صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۸۰۱۷

انتخاباتي فراتر از انتظار

حضور ملت در صفوف به هم پيوسته رأي‌گيري تا ساعات پاياني انتخابات که بارها تمديد شد و در برخي شعب حتي تا ساعت ۲۴ نيمه‌شب هم ادامه داشت، بر شگفتي و حيرت ناظران افزود.
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: پس از هفته‌هاي پرشور و شوق انتخاباتي، سرانجام روز هفتم اسفند فرارسيد! چشم‌هاي بسياري منتظر بود تا حاصل ماه‌ها تلاش و فعاليت بازيگران مختلف عرصه سياسي از احزاب و گروه‌هاي سياسي، رسانه‌ها، نامزدهاي انتخاباتي، مسئولان امر برگزاري انتخابات و... را با چگونگي حضور بازيگران اصلي انتخابات، یعنی ملت شریف ایران مشاهده و ارزيابي کنند.
چشم‌هاي بيگانه نيز سخت منتظر بودند تا بار ديگر نحوه حضور ملت ايران در عرصه مشارکت سياسي را نظاره‌گر باشند و وضعيت سياسي- اجتماعي ايران را در سي‌وهشتمين سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامي ارزیابی کنند.
اما آنچه در اين ميان بيش از برآوردها جلوه‌گري کرد، حضور پرشور ملت ايران در پاي صندوق‌هاي رأي از همان ساعات اوليه بود که از استقبال باشکوه ملت و برگزاري انتخاباتي دور از انتظار خبر مي‌داد. استقبال مردم از انتخابات چنان بود که همه ناظران و تماشاگران صحنه را به تعجب واداشت. همه اقشار جامعه از پير و جوان، زن و مرد با سلايق و گرايش‌هاي فکري - سياسي مختلف آمده بودند تا با انتخاب خود در تصميم‌گيري درباره آينده کشورشان سهيم باشند. حضور ملت در صفوف به هم پيوسته رأي‌گيري تا ساعات پاياني انتخابات که بارها تمديد شد و در برخي شعب حتي تا ساعت ۲۴ نيمه‌شب هم ادامه داشت، بر شگفتي و حيرت ناظران افزود. نکته مکمل اين حماسه پرشور، برگزاري انتخابات در سايه امنيت و آرامش کامل بود، در حالي که در این دوره انتخابات شاهد رقابت تنگاتنگ سياسي نيز بوديم.
با ديدن اين همه بزرگي و عظمت شايد اولين چيزي که در اذهان تحليلگران و صاحب‌نظران جرقه زد، يادآوري کلامي بود که حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در اين انتخابات بر آن تأکيدي ويژه ورزيده بودند! معظمله با تعابيري ناب که هضم آن براي بسياري از مدعيان دشوار مي‌آمد، از همه ملت، حتي آنهايي که نظام و رهبري را قبول نداشتند، دعوت کرده بود براي دفاع از سرزمين‌شان به پاي صندوق‌‌هاي رأي بيايند که اين حضور پرشور، روايت تحقق آن خواست و دعوت الهي را به تصوير کشيده بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات