صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۸۶
در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین

باهنر :بهترین تصمیم در بستن لیست اصولگرایان گرفته شد

دبیرکل جبهه پیروان گفت: اگر ما هر یک از ۳۰ نفر لیست را خط بزنیم این به معنای اجازه دادن به یک اصلاح‌طلب به مجلس است.
محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه مهندسین در نشست ماهیانه جام که در مؤسسه فرهنگی موتلفه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسکراولادی و پرورش به اهمیت انتخابات هفتم اسفند پرداخت و اظهار داشت: این دومین تجربه ما بعد از انقلاب است که در یک روز دو انتخابات مهم را برگزار خواهیم کرد و این مسئله منافع زیادی برای کشور دارد.

باهنر بابیان اینکه برگزاری هم‌زمان دو انتخابات اشکالاتی نیز دارد که فعالان سیاسی باید آن را جبران کنند، تصریح کرد: یکی از اشکالات این طرح این است که اهمیت یکی از انتخابات دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اما برای این اقدام کار پژوهشی سنگینی صورت گرفته است و دولت، مجلس و مجمع در این زمینه مؤثر بودند و به این جمع‌بندی رسیدند که انتخابات منطبق شوند.

دبیرکل جبه پیروان با اشاره به تأثیر نتیجه انتخابات در سرنوشت کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و روابط بین‌الملل یادآور شد: اگر به مقایسه مجلس ششم با مجالس دیگر بپردازیم، آثار زیان‌بار مجلس ششم و هزینه‌هایی که به نظام تحمیل کرد را به‌خوبی متوجه می‌شویم.

وی ادامه داد: حضور و نوع انتخاب در انتخابات پیش رو بسیار مهم است و شاید نتیجه انتخابات خبرگان در کوتاه مدت حس نشود، اما این انتخابات در منزلت و موقعیت دیگری برگزار می‌شود.

باهنر با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) در سال ۶۸ و فضاسازی رسانه‌های خارجی علیه جمهوری اسلامی تصریح کرد: در آن فضای پر عاطفه و متأثر که مسئولان دل‌نگران بودند، رسانه‌های خارجی غوغا کردند و برای خود خواب‌هایی دیده بودند تا اینکه بالاخره بعد از مدت کوتاهی کار تمام شد و رسانه‌های دشمن تا ۷۲ ساعت برنامه‌های غیرمرتبط پخش می‌کردند؛ چراکه فکر می‌کردند پس از رحلت امام کشور به ایرا‌نستان تبدیل می‌شود و علما به جان یکدیگر می‌افتند.

نایب‌رئیس مجلس با اشاره به فرمایش امام مبنی بر اینکه مجلس خبرگان پشتوانه ولایت‌فقیه است، افزود: شأن و منزلت مجلس خبرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا یا چپ و راست نیست و این مباحث برای انتخابات مجلس است و مجلس خبرگان، مجلسی رفیع، مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود که البته این روزها رسانه‌های خارجی هم برای ما خط‌ونشان می‌کشند و این مباحث سخیفی است.

وی تأکید کرد: هر کس در انتخابات خبرگان رأی بیاورد، مجلس خبرگان جایگاه رفیع خود را دارد و خواب‌های آشفته برخی تعبیر نخواهد شد.

باهنر در ادامه به تحلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: بااینکه نسبت به دوره‌های گذشته دیرهنگام اقدام شد، اما جامعه اصولگرایی به وحدت خوبی رسید و ما بعد از تلاش سنگین به یک لیست ۳۰ نفره رسیدیم، هرچند ممکن است برخی ایراداتی را نسبت به آن بگیرند.

دبیرکل جامعه مهندسین بابیان اینکه واقعاً کسانی که بیرون از لیست ماندند حیف بود، اما کرسی‌های تهران ۳۰ نفر است، خاطرنشان کرد: ما در کارگروه بستن لیست تهران، ۷ نفر بودیم که به لیست فعلی رسیدم، اما اگر هر کدام از ما جداگانه لیست را می‌بست، حتماً این لیست تغییر می‌کرد و برخی از ما افراد بیرون‌مانده را وارد این لیست می‌کردیم،‌اما تصمیم جمعی به این ۳۰ نفر رسید و تصمیم تجمعی بهترین تصمیم است.

وی با اشاره به رسیدن اصولگرایان از ۱۰۰۰ نفر به ۲۰۰ نفر و سپس ۵۰ نفر، یادآور شد: زمانی که به ۵۰ نفر رسیدیم آقای حداد عادل می‌گفت هر کدام از این ۵۰ نفر را که بیرون لیست بگذاریم مانند این است که بگویند یکی از بچه‌هایتان را ببرید و قربانی کنید.

باهنر ادامه داد: خواهش ما این است کسانی که اسمشان در لیست نهایی قرار ندارد به نفع جبهه اصولگرایی انصراف دهند و ما این گلایه را به‌صورت کلی از کسانی که انصراف نداده‌اند، داریم، شاید بگویند من چون کاندیدا نیستم این حرفها را می‌زنم، اما به آنها می‌گویم نماینده شدن حق کسی نیست، بلکه وظیفه است.

نایب‌رئیس مجلس با تأکید بر اینکه افرادی که در بیرون لیست قرار دارند ناصالح نبوده و چیزی از صلاحیت کم ندارند، خاطرنشان کرد: کسانی که به کار تشکیلات می‌آیند باید متعهد باشند و حداکثر آن هم این است که شاید احساس کنند به آنها ظلم شده است، اما اگر بر فرض افرادی که در لیست نیستند زیرآبی بروند و از این طریق رأی هم بیاورند، ارزش وفادار ماندن به تشکیلات را ندارد.

وی با اشاره به تلاش آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح اظهار داشت: آنها همت کردند و به میدان آمده و کار وحدت ما را سامان دادند.

باهنر ادامه داد: ممکن است در روز انتخابات افرادی که می‌خواهند از روی لیست رأی بدهند، دستشان نرود که اسم برخی افراد را بنویسند، اما باید بدانند هر نفر از این ۳۰ نفر را که خط بزنند، به معنای اجازه دادن به یک اصلاح‌طلب برای ورود به مجلس است و این مغایر با ولایت مداری و اعتقاد به روحانیت انقلابی است.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات