صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۷۳

حرف روز/ مراسم عزاداری امسال فوق‌العاده بود!

امسال مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه اول محرم، ماه خون و قیام واجد یک سری ویژگی‌های خاص بود که به تبع آنها عزاداری‌ها نیز ویژه و فوق‌العاده ارزیابی شد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: امسال مراسم عزاداری امام حسین(ع) در دهه اول محرم، ماه خون و قیام واجد یک سری ویژگی‌های خاص بود که به تبع آنها عزاداری‌ها نیز ویژه و فوق‌العاده ارزیابی شد.
همزمانی و تقارن ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و تشییع باشکوه پیکر مطهر مدافع حرم شهید محسن حججی که به دست جریان تکفیری داعش در مرز عراق و سوریه قصه‌اش به «سر» رسید که به اذعان واشنگتن‌پست «با تبدیل شدن به اسطوره ایرانی‌ها، سبب اتحاد و انسجام بیشتر آنها» شد، روح فوق‌العاده‌ای به مراسم محرم امسال بخشیده بود. حضور گسترده و همیشگی مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور که یکپارچه سیه‌پوش عزای جگرگوشه اشرف اولاد آدم بودند، محشری از جنس حضور و ولایت‌مداری آفریده بود که اگر خود از آن جنس نبودی نمی‌توانستی زیبایی‌های مراسم امسال را رصد بکنی؛ چنانکه لنز پیشرفته‌ترین دوربین‌ها گاه نتوانستند همه آن تصاویر را ثبت و ضبط کنند. این حضور پرشکوه و پرشعور تنها به ایران و ایرانی‌ها معطوف نبود، بلکه شیعیان در تمام نقاط جهان امسال حماسه‌ آفریدند و گویی این بند از ترجیع‌بند ماندگار محتشم در رثای شهید کربلا «باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین بی‌نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است» ترجمان زبان حال و شور امسال و هر سال عزاداران حسینی است.
عزاداری‌های محرم 96 که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به شعار «سبک زندگی حسینی» مزین شده بود، با نمایش وحدت و اتحاد و صمیمت مردم و همیاری آنها و برگزاری نماز با شکوه جماعت ظهر عاشورا تبلوری از سبک زندگی امام(ع) و توام با نوعی رشد و بلوغ فرهنگ عاشورایی بود. همچنین امنیت و سلامت مثال‌زدنی مراسم‌های عزاداری ویژگی دیگری بود که با توجه به وضعیت منطقه و تهدیدات گروه‌های تروریستی، مانند داعش به چشم آمد و از چشم تیزبین رسانه‌ها دور نماند.
لازم است بابت این توفیقات اولاً جبهه سپاس بر آستان حضرت دوست بساییم و قدردان نعمت ولایت و مدال نوکری امام حسین(ع) باشیم، ثانیاً دست‌ها و چشم‌های بیداری را که در مرزها و شهرها نخفتند تا مردم در سلامت و در اوج امنیت عزاداری کنند، غرق در بوسه تشکر کنیم. اجر همه با سیدالشهداء.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات