صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۸۷۵۳۰

رفاقت‌ها و رقابت‌ها برای خدا باشد

اعلام انصراف‌های فردی و گروهی و جبهه‌ای برخی از نامزدها و تشکل‌ها از این دست همدلی‌های اصولگرایانه برای رسیدن به وحدت کامل به شمار می‌آید. [...]
یادداشت: از زمان اعلام فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان، با وجود جنگ تبلیغاتی و روانی رسانه‌های خارجی مخالف نظام اسلامی و دنباله‌های تبلیغی آنها در داخل که از تعدد و تکثر فهرست‌های انتخاباتی به «نبرد لیست‌ها» یاد می‌کنند، شاهد صحنه‌هایی از ایثار، کناره‌گیری برای اتحاد و همدلی و همزبانی در این روزهای ویژه جمهوری اسلامی هستیم. اعلام انصراف‌های فردی و گروهی و جبهه‌ای برخی از نامزدها و تشکل‌ها از این دست همدلی‌های اصولگرایانه برای رسیدن به وحدت کامل به شمار می‌آید.
البته در کنار این قبیل صحنه‌های همدلانه سیاسی، آفت‌ها و آسیب‌هایی نیز با آغاز هفته تبلیغات انتخاباتی از سوی برخی افراد و جریان‌های سیاسی در حال رخ‌نمایی است که نه‌تنها زیبنده فرهنگ مسلمانی نیست، بلکه شایسته فرهنگ ایرانی ما هم نخواهد بود. قانون‌شکنی در عرصه تبلیغات انتخاباتی، سفره‌داری و خرید رأی، سیاه‌نمایی از وضعیت عمومی کشور و نظام به بهانه نقد رقیب امروز و بدتر از آن نقد نهادها و دولت‌های گذشته به گمانه تحلیلی انتساب گفتمانی و فکری رقیب به آنها، تخریب شخصیتی و حیثیتی رقیب انتخاباتی و نفی آن به جای اثبات توانمندی خود و... برخی از فهرست بلند پلشتی‌ها و زشتی‌های دوران تبلیغ انتخاباتی امروز است که با آغاز رسمی ایام یک هفته‌ای تبلیغات از فردا متألمانه ممکن است سیر صعودی هم پیدا کند. این در حالی است که اگر پیامدمحور به موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این قبیل رفتارها می‌تواند در سرنوشت سیاسی ما هم در این انتسابات و هم در حیات فردی و اجتماعی دنیوی و البته سعادت اخروی ما اثر سوء بگذارد؛ چراکه یادمان باشد در محضر خدا هستیم و برای جلب آرای مردمی که از این رفتارها متنفرند، این اقدامات را انجام می‌دهیم؛ از این رو خوب است همگان با رعایت چارچوب‌های لازم، بروز رفتاری متمدنانه و اسلامی با نقد دلسوزانه کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت، فردای انتخابات از رقابت‌های امروز رفاقت‌هایی برای توسعه و پیشرفت کشورمان بسازیم و دست در دست هم از همه گروه‌ها و جناح‌ها به فکر ساختن ایرانی اسلامی‌تر، آبادتر و پیشرفته‌تر باشیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات