صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۸۷۹۶۵

آیت‌الله جنتی: تا جایی که توانستیم جلوی «نفوذی‌ها» را گرفتیم

آیت‌الله احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد طی سخنانی در همایش «نه به دخالت انگلیس» که عصر امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند با تعدیل ارزش‌های دینی، کشور را عرصه عیاشی و خوردن و بُردن قرار دهند، قطعا با کسانی که همپای رهبری و در کسوت سربازی ولایت هستند، دشمن‌اند.

علم‌الهدی گفت: طبیعیست کسانی که رنگ امیرالمومنین دارند، از دلبستگان به جامعه جهانی و لبخند زنندگان به دشمن ابراز ناراحتی و بغض کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه هیچگاه نمی توان با دشمن از در تعامل وارد شد، تصریح کرد: عوامل خارجی خیال کردند که مردم ما به گوشه چشم غرب دل دوخته اند.

وی با اشاره به تبلیغ دشمنان ازجمله انگلیس برای رای ندادن به برخی فقها ازجمله آیت‌الله جنتی گفت: ایشان (آیت الله جنتی) نه با تهمت و نه با تمسخر سنگر انقلاب را ترک نکرد و این سه فقیه بزرگوار (آیات جنتی، یزدی و مصباح) هیچ بهره مالی از انقلاب در زندگی خود نبردند.

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: اینکه رسانه سلطنتی انگلیس می‌گوید به چه کسی رای دهید یا ندهید، نشان از تلاش برای وقوع سومین کودتای انگلیس در ایران است که جلوی آن گرفته شد.

آیت‌الله علم‌الهدی: انگلیس به دنبال کودتای سوم در ایران است

امام جمعه مشهد تصریح کرد: انگلیسی ها تلاش کردند که این بار نیز مانند 60 سال پیش، آخوند انگلیسی و غیر انگلیسی ایجاد کنند و جایگاه خبرگان را تنزل دهند غافل از اینکه در آن زمان یک رهبر بصیر مانند آیت الله خامنه ای وجود نداشت؛ وجود ایشان خنثی ساز توطئه هاست.

وی با بیان اینکه نسل جوان و مردم آگاه ما خبرگان را به انگلیسی و غیر انگلیسی تقسیم نمی‌کنند، گفت: ملت ایران هیچگاه کسانی که در انقلاب سابقه داشته اند را متهم به رابطه با انگلیس نمی‌کنند ولی خود این افراد نیز باید هشیار باشند.

آیت الله علم الهدی افزود: وقتی دشمن از یک شخصیت رده بالای نظام اهانت به شورای نگهبان را مشاهذه می‌کند احساس می کند زمینه سکولار کردن ایران ایجاد شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی: انگلیس به دنبال کودتای سوم در ایران است

وی ادامه داد: چطور اگر یک فرد دلسوخته نقدی بکند، فریادتان بالا می رود ولی الان که انگلیس جسارت کرده و از شما حمایت می کند، چرا سکوت کرده اید و فرزندان و وابستگان شما هم می‌گویند ما دلیلی نمی‌بینیم از حمایت آنها ابراز برائت کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه این عدم ابراز برائت از انگلیس برای ما خیلی دردناک است، تصریح کرد: ما زمانی این عزیزان را از خود جلوتر می‌دانستیم و دنباله‌رو آنها بودیم ولی الان متاسفیم که آنها حتی حاضر نیستند از حمایت انگلیس اعلام برائت کنند.


آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان وارد سالن برگزاری همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی شد.  مردم با شعار یاور رهبر آمد،  "جنتی، جنتی، منتخب ملتی" از آیت‌الله جنتی استقبال کردند.




آیت‌الله جنتی در همایش «نه به دخالت انگلیس»:
افراد فاسد مدتها دنبال نفوذ در مجلس خبرگان بودند/ تا جایی که توانستیم جلوی نفوذی‌ها را گفتیم

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان طی سخنانی در همایش «نه به دخالت انگلیس» که عصر امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد، اظهار داشت: مدت‌ها بود که به دلیل مشغله‌ها دیداری با مردم نداشتم و فکر نمی‌کردم چنین شور و حرارتی در بین مردم باشد ولی وقتی دیروز به ورامین رفتم دیدم که انقلاب هنوز زنده است.

جنتی با بیان اینکه من همیشه خودم را یک طلبه‌ می دانم، به موضوع انتخابات خبرگان اشاره کرد و گفت: مساله خبرگان مساله مهمی است و افراد مغرض، مفسد و هماهنگ با سیاست های دشمن نیز در داخل و خارج مدت‌ها کار کردند تا بتوانند نفوذی‌های خود را وارد این مجلس کنند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه جایگاه خبرگان از سایر قوا مهمتر است، افزود: دشمن سال ها این نقشه را در سر داشت تا بتواند حداقل خللی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانند در خبرگان نفوذ کنند به همه اغراض خود خواهند رسید و هرکاری که تا الان به دلیل ایستادگی رهبری نتوانستند انجام دهند، خواهند کرد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه باید از امیرالمومنین(ع) یاد بگیریم که که از ملامت‌ها نهراسیم، افزود: ما تا جایی که توانستیم جلوی این افراد را گرفتیم و فکر هم نمی‌کنیم که مشکلی باشد.


علیرضا پناهیان:
فتنه‌گران با دعوت به شرکت در انتخابات بر نادرستی ادعاهایشان صحه گذاشتند

علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش "نه به انگلیس و تجلیل از فقهای ضد انگلیسی" گفت: مقام معظم رهبری انتخابات پیش‌رو را عید فرمودند و گفتند: در واقع این انتخابات جشن ملت است.

وی ادامه داد: شاید اینگونه تعابیر برای اولین بار است که به کار گرفته می‌شود که باید در موردش تامل و فرهنگ‌سازی کرد و آدابی را برای آن ابداع کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که می‌گذرد امروز این انقلاب به اوج اقتدار رسیده که رهبری با خیالی آسوده و با افتخار اعلام می‌کند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند به پای صندوق‌های رای بیایند که این به این معناست که رای دادن در جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده و ثبات و پایداری کشور مسلم است. 

پناهیان با بیان این که تردید افکنی‌ها باطل شده است، ادامه داد: با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دیگر اثری از فتنه 88 باقی نمانده است، پس باید انتخابات پیش رو را جشن بدانیم. 

وی ادامه داد: انتخابات توانسته سلامت نظام را به کسانی که آن را قبول نداشته‌اند ثابت کند و در جهان با افتخار امروز از انتخابات در ایران صحبت می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کشورهای غربی هم نمی‌توانند ادعا کنند سلامت و صداقت انتخابات‌شان به گرد سلامت و صداقت انتخابات برگزار شده در ایران می‌رسد. 

پناهیان افزود: تمام کسانی که در فتنه 88 خون به دل مردم کردند با کمال تواضع و شرمندگی عذرخواهی کردند و دیگران را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنند، البته بخشش بعد از عذرخواهی صریح است.

وی ادامه داد: کسانی که در انتخابات 88 جشن مردم را به وقایع ناگوار تبدیل کردند امروز به این نتیجه رسیده‌اند، انتخابات جشن اتحاد ملی است که باید با حداکثر ظرفیت در آن شرکت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  کسانی که با آتش زدن سطل در سال 88 می‌خواستند حق خود را بگیرند امروز یک رفتار متین در پیش گرفته‌اند و رفتار معقول و مدنی اتخاذ می‌کنند. 

پناهیان ادامه داد: مردم به دلیل این که خودشان را در برابر اداره کشور می‌دانند امروز انتخابات را جشن می‌دانند که رشد معرفت سیاسی است. 

وی تصریح کرد: نباید در تبلیغات انتخاباتی که گاهی ممکن است به مشاجراتی نیز تبدیل شود، مبادا نگاه مثبت مقام معظم رهبری نسبت به انتخابات که آن را جشن اعلام کردند مورد غفلت قرار گیرد. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در تهران که لیست بلندی برای انتخابات دارد مردم به صورت خودجوش برای همدیگر پذیرایی ببرند و نشان دهند این روز را جشن می‌گیرند، که در این امر جوانان حزب‌الله می‌توانند پیش‌گام باشند تا کار را برای کسانی که می‌خواهند کام مردم را تلخ‌تر کنند، سخت‌ کنند.

پناهیان با بیان این که یکی از آدابی که در این انتخابات باید انجام می‌شود این است که مردم پرچم انگلیس را زیر پا خواهند گذاشت، تصریح کرد: البته ما مردم انگلستان را بی‌تقصیر می‌دانیم و امیدواریم مردم این کشور پرچم‌هایشان را از زیر پای ملت‌های مستضعف بیرون بیاورند.

وی ادامه داد: مردم انگلیس تحت استبداد مدرن هستند و همه می‌دانند کشورشان را صهیونیست‌ها اداره می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که حاضر نبودند به هر لیستی رای بدهند الان مرگ بر انگلیس می‌گویند که این یکی از معجزات انقلاب اسلامی است. 

پناهیان با بیان این که امروز حتی ماهواره‌ها نیز در خدمت نظام جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: شبکه‌های ضد انقلاب نیز امروز مردم را دعوت به شرکت در انتخابات می‌کنند، در کنار صدا و سیمای ایران قرار گرفته‌اند که این یکی از لطایف و ظرافت‌های انتخابات پیشرو است.

وی تصریح کرد: کشورها و رسانه‌های غربی شاید بتوانند در کوتاه مدت تاثیری در اندیشه‌های مردم بگذارند اما در بلند مدت موفق نخواهند شد و اگر مردم برگه‌های رای را که در دست دارند روز جمعه تکان بدهند آن جزیره کوچکی که نامش انگلیس است را باد خواهد برد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رسانه‌هایی که با بمباران تبلیغاتی در گذشته سعی می‌کردند مردم پای صندوق‌های رای نروند امروز تلاش می‌کنند عکس آن اتفاق بیفتد و ببینید نظام چگونه آنها را ادب کرده و به خط کرده است. 

پناهیان با انتقاد از فضای دوقطبی در کشور گفت: در این فضا هم فعالیت و هم انفعال لازم است و اگر فضا دوقطبی نبود دموکراسی در ایران در فضای آزادتری نسبت به غرب بود. اگرچه دموکراسی ما پیشرفته‌تر از غربی‌هاست.

وی ادامه داد: در فضای دوقطبی سازی برخی از صداها نیز ممکن است به گوش نرسد که این خوب نیست، رئیس جمهور کشور را در فضای دوقطبی تحویل نگرفت، اما در برخی مواقع تلاش می‌کند فضای کشور را دوقطبی کند و اگر فضا دوقطبی نبود جشن بهتر برگزار می‌شد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با لیست واحدی که اصولگرایان برای انتخابات پیشرو ارائه کردند توانستند انفعال خوبی در برابر فضای موجود ایجاد کنند که امیدواریم در آینده فضای بهتری داشته باشیم.

پناهیان با بیان این که برخی تلاش می‌کنند فضای انتخابات را سیاه و سفید کنند، عنوان کرد: برخی سعی دارند مخالفان خود را طالبان معرفی کنند و خودشان را اصلح که این خوب نیست و این افراد چون دوام سیاسی‌شان و منطق‌شان به خوبی شنیده نمی‌شود می خواهند در فضای دوقطبی نیز تشنج ایجاد کنند و حرف‌های خود را به کرسی بنشانند. 

وی تصریح کرد: در همین فضای دوقطبی که مطلوب ما نیست باید گفتگوها را متین انجام داد و انتخابات در فضای کامل و آرام برگزار شود. 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هجمه‌های کشورها و رسانه‌های غربی ضد آیات اعزام، جنتی، مصباح یزدی و یزدی گفت: خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، این آیات الهی از استوانه‌های انقلاب هستند و محبتی که مردم در دلشان دارند همواره بروز پیدا کرده است. 

پناهیان تصریح کرد: گروه‌های مختلف به ویژه پا برهنه‌ها ارادت خواستی به آیات اعزام مورد هجمه قرار گرفته دارند و علی‌رغم تبلیغات شبکه‌های معاند نظام مردم می‌دانند که چه کسی برای آنها دلسوزی می‌کند. 

وی ادامه داد: آنهایی که رسانه‌های کشورهای غربی آنها را تخریب می‌کنند قطعا به استوره و اسوه تبدیل می‌شوند و کسانی که با انگلیسی‌ها دست می‌دهند در تاریخ اسمی از آنها باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: به آیات اعزام جنتی، مصباح یزدی، و یزدی به دلیل این که دشمن از آنها نا امید شده تبریک می‌گویم و به کسانی که دشمن تاکنون از آنها ناامید نشده می‌گویم فکری به حال خودشان بکنند. 

پناهیان ادامه داد: مسئولین و سیاستمداران کشور هر زمانی دشمن را به خودشان امیدوار کردند در کشور ضربه‌های کاری خورده‌ایم و هرگاه مماشات بیشتر شده ضربه‌ها سنگین‌تر بوده و هرگاه در اوج قاطعیت در برابر دشمن ایستادگی کردیم برگ برنده‌ داشته‌ایم و نبرد را از دشمن برده‌ایم. 

وی عنوان کرد: سید حسن نصرالله 4 سال پیش گفته بود مقام معظم رهبری در کشور شما غریب است و شاید به نحو شایسته از او قدردانی نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آنهایی که در خیابان‌ها شلوغ می‌کنند منطق ندارند، گفت: هرگاه چنین اتفاقی افتاد مردم میان آنها شیرینی پخش کنند و به آنها گل بدهند.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات