صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۸۷۷۱۴

نام محرمانه 4 نماینده دولت در بستن لیست مشترک با اصلاح‌طلبان

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گوید، صلاح نیست نام 4 نماینده دولت را که در ائتلاف کار کردند اعلام کند.

محمدرضا عارف در مصاحبه با هفته‌نامه صدا درباره حضور اعتدالیون و (شبه) اصولگرایان در لیست ائتلافی اصلاح‌طلبان می‌گوید: جمع‌بندی ما این شد که اگر این افراد، نمایندگان جریان اعتدال هستند باید حضور آنها را در لیست بپذیریم؛ اگرچه ممکن است عقبه اصولگرایی هم داشته باشند. چون ما از ابتدا گفتیم که با اصولگرایان ائتلاف نمی‌کنیم و این را جدی می‌گفتیم و پایبند هم بودیم و بنا نبود با اصولگرایان ائتلاف کنیم. اگرچه من اوایل ائتلاف 30 نفری با اصولگرایان را مطرح کرده بودم که از آن پیشنهاد استقبال نشده بود. ما تأکید داشتیم که لیست ما اصلاح‌طلبی باشد. اما بعد وقتی ائتلاف با «نمایندگان دولت» مطرح شد؛ نمایندگان این جریان می‌توانستند عقبه اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی داشته باشند.

عارف می‌افزاید: ما در لزوم حفظ سرمایه 92 کاملاً مشترک هستیم. ما معتقدیم آن سرمایه متعلق به اصلاح‌طلبان است یا می‌توانیم بگوییم سهم بزرگی از این سرمایه متعلق به جریان اصلاحات است.

عارف در ادامه گفته است: لیست (ائتلاف) بالاخره نهایی و تأیید شد. وقتی به گام آخر رسیدیم، تا حدودی اختلاف سلایق مطرح می‌شد و مابه هیئت چهار نفره تفویض اختیار کردیم. برای اینکه اینگونه نباشد که ما بعد از تصمیم‌گیری رأی اعتراضی داشته باشیم. خوشبختانه آنها هم مبنا را اجماع گذاشتند. چهار نفر از ما و چهار نفر از طرف دولت برای ائتلاف کار کردند و ماحصل آن همین اتفاقی است که افتاد و لیستی که اعلام شد.

وی می‌افزاید: از طرف اصلاح‌طلبان آقایان موسوی لاری، محسن رهامی مسئول کار گروه تعامل شورای عالی سیاستگذاری، حسین مرعشی مسئول کارگروه استان‌ها و دکتر الهه کولایی که منشی شورای عالی هستند.

عارف در پاسخ این سؤال که «چه کسانی از طرف دولت، در قرار گرفتن نمایندگانی از اصولگرایان معتدل و نمایندگان دولت در لیست فعالیت می‌کردند؟» می‌گوید: نمایندگان ما چهار نفر بودند و چهار نفر هم از آن جریان حضور داشتند که اجازه بدهید من نام نبرم. اگر خودشان خواستند حتماً اعلام می‌کنند. اگر خود حامیان دولت و جریان اعتدال و توسعه خواست ما نام می‌بریم.


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات