه قشم گفت: حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق های رای موجب تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یاس دشمنان می شود.

به گزارش فارس به نقل از ایرنا حجت الاسلام رضا جوکار در نشست اعضای شورای اداری شهرستان قشم، افزود: بی شک روز انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همچون 22 بهمن امسال، روزی شکوهمند در تاریخ انقلاب می شود.

وی اضافه کرد: هفتم اسفند مردم همیشه در صحنه قشم همپای دیگر هم وطن های خود، با همان احساس تکلیف که در ابتدای انقلاب داشتند، پای صندوق های رای می روند و حماسه دیگری در تاریخ زرین انقلاب اسلامی رقم می زنند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در مقاطع حساس تاریخ انقلاب، گفت: مردم جان بر کف ایران اسلامی همواره با لبیک به رهبر معظم انقلاب، ندای وحدت و استقامت را به گوش جهانیان می رسانند.

امام جمعه قشم اظهار کرد: انتخابات حق الناس است و باید در سه مرحله پیش، حین و پس از انتخابات، دقت کافی برای برگزاری انتخاباتی سالم صورت بگیرد و از خواست مردم صیانت شود.

یکصد شعبه اخذ رای شامل 68 پایگاه ثابت و 32 پایگاه سیار برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان در نظر گرفته شده است

· امام جمعه پلدشت گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی به طور قطع با روحیه انقلابی پای صندوق‌های رأی رفته و به تکلیف خود در این زمینه عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام سید نقی دوزدوزانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به طور قطع با روحیه انقلابی برای شرکت در انتخابات اقدام می‌کنند، که این روحیه و تفکر ملت بزرگ ایران اسلامی به معنای واقعی کلمه ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نخستین روزهای اسفند ماه قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: آحاد مردم به طور قطع در این آئین حماسی و باشکوه حضور حداکثری و باشکوه خواهند داشت، تا جایی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خیره می‌کنند.

این مسئول با اظهار اینکه حضور یافتن آحاد مردم در این آئین به معنای واقعی نه‌تنها یک تکلیف سیاسی، اجتماعی و وظیفه قانونی است بلکه به لحاظ شرعی نیز حائز اهمیت قلمداد می‌شود، بیان داشت: بنابراین باید از هم‌اکنون بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم همچنین برگزاری باشکوه این آئین در جای جای ایران اسلامی همین طور آذربایجان غربی فراهم شود.

· انصراف رسمی یکی از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد

به گزارش فارس به نقل از مهر حبیب الله خجسته پور با اشاره به آخرین وضعیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی اظهار داشت: یک نفر از داوطلبان ثبت نامی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به طور رسمی انصراف خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

وی بیان داشت: در مجموع در حال حاضر تعداد کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی ۵۳ نفر است.

بنابر این گزارش، مسلم دریکوند کاندیدای ثبت نامی در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره چگنی طی امروز انصراف رسمی خود را برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

· امام جمعه اهل سنت بندر چارک گفت: نماینده وام‌دار ثروت و قدرت کسی نباشد و مدافع حقوق محرومین جامعه باشد.

شیخ مسعود راهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه اظهار داشت: در این خصوص باید به دو نکته توجه داشت، اول حضور همه ملت ایران با هر دید و نگرشی پای صندوق رأی و دیگر اینکه کاندیدای اصلح به منافع ملی کشور نگاه ویژه داشته باشد نه منافع حزبی و گروهی اشخاص و باید کمتر سخن بگوید و بیشتر عمل کند.

وی افزود: نماینده وام‌دار ثروت و قدرت کسی نباشد و مدافع حقوق محرومین جامعه باشد، وعده ندهد مگر به آن عمل کند و قول‌های عمل‌نشدنی به مردم ندهد، تکبر، حسادت و کینه نداشته باشد و در هر پیروزی و شکست به فکر انتقام از کسی نباشد برای رشد و توسعه شهرش از شایستگان، فارغ از هر گروه و جناحی بهره گیرد و اگر سوار بر کار شد و تکیه بر صندلی بهارستان زد مردم را فراموش نکند.

امام جمعه اهل سنت چارک با اشاره به دیگر صفات یک نماینده اصلح تصریح کرد: نماینده با مردم با صداقت و راستی در گفتار و رفتار عمل کند با ایمان و مؤمن باشد؛ دروغ و ریا در کارش نباشد امانتدار خوبی برای آرای مردم باشد. اگر یک کاندیدا این شاخصه‌ها را داشته باشد می‌توانیم او را اصلح بدانیم و به او رأی دهیم.

· فرماندار اراک: ایران در بهترین وضعیت امنیتی به استقبال انتخابات می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین بختیاری در نشست توجیهی مسئولان شعب اخذ رأی انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به بحث‌های امنیتی کشور‌های منطقه، هم اکنون ایران در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد و آماده برگزاری انتخابات پرشور است.

فرماندار اراک بیان کرد: حضور پررنگ مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از عزت و استقلال ایران اسلامی و پایبندی ملت به آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت: مسئولان نسبت به این واقعیت آگاهی دارند که اگر بخواهند خدمتگزار مردم باقی بمانند، باید برای رأی آن‌ها احترام قائل شوند

فرماندار اراک افزود: امانت‌داری نسبت به آرای مردم و حفظ حرمت رأی‌دهندگان بسیار مهم است، همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانات خود رأی مردم را به عنوان حق‌الناس تلقی می‌کنند.

· فروزنده در نخستین نشست کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان : دولتمردان قول داده بودند در پسابرجام مشکلات اقتصادی را حل کنند/در مسائل اقتصادی دولت باید پاسخگو باشد

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ‌لطف الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نخستین نشست کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان که در خبرگزاری فارس برگزار شد،‌ با بیان اینکه در آستانه انتخابات یکی از مسائل کشور که شعار اصولگرایان نیز هست بحث معیشت است خاطرنشان کرد: دولتمردان قول داده بودند بعد از برجام اقتصاد را حل کنند ولی ارزیابی مردم و کارشناسان نشان دهنده این است که هنوز از رکود عبور نکرده‌ایم.

فروزنده با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات کشور بحث واردات بی رویه است خاطرنشان کرد: امروز 52 میلیارد دلار واردات بی رویه انجام می‌شود. همچنین 138 نوع کالا در کشور تولید می‌شود که کیفیت خوبی دارند که اگر از آنها حمایت شود منجر به شکوفایی اقتصادی کشور خواهد شد.

فروزنده در همین زمینه خاطرنشان کرد: امروز 60 هیات خارجی وارد کشور شدند و این درحالی است که هیچ کدام از آن‌ها قصد سرمایه‌گذاری در کشور را ندارند و همه آن‌ها می‌خواهند بازار ایران را بگیرند.

وی با اشاره به قراردادهای خرید هواپیما از فرانسه اظهار داشت: در بحث قرارداد با ایرباس فقط 5 درصد مشکلات طبقه مرفه مردم حل می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه 247 میلیارد دلار قاچاق داریم که باید مدیریت شود اظهار داشت: هجوم شرکت‌های خارجی به بازار ایران پس از برجام و از بین بردن این بازار خسارات زیادی را به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت در حوزه مهار رکود اظهار داشت: رئیس جمهور یک سال پیش گفتند که از رکود عبور کرده‌ایم ولی همه کارشناسان و خود آقایان دولت این را قبول دارند که هنوز در رکود هستیم.

فروزنده همچنین اظهار داشت: دولت قول داده بود که 100 روزه اقتصاد را حل می‌کند و این شعار را داده بود که هم باید چرخ اقتصاد مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها ولی در عمل هیچ کدام از این‌ها اتفاق نیفتاد و امروز مردم رکود را به طور محسوس می‌بینند.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه امروز بزرگترین چالش اقتصادی مسئله رکود است، اظهار داشت: کسی که باورش بر این است که با تکیه بر کشورهای بزرگ می‌توانیم از رکود عبور کنیم نتیجه‌اش این می‌شود که توانایی‌های داخلی مغفول می‌ماند.

وی در ادامه در پاسخ به دلیل انتخاب شعار معیشت، امنیت و پیشرفت توسط اصولگرایان اظهار داشت: یکی از امتیازات بزرگ کشور در شرایط کنونی مسئله امنیت است که همه آن را قبول دارند. تنها کشوری که توانست با ایجاد ائتلافی با داعش مقابله کند جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: شعار امنیت زیربنای کشور است و دلیل انتخاب آن توسط اصولگرایان نیز این است.

وی همچنین پیرامون شعار پیشرفت خاطرنشان کرد: پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز یکی از ملزومات کشور است.

فروزنده با بیان اینکه هیچ کس با یارانه طبقات محروم مخالف نیست اظهار داشت: بیشترین نقد به دولت قبل این بود که طبقات محروم در یارانه‌ها توجه کمتری شد. حال آنکه باید گفت اگر کسانی در این حوزه انتقاد دارند چرا در این دو و نیم سالی که فرصت داشتند آن را برطرف نکردند و این سوال وجود دارد که چرا آن را وارد بخش تولید نکردند


· مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان: مجاهدت شورای نگهبان نقشه فتنه‌گران را به هم ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری در جمع تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه زنجان اظهار داشت: مردم زنجان باید با حضوری فعالانه و هوشمندانه در این مقطع حساس نمایندگانی انتخاب کنند که

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: انتخاب نمایندگان بی بصیرت و یا خنثی و خدای ناکرده افرادی که با گفتمان رهبری و خط اصیل امام و جریان فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی زاویه دارند در شان مردم زنجان نیست.

وی افزود : ثبت‌نام‌های حجمی و بی‌حساب و کتاب نوعی تعرض به قانون و زمینه‌سازی برای آشوب‌های فتنه‌گرایانه است و گروه‌های فتنه تمام عناصر و ظرفیت‌های خود را برای ثبت‌نام در انتخابات بسیج کردند، اما درایت و ایستادگی و مجاهدت شورای نگهبان این نقشه آنان را به هم ریخت.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری یاد‌آور شد: هدف دیگر از لشکرکشی جریان خاص برای ثبت نام فشار به نظام از داخل و ایجاد بهانه برای دخالت بیگانگان در امورات بود و لذا هیچ توجهی به شرایط و ضوابط قانونی ثبت‌نام کاندیداها نداشتند.

· عضو مجمع اصول‌گرایان اصفهان: مجمع اصول‌گرایان نامزدها را مجبور به انصراف نمی‌کند

حجت‌الاسلام حسین بهشتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر شرایط انصراف نامزدهای خارج از لیست مجمع اصول‌گرایان اصفهان و اقدامات مجمع در این زمینه، اظهار کرد: پروژه‌ای در بحث انصراف نامزدهای خارج از لیست توسط مجمع وجود ندارد، بلکه بعضی از نامزدها به اعضای مجمع اصول‌گرایان مراجعه کرده و برای نحوه و نوع اعلام انصراف خود پیشنهاد‌هایی را از اعضای مجمع دریافت کرده‌اند.

عضو شورای عالی مجمع اصول‌گرایان اصفهان با اشاره به درخواست مجمع از اعضای لیست پنج‌نفره اصول‌گرایان اصفهان، بیان کرد: از افرادی که نام آن‌ها در لیست پنج‌نفره آمده است درخواست شده که در لیست‌های متعدد حضور نداشته باشند؛ ضمن این‌که این حرکت مجمع در انتخاب اعضای لیست پنج‌نفره اصول‌گرایان اصفهان حرکتی عادلانه و انتخابی منظم و حساب‌شده بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمان انصراف نامزدها به عهده خود آن‌هاست، هنوز زمان از دست نرفته و ممکن است این افراد شرایط را در نظر بگیرند که این موضوع مربوط به تصمیم و تشخیص خود نامزدها است.

· مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ: شرکت در انتخابات لازمه صیانت از دستاوردهای انقلاب است

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر بینش عمیق توحیدی امام خمینی و ملت بزرگ ایران مبتنی است و براساس آن شکل گرفته و تاکنون به حیات خود ادامه داده است.

مسئول حوزه‌های علمیه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی رساترین فریاد تاریخ قلمداد می‌شود که امام خمینی آن را هدایت کرده و با همراهی مردم مبارز و متدین آن را به سرانجام رسانده‌اند، پس در این برهه از تاریخ باید برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تلاش مضاعفی کرد.

باقری ضمن ابراز خشنودی از این موضوع که به واسطه پیروزی رسیدن انقلاب آئین‌ نجات‌بخش اسلام در دل میلیون‌ها انسان نه‌تنها در ایران بلکه اقصی نقاط دنیا حیات دوباره‌ای پیدا کرده است، گفت: به این ترتیب مستضعفان عالم برای ادامه مقاومت با الهام از ملت ایران امیدوار شده‌اند

· مصباحی مقدم در نطق تبلیغاتی: عزت جمهوری اسلامی متکی به ولایت فقیه است/ خبرگان ناظر بر بقا و استمرار شرایط رهبری است

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در برنامه تبلیغاتی در شبکه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای اظهار داشت: امام (ره) نهضتی را به وجود آوردند که این نهضت موجب انقلاب و تحولی بزرگ در جامعه شد.

وی تصریح کرد: تاکنون 9 مجلس شکل گرفته و 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری به انتخاب مردم برگزار شده و همچنین 4 دوره خبرگان ناظر به روی کار آمدن رهبری شکل گرفته و اکنون دوره پنجم مجلس خبرگان آغاز می‌شود که همه این‌ها مبتنی بر آرای ملت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحران‌هایی که پس از حیات امام اتفاق افتاد و رهبری توانستند ملت را در بحران‌ها مدیریت کنند تصریح کرد: کشور و ملت ما مراتب عزت و قدرت را طی کرد و دشمنان این ملت از جمله ایالت متحده آمریکا طی 37 سال گذشته سیر نزولی داشتند.

مصباحی مقدم ریشه این مسئله را در برقراری نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه عنوان کرد و با اشاره به وظایف مجلس خبرگان اظهار داشت: چنانچه اتفاقی بیفتد خبرگان باید باشند تا دوباره رهبری را برگزینند تا راه امام را با همان صلابت و قدرت ادامه دهد و ملت ما را نمایندگی کند.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: اگر بنده با رای مردم شریف تهران به مجلس خبرگان وارد شوم سینه خود را در مقابل هر گونه حمله به ولایت فقیه سپر خواهم کرد.

· حسین خجسته: ائتلاف با اصلاح‌طلبان خودزنی است

حسین خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به جلسه خود با مرتضی بانک، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: در این جلسه قرار شد تا مشکلات اعتدال و توسعه و انتصابات جدید این حزب در سراسر کشور مرتفع شود و ساختار به حالت اولیه بازگردد.

خجسته با بیان اینکه افرادی جدیداً در حزب اعتدال و توسعه منصوب شدند، به لحاظ صلاحیتی کنترل نشدند، گفت: کم‌کم دارد مشخص می‌شود که هر کدام از این افراد مسئله‌ای دارند که سبب می‌شود جایی در اعتدال و توسعه نداشته باشند.

عضو حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی بیان کرد: حکم من هنوز هم باطل نشده و به جای خود باقی است و با این حواشی به وجود آمده، به جای اینکه ما بحث انتخابات بپردازیم درگیر این مسائل شده‌ایم که خسارات فراوانی را برای ما به‌بار می‌آورد.

وی با اشاره به لیست منتشر شده از سوی حزب اعتدال و توسعه و ائتلاف با اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف با اصلاح‌طلبان کاملاً خودزنی است، زیرا قرار ما با اصلاح‌طلبان در استان این بود که یک نفر ما از در لیست آنها باشد و بنا بود ما چهار نفر آنها را تأیید کنیم و آنها نیز یک نامزد ما را مورد تأیید قرار دهند.

خجسته افزود: در حال حاضر همه اعضا لیست اصلاح‌طلبان از سوی ما تأیید شدهاند اما بنده که کاندیدای حزب اعتدال و توسعه هستم، در لیست آنها نیستم


· مازندران در آستانه آغاز فعالیت‌های انتخاباتی/ بازار داغ ائتلاف‌ها و امیدواری به حضور در رقابت‌های انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با وجود اعلام ممنوعیت درباره فعالیت انتخاباتی در شهرها پیش از موعد تعیین شده بسیاری از ستادهای انتخاباتی استان تشکیل شد و برخی از ستادها به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

تعداد افرادی که پس از تایید در فرمانداری‌ها نزد هیئت اجرایی رد شدند، هنوز معتقد هستند که می‌توانند به فعالیت انتخاباتی برگردند و حتی برخی از این افراد ستادهای خویش را فعال نگه داشته و تلاش دارند جمعیتی را که کنار خویش جمع کردند را حفظ کنند.

اما مدیرکل سیاسی انتخاباتی استاندار مازندران در دیدار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استانداری مازندران آب پاکی بر روی دستان افراد رد صلاحیت شده ریخت و گفت: از مازندران تنها یک داوطلب نسبت به بررسی صلاحیت خویش حق اعتراض داشت و یک نفر هم پیگیر موضوع نشده است.

از دیگر موارد قابل ذکر در برگزاری انتخابات در استان مازندران بازار داغ شایعات ائتلاف‌هاست که به صورت غیررسمی و فاقد منبع رسمی در فضای مجازی می‌چرخد و کمتر نسبت به تکذیب و یا تایید آن اقدام می‌شود.

با این حال مردم انتظار دارند که عدالت انتخاباتی رعایت شده و داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بتوانند در فضای مناسب آنچه را که توان اجرا دارند به مردم معرفی و مردم نیز در روز موعد نسبت به انتخاب افراد اثرگذار اقدام کنند.

· مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین: تخریب داوطلبان انتخاباتی با شاخصه‌های انقلاب سازگار نیست

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه تخریب دیگر داوطلبان با شاخصه‌های انقلاب سازگار نیست، خاطرنشان کرد: طی جریان انتخابات باید کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی در خصوص جلب آراء مردم دقت کافی را داشته و بر اساس چارچوب‌های نظام اسلامی و ولایی حرکت کنند و از این چارچوب خارج نشوند.

معبودی با اشاره به شاخصه‌های داوطلبان انتخاباتی هم‌تراز انقلاب اسلامی، اضافه کرد: نمایندگان مجلس و خبرگانی که انتخاب می‌شوند باید تعهد لازم برای اسلام و ملت را داشته باشند چراکه مجلس عصاره ملت است و باید نمایندگان علاوه بر داشتن تعهد اسلامی و انقلابی نماینده شایسته‌ای برای مردم باشند.

· رئیس کمیته انتخابات شورای سیاست‌گذاری اعتدالگرایان گفت: ما در شهر قم محوریت خود را بر اساس مدار انتخاباتی آقای لاریجانی تنظیم کرده‌ایم.

جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدالگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: ما در سال 92 گام اول را با فداکاری آقای عارف و سکان‌داری آقای روحانی برداشتیم.

وی افزود: ما بنا داریم گام دوم را با سکانداری آقای عارف و تأیید بزرگان جریانات سیاسی همچون آقای هاشمی رئیس دولت اصلاحات و آقای ناطق نوری برداریم.

رئیس کمیته انتخابات شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدالگرایان درباره جلسه اخیر این شورا تصریح کرد: در جلسه شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدالگرایان دوباره تأکید شد که احزاب عضو جبهه اعتدالگرایان در شهر تهران هیچگونه سهم‌خواهی نداشته باشد و همین الگو را در جهت تقویت این گفتمان در شهر قم نیز داریم.

ایرانی توضیح داد: ما در شهر قم محوریت خود را بر اساس مدار انتخاباتی آقای لاریجانی تنظیم کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما در جهت تحقق گام دوم از هرگونه دادن لیست مجزا که خارج از سکانداری و سرلیستی عارف باشد در شهر تهران پرهیز می‌کنیم.

· «علیرضا خجسته‌پور» به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداتوری مجلس انصراف داد

علیرضا خجسته‌پور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به نفع فهرست ائتلاف اصولگرایان از کاندیداتوری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف می‌دهم.

در این بیانیه آمده است: اینجانب با هدف افزایش مشارکت جوانان نسل انقلاب و نشان دادن جلوه ای از رویش های انقلاب اسلامی، پای در عرصه رقابت های انتخاباتی از حوزه انتخابیه تهران،ری،اسلامشهر و شمیرانات گذاردم و به لطف خدای تعالی و نظر مثبت دوستان و همراهان، در مراحل انتخاب در فهرست اصولگرایان پیش رفتم. لکن در یک فرایند تصمیم‌گیری جمعی از حضور در فهرست نهایی بازماندم و خدای تعالی را شاکرم که افراد شایسته تری نسبت به اینجانب در فهرست نهایی انتخاب شدند. حضور سلایق گوناگون اصولگرایی در کنار یکدیگر و توجه ویژه به رویش های انقلاب اسلامی از دیگرسوی، از جمله محسّنات این دوره از فعالیت ائتلاف اصولگرایان بود (فارس)

· عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: طرح پارلمان جوانان اصلاح‌طلب را به بعد از انتخابات موکول کردیم.

سودابه رادفر عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که اخیراً خبری در خصوص پارلمان جوانان اصلاح‌طلب منتشر شده است، با توجه به اینکه حزب ندای ایرانیان بیشترین تعداد جوان را دارد، نظر شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: این طرح مدتها قبل حتی پیش از تاسیس حزب ندای ایرانیان توسط آقای سعید نورمحمدی که از جوانان اصلاح طلب و موسسین این حزب هستند مطرح شد که در رسانه ها نیز بازتاب آن موجود است.

وی افزود:‌ پس از تشکیل حزب ندا نیز ایشان (سعید نورمحمدی) ایده اولیه را به بنده به عنوان مسوول شاخه جوانان ارایه کردند و پس از طرح در شاخه و تدوین طرح اولیه و روش اجرایی و آیین‌نامه‌های مربوطه، مصوب داخلی حزب شد که با دیگر احزاب نیز جلساتی در این خصوص گذاشته شد و قرار شد در خصوص اخذ مجوز از نهادهای مربوطه اقدام شود که در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفت تا اینکه به ایام انتخابات رسیدیم و ادامه طرح را به بعد از انتخابات موکول کردیم.

· فهرست خبرگان جامعه روحانیت مبارز در تهران و سراسر کشور منتشر شد که 80 نفر آن طبق نظر مشترک جامعتین هستند

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، لیست خبرگان جامعه روحانیت مبارز در تهران و سراسر کشور منتشر شد.

در تهیه این لیست جلسات متعدد با اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده و 80 نفر از اسامی طبق نظر مشترک جامعتین و در مورد 8 نفر صرفاً نظر جامعه روحانیت مبارز لحاظ شده است.در اطلاعیه جامعه روحانیت مبارز آمده است : ملت عظیم الشأن ما برای پنجمین بار ، هفتم اسفندماه به پای صندوق های رأی خواهد رفت و نمایندگان شایسته و صالح خودرابرای مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهد کرد. جامعه روحانیت مبارز به عنوان امین شما مردم با بررسی های گسترده ضمن احترام به همه کاندیداهای محترم، نامزدهای مورد تأیید و حمایت خود را معرفی می نماید. لازم به ذکر می دانیم، در تهیه این لیست جلسات متعدد با اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده ، اعلام می دارد 80 نفر از اسامی طبق نظر مشترک جامعتین و در مورد 8 نفر صرفاً نظر جامعه روحانیت مبارز لحاظ گردیده است

· آیت‌الله موحدی کرمانی در نطق تبلیغاتی:کلید نظام دست رهبری است/ مجلس خبرگان شبهه دیکتاتوری ولایت فقیه را باطل می‌‌کند

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: برای مردم مسئله رهبری مورد اطمینان و آرامش قرار می‌گیرد چون مخالفان گاهی می‌گویند در نظام اسلامی ولی فقیه و رهبری در راس است و کسی هم نیست که مواخذه کند که چرا چنین و چنان کردی و آن وقت شبهه دیکتاتوری را مطرح می‌کنند در حالی که این اشتباه و تصور غلطی است.

وی با اشاره به دو نکته مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: وقتی حضور مردم در پای صندوق‌ها گسترده باشد این مسئله قدرت نظام را بالا می‌برد و دشمن می‌فهمد این کشور نظامش با مردم پیوند خورده و وقتی این قدرت را ببیند دیگر جرات نمی‌کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی حضور مردم در انتخابات را در راستای قدرتمند کردن نظام و افزایش امنیت و عزت آن دانست و گفت: کسانی که نظام را قبول ندارند بالاخره در این کشور زندگی می‌کنند و به عزت و امنیت آن پایبند هستند(فارس)

· نوباوه: دولت از فرهنگ فقط استفاده سیاسی کرده است

بیژن نوباوه با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات در کشور گفت: در روزهای نزدیک به انتخابات بیش از چند میلیون مطلب درباره انتخابات ما در رسانه‌های بیداری و شنیداری و سایت‌های خبری منتشر می‌شود و شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی با ارائه نظرات کارشناسان خود سعی می‌کنند خط مشی انتخابات را در کشور ما تغییر دهند.

نوباوه با بیان اینکه اصولگرایان با تفکر لزوم مقابله با خطر بیگانگان، اختلافات را کنار گذاشتند، تشریح کرد: البته هیچ‌کدام از اعضای لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان و اعضای این شورا اعتقاد ندارند که بهتر از آنها وجود نداشته و ندارد.

بیژن نوباوه درباره میزان اهمیت مجلس و دولت به موضوع فرهنگ، گفت: در کشور ما فرهنگ بین مجلس و دولت مظلوم است و این ضعف از دولت آغاز شده و حتی در مسئله بودجه و کمیسیون تلفیق، ضعیف‌ترین مسئله، مسئله فرهنگی است.

وی با بیان اینکه متوسط بودجه فرهنگی در دنیا 7 درصد و برای کشوری مثل آمریکا 11 درصد است، ادامه داد: در کشور ما متوسط بودجه فرهنگی در بهترین شرایط 5 درصد و در دولت اخیر به 3 درصد رسیده است.

نوباوه با تأکید بر اینکه اساساً حوزه فرهنگ حوزه تقنینی نیست، اضافه کرد: حوزه فرهنگ حوزه نظارت و اجراست و نظارت بر سینما، کتابخانه‌ها و دیگر مسائل فرهنگی در دستورکار جدی قرار خواهد گرفت (فارس)

· عبدالملکی: طرح برجام 2 به معنای شکست برجام ۱ در حل مشکلات کشور است

حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به وضعیت امروز کشور و نگاه کشورهای دیگر به ایران گفت: ما در مذاکرات دیدیم زمانی که غرب به این نتیجه رسید که تحریم‌ها اثر ندارد، پای میز مذاکره آمد و جمهوری اسلامی ایران در حال اثبات قدرت اقتصادی خود در کنار قدرت سیاسی به جهان است.

عبدالملکی با بیان اینکه حضور حداکثری و انتخاب اصلح از سوی مردم اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: موضوع حضور مردم در انتخابات یک واجب شرعی است، ولی انتخاب اصلح از نظر شرعی، وجوب بیشتری دارد.

وی درباره مشکل اصلی اقتصاد کشور و تأثیر آن بر معیشت مردم گفت: مطالبه اصلی مردم موضوع اقتصادی است که با دو مشکل اصلی بیکاری و تورم همراه است.

عبدالملکی ادامه داد: ما در زمان آغاز به کار دولت یازدهم با شعارهای اقتصادی که از سوی دولت در زمینه حل مشکل اشتغال، تولید و گرانی مطرح می‌شد، احساس می‌کردیم که برنامه خوبی برای این مسئله وجود دارد ولی امروز می‌بینیم که هیچ کدام از این مشکلات حل نشد و اولویت دولت بیشتر به مسئله سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای اروپایی و آمریکایی ختم شد.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور پس از اجرایی شدن برجام به درستی اشتباه دو سال گذشته خود را اصلاح کرد و گفت 60 درصد مشکلات کشور هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد که البته این اعتراف دیرهنگام بوده و دو سال نیم از زمان دولت را از دست دادیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه به طرح مسئله برجام 2 از سوی رئیس‌جمهور اشاره کرد و ادامه داد: طرح مسئله برجام 2 یعنی اینکه برجام یک در رفع مشکلات اقتصادی کشور شکست خورده و حتی در برخی موارد مانند مسئله افزایش واردات اثر منفی بر روی اقتصاد کشور گذاشته است.

عبدالملکی با بیان اینکه دولت دو سال و نیم آب و نان مردم را به رفع تحریم‌ها ربط داد، گفت: البته این خوب است که دولت بالاخره فهمید که مشکل کار اقتصاد کشور کجاست و بخش عمده مشکلات کشور ارتباطی به تحریم‌ها ندارد (فارس)

· رونمایی انتخاباتی از «مرد هزارچهره» کارگزاران/ کرباسچی در قامت «لیدر اصلاحات» وارد می‌شود

در ماه‌های اخیر که موضوع تشکیل شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان مطرح شد، کرباسچی تلاش کرد که حتما نمایندگانی در این شورا داشته باشد.

کرباسچی با تلاش برای حضور اعضای حزب متبوعش در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان نشان داد که نمی‌خواهد در عرصه مهم و سرنوشت ساز انتخابات مجلس دهم نقش موثری ایفا نکند؛ آنهم کسی که در سال‌های اخیر با استراتژی تغییر چهره در موقعیت‌های مختلف به «مرد هزار چهره» عالم سیاست تبدیل شده است.

سرلیستی عارف یکی از مواردی بود که از همان روزهای اول مسئله اختلافی کرباسچی و اصلاح طلبان بود؛ برخی معتقد بودند که دبیرکل حزب کارگزاران اصلا علاقه‌ای به ایجاد یک رقیب برای خود در عرصه مدیریت و جهت دهی به تصمیمات اصلاح طلبان ندارد و بیشتر قائل به نقش نمایشی برای عارف در جایگاه ریاست شورای عالی اصلاح طلبان است.

کرباسچی حتی به توصیه پدر معنوی حزب کارگزاران سازندگی یعنی هاشمی رفسنجانی برای کنار آمدن با عارف درباره لیست تهران اصلاح طلبان، توجهی چندانی نکرد و همین اختلافات باعث به تاخیر افتادن انتشار لیست اصلاح طلبان برای تهران شد.

نقطه اوج نقش آفرینی کرباسچی برای کنار زدن عارف و قرار گرفتن در جایگاه مدیریت اصلاح طلبان، تهدید رئیس شورای عالی اصلاح طلبان به افشاگری بود.

برخی معتقدند که «رهبری جریان اصلاحات در انتخابات» همان چیزی است که کرباسچی نمی خواهد به محمد رضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برسد؛ اعتقادی که قبلا نشانه هایی از آن در نوشتار محمد قوچانی عضو حزب کارگزاران در نشریه صدا و تاکید بر انحلال شورای عالی پس از انتخابات، به خوبی نمود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات