صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۱۱

تابلوی سیاسی 1 اسفندشماره323

تابلوی سیاسی 1 اسفندشماره323

 تابناک/ مشکل انقلاب از نظر فرمانده سپاه
سردار سرلشکر پاسدار‌ محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در همایش بررسی ماندگاری انقلاب اسلامی ایران در حسینیه عاشقان کربلای در ساری گفت: برای اسلامی شدن ادارات و نهادها باید به صورت همه جانبه اقدام اساسی انجام شود، انقلاب اسلامی در خارج از مرزها در حال پیش‌روی است، در داخل نظام 80 درصد مردم معتقد به اصول انقلاب اسلامی، مجری سیاست‌های رهبر انقلاب اسلامی و سیاست ضداستکباری نظام اسلامی را قبول دارند، از جانب مردم مشکلی متوجه انقلاب اسلامی ایران نیست، مشکل ما عده‌ای از افرادی است که ادای انقلابی بودن را دارند ولی وقتی در حاکمیت قرار می‌گیرند به دنبال منافع حزبی و معتقد به اصلاح جامعه منهای استفاده از منویات اسلام هستند.برخی از مسئولان اعتقاد دارند که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دیگر از لباس انقلابی بودن خارج شویم به قول خودشان رسیدگی به مردم را یکی از وظایف اصلی خودشان اعلام می‌کنند ولی در عمل با پناه گرفتن به شعار حمایت از مردم چشم به کمک غربی‌ها دوختند و معتقدند که غربی‌ها باید برای ما امنیت، آسایش ایجاد کند و این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اقتصادی که زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم می‌کند.

خبرگزاری فارس/ نفوذ یک نفر هم به مجالس برای استکبار مهم است

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: برای دنیای استکبار مهم است که بتواند یک نفوذی به مراکز تصمیم‌گیری بفرستند، این فضولی نیست که رسانه‌های انگلیس لیست معرفی می‌کنند و می‌گویند به کی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید. وی ادامه داد: رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سید احمد خاتمی در کرمان و سید احمد علم‌الهدی در خراسان رأی ندهید به شما چه ربطی دارد، فضول‌ها؛ این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند.خدا را شکر احمق‌ها دشمن این نظام شدند، جرم جنتی ولایتمداری، جرم یزدی ایستادگی در خط ولایت و جرم مصباح، مطهری زمانه است.جرم خاتمی اینکه در خطبه‌های نماز جمعه پدر فتنه را در آورده است.



خبرگزاری مهر/ حمله‌کنندگان به شورای نگهبان نظام را قبول ندارند

خطیب نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن هجمه‌ها علیه شورای نگهبان تأکید کرد: دشمنان از ابتدای تأسیس نهاد شورای نگهبان هجمه‌هایی را وارد کرده و می‌کنند به‌طوری که مطالبی که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی فرمودند به‌خوبی مسیر را روشن می‌کند که اینها از روی انحراف است و آنها می‌خواهند مجلس آینده را بی‌اعتبار کنند.وی ادامه داد: به کسانی که هم‌صدا با دشمنان به شورای نگهبان حمله می‌کنند می‌گویم که اعتبار شما از کجاست؟ آیا اعتبار شما از جبرئیل است و جبرئیل به شما نازل شده یا از قانون؟ مگر این پایگاه اعتبار برای شما کسب نکرده است؟ این کار به‌ضرر قانونی بودن شماست.صدیقی با بیان اینکه رأی و قلب مردم همواره از نهاد شورای نگهبان حمایت می‌کند اظهار داشت: امام از شورای نگهبان حمایت کرده است، مردم در مورد شما که به شورای نگهبان حمله می‌کنید چه قضاوتی کنند و چه بگویند؟ اینها می‌خواهند متدینین را به‌عنوان عناصری تندرو معرفی کنند. از یک طرف انگلیس خط می‌دهد و یک طرف نایب امام زمان راه را نشان می‌دهد.خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم بینی انگلیس را با حضور پای صندوق‌های رأی به خاک خواهند مالید، گفت: مردم ما دشمن آمریکا و انگلیس هستند و همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی‌شان حمایت کرده‌اند و این غیرت را پای صندوق‌های رأی نشان خواهند داد.وی با تصریح بر اینکه برخی با تخریب شورای نگهبان می‌خواهند پروبال ولایت را بچینند، گفت: آنها که به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا گرفته‌اند؟ معلوم می‌شود اینها نظام را قبول ندارند؛ این پررویی، بی‌حیایی، جسارت و حماقتی که آمریکا و انگلیس همانند جریان فتنه علیه شورای نگهبان وارد کرد‌ه‌اند امروز هم می‌گویند که مردم به استوانه‌های نظام که با ولایت بوده و از آبرو و حیثیت‌شان گذشته‌اند رأی ندهند.
 
روزنامه کیهان/  افرادی باید انتخاب شوند که قبله‌گاه‌شان «کاخ سفید» نباشد
حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: به یاد دارم در سال‌های 42 و 43 که امام به‌شدت علیه رژیم پهلوی صحبت می‌کردند و بیانیه می‌دادند، به یکباره زمزمه‌ای در سراسر کشور مطرح شد که همه کفار سروته یک کرباسند، امام در مقابل این کلام، فرمودند که «این سخن برخلاف نص کلام‌الله و برای پشتیبانی از اسرائیل مطرح شده است»؛ امروز هم کفار همین کلام را تکرار می‌کنند و می‌گویند چه فرقی میان روسیه، چین و سایر دولت‌ها وجود دارد، چرا ما فقط باید با آمریکا مبارزه کنیم؛ این افراد از فقه شیعه اطلاع ندارند، در اسلام دو نوع کافر داریم، یکی کافر حربی و یکی کافر غیرحربی، با کافر غیرحربی می‌توانیم پیمان ببندیم، ارتباط داشته باشیم و دادوستد و معامله کنیم، اما با کافر حربی هرگز نمی‌توانیم این کارها را انجام دهیم. پژوهشگر و مورخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران با به کار بستن استکبارستیزی  و سازش‌ناپذیری توانسته انقلاب را تداوم ببخشد و شاهدیم عزیزان ما چگونه با دفاع از حرم، نقشه‌ها و نیرنگ‌های استکباری و ارتجاعی را از بین بردند و توانستند ایران را از یک خطر بسیار جدی مصون بدارند، افرادی باید انتخاب شوند که قبله‌گاه‌شان «کاخ سفید» نباشد و در جهت منافع اسلام و ملت حرکت کند و امیدش منافع اسلام باشد.

 روزنامه جوان/   افراطیون نگران اعتدال!
اعتدال، مفهومي است كه اين روزها به شدت مورد توجه جناح‌هاي سياسي به خصوص جناح منتسب به اصلاح‌طلبان و البته طرفداران دولت قرار دارد و مرتباً نيز بر اين نكته تأكيد مي‌شود كه مجلس دهم و آراي مردم بايد اعتدالي باشد. يكي از كساني كه در اين باره مطالب مفصلي در شماره روز پنج‌شنبه روزنامه اعتماد نگاشته است، حميدرضا جلايي‌پور از اعضاي حزب منحله مشاركت است كه بر تشكيل يك مجلس اعتدالي تأكيد كرده است. جلايي‌پور اگر نگاهي به طيف‌هاي مختلف دور و بر اطراف خود و سابقه آنها بيندازد به خوبي متوجه مي‌شود كه نمي‌تواند عملكرد هم‌طيفان خود را اعتدالي بنامد. تجربه فتنه 88 و اتفاقاتي كه پس از آن بر سر كشور روي داد به خوبي اين مسئله را نشان مي‌دهد.جلايي‌پور نمي‌تواند منكر اين مسئله باشد كه مصطفي تاج‌زاده كسي كه هم اكنون به صورت مرتب از زندان بيانيه‌هاي هتاكانه منتشر مي‌كند، از كساني بود كه عملاً ميز انتخابات سال 88 را بر‌هم زد.كساني چون مرعشي و كرباسچي با سوابق تخلفات اقتصادي به هيچ عنوان نمي‌توانند مدعي عملكرد اعتدالي باشند. شايد ياد‌آوري اين نكته لازم باشد كه مرعشي در فتنه سال 88 يك سال به زندان محكوم شد و پيش از آن نيز در كارهاي مالي يدطولايي در مجلس داشته است. خانم حقيقت‌جو هم جزو حاميان اين ليست اعتدالي است كه هم اكنون در امريكا اقامت دارد و به بيان مطالب گوناگون بر ضدنظام مي‌پردازد و حتي اگر همين الان هم به كشور بازگردد، به جرم خيانت مورد محاكمه قرار مي‌گيرد.به اين ليست مي‌توان تعداد بيشتري را اضافه كرد، به عنوان مثال محمدرضا خاتمي كه مواضع وي در فتنه 88 كاملاً روشن و واضح است.در نقطه مقابل شايد حمايت جمعي از فراریان اصلاح‌طلب فعال در رسانه‌هاي خارجي در اين ليست نيز جالب توجه باشد، از جمله اين افراد مي‌توان به حسين باستاني و مرتضي كاظميان اشاره كرد كه جزو تحليلگران در بي‌بي‌سي فارسي محسوب مي‌شوند و در گزارش‌هايي به صراحت از ليست موسوم به اعتدال حمايت كرده‌اند.اكبر گنجي نيز طي مقاله‌اي در رايو فردا خواستار حمايت از ليست اصلاح‌طلبان و عدم‌رأي به برخي از اعضاي ليست خبرگان شد. علي افشاري نيز طي مقالاتي ديگر واكنشي مشابه نشان داد.

خبرگزاری ایسنا/ پیام های انتخاب مجلس معتدل از زبان معاون رئیس جمهور
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات هم برای مردم داخل و هم برای جهانیان حاوی پیام‌هایی است تصریح کرد: تشکیل مجلس معتدل به کسانی که مخالف رای اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند و تلاش کرده‌اند در داخل کشور با سنگ‌اندازی در جهت موفق نشدن دولت در پیشبرد برنامه‌های خود عمل کنند، این پیام را دارد که اکثریت ملت برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در شرایط کنونی موافق هستند.مولاوردی در پایان گفت: تشکیل مجلس معتدل به خارج از کشورهم این پیام را می‌دهد که مردم از سیاست‌های دولت در زمینه‌های جذب سرمایه خارجی، توسعه گردشگری و اطمینان به سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنند و ایران پس از تجربه ثبات نسبی اقتصادی به دنبال ثبات سیاسی نیز است.

وطن امروز/ ترکیه و سوریه را با هم می‌بازد
با گذشت چندروز از حمله خونین چهارشنبه در آنکارا که به کشته شدن 18 نظامی و مجروح شدن 45 تن دیگر انجامید، ترکیه بیش از هر زمان دیگر به گرداب جنگ داخلی کشیده می‌شود اما رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور کماکان سعی دارند مغرضانه این حمله تروریستی را به کردها و عواملی موهوم در سوریه نسبت دهند تا همچنان بهانه‌ای برای ادامه تهدید توخالی‌شان برای حمله به خاک همسایه جنوبی داشته باشند و اینگونه افکار عمومی را از بحران داخلی به سوی مساله‌ای خارجی منحرف کنند. مقامات پلیس آنکارا گزارش داده‌اند عامل انفجار نخست و مهیب‌تر آنکارا خودرویی بوده که در نزدیکی یک خودروی حامل کارکنان ارتش منفجر شده است. دولت ترکیه رسما 2 انفجار مهیب اخیر در اطراف مراکز نظامی پایتخت را که سنگین‌ترین حمله به ارتش این کشور طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود به گردن شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و متحدان سیاسی‌شان در حزب اتحاد دموکراتیک خلق انداخته است اما هر دو شاخه نظامی و سیاسی کردها این اتهام را قویا رد کرده‌اند. اما رئیس‌جمهور ترکیه در حالی که عملا کنترل خود بر اوضاع داخلی را از دست داده است کماکان بر طبل تو خالی جنگ در آن سوی مرزهای جنوبی با کردهای سوریه می‌کوبد. با اینکه اردوغان بار دیگر اعلام کرده عملیات علیه گروه‌های شبه‌نظامی با قدرت تا پایان ادامه خواهد یافت اما او این بار مشخصا شاخه برون‌مرزی پ‌ک‌ک یعنی یگان‌های مدافع خلق کردهای سوریه را مسؤول حمله به آنکارا دانسته است تا طرح خود برای حمله به سوریه را توجیه کند. طرحی که به نظر می‌رسد در نطفه شکست خورده و تبدیل به حمایت علنی آنکارا از تروریست‌های داعش و النصره شده است.اردوغان وسوسه ورود به رویارویی در بحران سوریه را دارد و اگر عملاً آن را انجام دهد، خودش و ترکیه را نابود خواهد کرد.


خبرگزاری صداو سیما/ سندرز از کلینتون پیش افتاد
نتایج نظرسنجی شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد که سندرز برای اولین بار از هیلاری کلینتون پیش افتاده است.برنی سندرز یکی از دو نامزد اصلی دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، برای اولین بار در یک نظرسنجی سراسری از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا پیشی گرفت.در این نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی دست راستی «فاکس» انجام شده، سندرز و کلینتون به ترتیب ۴۷ و ۴۴ درصد از نظرات پاسخ دهندگان را به خود جلب کرده‌اند.این در حالی است که در نظرسنجی پیشین فاکس که در ماه ژانویه انجام شد، آرای سندرز ۱۰% کمتر و حمایت از کلینتون ۵% بیشتر بود.تابستان سال ۲۰۱۵ کلینتون در اغلب نظرسنجی‌ها بیش از ۳۰% از سندرز پیش بود، اما از آن زمان حمایت‌ها از سندرز به صورت مداوم افزایش یافته است.

 روزنامه رسالت/ ترامپ مسيحي نيست
رهبر مسيحيان کاتوليک جهان اظهار داشت:دونالد ترامپ به دليل اظهاراتش درباره ممنوع شدن ورود پناه‌جويان مسلمان به آمريکا و احداث ديوار در مرز آمريکا با مکزيک مسيحي به حساب نمي‌آيد. به نقل از رويترز، پاپ فرانسيس رهبر مسيحيان کاتوليک جهان با وجود اين اظهار نظرش گفت، قصد ندارد به آمريکايي‌هاي کاتوليک بگويد که به ترامپ راي بدهند يا ندهند.پاپ در مصاحبه با خبرنگاران در هواپيمايش در حين بازگشت از سفر به مکزيک در پاسخ به سئوالي درباره اظهارات اخير دونالد ترامپ از جمله درباره احداث ديوار ميان آمريکا و مکزيک براي مقابله با مهاجرت غيرقانوني در صورت رسيدن به رياست جمهوري گفت: شخصي که تنها درباره احداث ديوارها و نه ساخت پُل‌ها فکر مي‌کند، در هر جايي که باشد، يک مسيحي نيست. چنين چيزي در انجيل ذکر نشده است.اين در حالي است که دونالد ترامپ کانديداي رياست جمهوري پيشروي جمهوريخواهان آمريکا چند روز پيش در مصاحبه‌اي تلويزيوني درباره پاپ گفته بود که وي مسائل مرزي مربوط به مکزيک با آمريکا را درک نمي‌کند.

خبرگزاری تسنیم/  دستگاهی برای رصد تحرکات در تونل‌ها
به نقل از رسانه های خبری فلسطین، اسماعیل هنیه طی اظهاراتی تاکید کرد که احتمال وقوع جنگ جدید در غزه وجود ندارد.وی تصریح کرد که غزه از بازدارندگی برخوردار است و اقدام رژیم اشغالگر برای اجرای مانورهای دفاعی بیانگر این است که این رژیم برای جنگ آمادگی ندارد.این اظهارات هنیه در جریان خطبه های امروز نماز جمعه در مسجد الغربی واقع در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه بیان شد.وی همچنین گفت که گردان های القسام چند روز گذشته دستگاهی متشکل از چندین دوربین و حسگر برای کنترل و رصد تحرکات در داخل تونل ها و مبارزان را اختراع کرده است.
 
روزنامه جام جم/ شبکه‌های اجتماعی در انتخابات؛ دقت فدای سرعت
با آغاز تبلیغات انتخابات مجلس و خبرگان، فعالیت تبلیغاتی رسانه‌ها شدت می گیرد، اما در این میان رسانه‌های نوین چه نقشی در انتخابات هفتم اسفند دارند؟ این رسانه‌ها ‌فرصت هستند یا تهدید؟ آیا می‌توانند با رسانه‌های سنتی رقابت کنند و گوی سبقت را از آنها بربایند؟
ارائه اینترنت روی گوشی‌های همراه از یک‌سو و محبوبیت بالای اپلیکیشن‌ها از سوی‌دیگر باعث شد تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند از دو میلیون نفر در آغاز سال 93 با رشدی 10 برابری در بهار 94 به 20 میلیون نفر برسد و با پیش‌بینی سازمان فناوری اطلاعات این تعداد همزمان با انتخابات هفتم اسفند به 40 میلیون نفر خواهد رسید. طراز جمعیتی کشور نشان می‌دهد حدود 55 میلیون نفر بالای 18 سال واجد شرایط رای‌دادن هستند. اگر فرض شود 90 درصد این 40 میلیون دارنده تلفن هوشمند افراد بالای 18 سال هستند و با وجود دسترسی تقریبا 50 میلیون ایرانی به اینترنت، در انتخابات پیش‌رو 70 تا 75 درصد رای‌دهندگان کاربر اینترنت و حدود 65 درصد آنان دارنده تلفن‌های هوشمند هستند. پس شبکه‌های اجتماعی می‌توانند آوردگاهی انتخاباتی باشند. توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام بستر مناسبی برای رقابت با رسانه‌های خبری سنتی در انتخابات‌ هستند و در این میان تلگرام بیشترین کاربر را در ایران به خود اختصاص داده است.

روزنامه خراسان/ به نام اصلاحات به کام فتنه گران
اولین گردهمایی ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان با حضور اعضای لیست مورد حمایت اصلاحات و هواداران دولت با سخنرانی همه این افراد در مورد شعارها و برنامه های خود در سالن حجاب تهران برگزار شد .محمدرضا عارف سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان در سخنانی با بیان اینکه ما در لیست ائتلاف اصلاح طلبان از یک سو منافع ملی را دیدیم و از سوی دیگر هویت اصلاح طلبی را اصل قرار دادیم ، خاطرنشان کرد : ما مجلسی می خواهیم که از حق نظارت خود برای بهبود امور به نحو احسن استفاده کند تا در آن فرجی داناها استیضاح نشوند و اولویت اول خود را رونق اقتصادی بداند. رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: مجلسی می خواهیم که شاهد برجام های مختلف در امور داخلی کشور باشد و فرجام اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی را در مجلس کلید بزند. عارف افزود: راهبرد ما این است که اگر به مجلس راه پیدا کردیم مجلسی شکل دهیم که مهم ترین دغدغه آن نیازهای مردم و اولویت دادن به مسائل امور زنان باشد.
علی مطهری سخنران دیگر این همایش نیز در ابتدای سخنانش در واکنش به شعار حاضران در مورد آزادی زندانیان اظهار داشت : اگر می خواهید خواسته های شما تحقق پیدا کند باید اجرای قانون در کشور را بخواهیم  ؛ ما معتقدیم که راه اصلاح امور از صندوق های رای می گذرد و ان شاءا... مشارکت بالای مردم قطعا مجلس قوی تری را تشکیل خواهد داد.
موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات ، توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات ، فائزه هاشمی دختر هاشمی رفسنجانی ، الهه کولایی نماینده مجلس ششم ، خانم محتشمی پور همسر مصطفی تاج زاده از زندانیان 88، علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملی  و... از جمله فعالان اصلاح طلب حاضر در مراسم بودند.اصلاحات اصلاحات پیروز انتخابات ، اصلاحات زنده باد خاتمی پاینده باد ، عارف زنده باد خاتمی پاینده باد، روحانی زنده باد هاشمی پاینده باد، مجلس کارآمد تساوی زن و مرد و شعارهایی در مورد رفع حصر و آزادی زندانیان از جمله شعارهای مراسم بود.

جهان نیوز/ دیدار سفیر دولت روحانی از ساختمان "بی بی سی" در لندن؟!
مهدی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال خود نوشت:"مدتها عقیده داشته ام و به سبب برخی وظایف این مسئله را از نزدیك لمس كرده ام كه بی بی سی هر چه هست یك رسانه نیست. رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی از اراده انگلیسی برای مداخله در انتخابات ایران سخن گفتند. بی بی سی اصلی ترین ابزار این مداخله است. تلویزیون بی بی سی سال هاست در اصل نقش ترمینال تجمیع ضدانقلاب را بازی كرده و مسئولیت ایجاد پروژه اپوزیسیون واحد برانداز علیه نظام اسلامی را بر عهده گرفته است.جلسه ضد ایرانی در سرویس اطلاعات خارجی انگلیس وجود ندارد كه نماینده بی بی سی در آن حاضر نباشد. تنها مشكل بی بی سی در طول همه این سالها نداشتن ارتباط با محیط داخلی ایران بود كه ظاهرا به لطف دولت اعتدال آن هم تا حدود زیادی حل شده است.برخی خبرها می گوید سفیر دولت در لندن شخصا سری هم به ساختمان بی بی سی زده است. اگر امروز بی بی سی جسارت مداخله در انتخابات را به خود می دهد، حاصل آن است كه پیش تر برخی دیوارها فرو ریخته است."


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات