تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۸۸۱۳۷
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره):

مذاکرات صرف نظر از موضوع برجام توفیق‌های بزرگی داشته است

(روزنامه ابتكار ـ 1394/06/28 ـ شماره 3246 ـ صفحه 10)

گروه سیاسی- دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: مذاکرات هسته‌ای صرف نظر از موضوع‌ها و موارد تخصصی و فنی در برجام توفیق‌های بزرگی برای کشور به دنبال داشته است.

سیدهادی خامنه‌ای در مجمع اصلاح‌طلبان شهرستان چرام افزود: با وجود همه حرف‌ها و تحلیل‌های نادرست از موضوع مذاکرات، جهان از این توفیق بزرگ دچار حیرت شده است. وی تصریح کرد: در این دوره از مذاکرات هسته‌ای یک تیم قوی، کاردان و مجرب با رعایت تمامی خطوط قرمز و موازین مدنظر نظام، انقلاب و رهبری توانست اعتبار و احترام جمهوری اسلامی را میان شش کشور روبرو و جهانیان حفظ کند و ارتقا بخشد. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تصریح کرد: یکی از دلایل توفیق‌ها و دستاوردهای مهم در دولت تدبیر و امید بویژه مساله هسته‌ای این بود که برخلاف کارهای بچه‌گانه و کودکانه گذشته امور را به دست افراد کاردان سپرده است. خامنه‌ای تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده کنونی قواعد بازی و نحوه مذاکره با طرف مقابل را خوب بلد بود و با رعایت تمامی موازین قانونی و خطوط قرمز نتیجه‌ای درخور ملت و تراز جمهوری اسلامی بدست آوردند. وی عنوان کرد: با وجود آنکه هنوز موضوع رفع تحریم‌ها به طور رسمی آغاز نشده اما سفر بسیاری از مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف جهان به ایران مصداق بارزی توفیق تیم مذاکره‌کننده است.

رعایت‌ حق‌الناس مهمترین مسئله در امر انتخابات باشد

خامنه‌ای مبنای انقلاب اسلامی ایران را احترام به انسان‌ها دانست و با استناد به آیات قران کریم گفت: کرامت انسان‌ها خیلی بالاست و ربطی به مسلمان و غیرمسلمان ندارد. وی با بیان اینکه یکی از لغات پراستفاده در ادبیات امام بزرگوار کلمه «همه» بود، اظهار کرد: شمول رحمت و برکت و امتیازها برای همه انسان هاست و نباید هیچ‌گونه تبعیضی مگر در فضائل انسانی «تقوا» در این میان باشد. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، اصلاحات در ادبیات امروز را بازگشت به دوران طلایی انقلاب عنوان و با اشاره به تلاش سران اصلاحات از بدو انقلاب تاکنون بیان کرد: گفتمان اصلاحات در این دوران بیش از هر زمان دیگر گفتمانی مطلوب برای روشنفکران جامعه بوده است. خامنه‌‌ای با یادآوری حدیثی از امیرمومنان که می فرماید «بار سنگین خلافت را جز دوش یکایک مردم نمی‌تواند، حمل کند» سخن امام علی(ع) را سخن خدا دانست و گفت: متاسفانه برخی متحجرین داخلی که بسیار ادعاهای بلند و بالایی دارند، اسلام را مغایر با دموکراسی می‌دانند و اگر طالب تغییر و تحول در جامعه هستیم، ابتدا باید این تحول را درون مردم ایجاد کنیم.

نمایندگان باید به وظایف خود آگاه باشند

وی انتخابات پیش‌رو را یادآور شد و با بیان اینکه ملت باید بدانند چه کسانی به مجلس می‌روند و آیا بر وظایف خود آگاهی دارند یا نه، آشنایی علمی و تخصصی با مباحث حقوقی و اساسی و اقتصادی، دلسوز مردم بودن و اهل رانت‌خواری و پرکردن جیب خود نبودن را سه وظیفه مهم افرادی که می‌خواهند به مجلس بروند، عنوان کرد. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه مردم مسئول یکایک کارهای خوب و بد نمایندگان و مسئولان در جامعه هستند، خواستار دادن و گرفتن اطلاعات در مورد افراد انتخابی برای مجلس و عجله نکردن در تصمیم‌های شخص مورد نظر در امر انتخابات شد. خامنه‌ای با اشاره به سخن امام بزرگوار که می‌فرماید «مجلس در راس امور است» خواستار کمک مجلس به دولت یازدهم شد و تلاش دولت در مسئله هسته‌ای را اثرگذار عنوان و اضافه کرد: دولت در صورتی موفق می‌شود که توسعه اقتصادی را رونق دهد و برخی مسایل را رفع کند.

عملکرد دولت تدبیر و امید معقول و منطقی است

خامنه‌ای با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور ادامه داد: انتخابات مساله مهمی است و در این دوره بخاطر این‌که یک دوره هشت ساله بد را پشت سر گذاشتیم اهمیت زیادی دارد. در دوره آینده باید مجلسی تشکیل شود که بتواند با دولت تدبیر و امید همکاری داشته باشد، کارشکنی نکند و با خواست عموم ملت هم‌نفس باشد و باید نمایندگان مجلس برآورنده خواسته‌های ملتی باشد که از آن‌ها رای می‌گیرند نه این‌که به نام مردم بیایند و با کسانی که دلشان برای آبروی کشور و مصالح کشور نمی‌سوزد هم نفس و همدل باشند. وی اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان نیز مهم است و اصلاح‌طلبان برای دو انتخابات برنامه‌هایی دارند و شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان انتخابات را همچون سایر مسایل مهم کشور دنبال می‌کند. خامنه‌ای‌ در ارزیابی از عملکرد دولت یازدهم نیز اظهار کرد: شرایط و عملکرد دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت گذشته بسیار بهتر، قانونی، معقول و منطقی است و در عرصه سیاست خارجی دولت از مردان کارآمدی استفاده کرد که موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است و امیدواریم که دولت با استفاده از نیروهای مناسب در همه بخش‌ها از جمله آموزشی، فرهنگی، ورزشی، جوانان، اشتغال و اقتصاد بتواند موفق باشد. تاکنون که دولت موفق بوده و انتخابات آتی می‌تواند موثر باشد که اگر دولت افرادی را شایسته دید بتواند از آن‌ها به نحو احسن استفاده و مجلس همکاری کند.

اصلاح‌طلبان ذهن‌ها را آماده کنند تا امکان فریب وجود نداشته باشد

وی اظهارکرد: اختلاف‌افکنی در بین اصلاح‌طلبان قبیح است و قابل قبول نیست؛ بخصوص اصلاح‌طلبانی که با مسایل مهم کشور در ارتباط هستند. بار اول نیست که قضیه رد صلاحیت‌ها مطرح می‌شود و اصلاح‌طلبان با آن روبه‌رو هستند در گذشته نیز بود. اصلاح‌طلبان باید در بین رگه‌های مختلف جامعه از جمله دانشگاه‌ها، اساتید و فرهنگیان آگاهی‌بخشی، روشنگری و زمینه‌سازی کنند و گفت‌وگو راه بیندازند، تا ذهن‌ها آماده شود، بگونه‌ای که امکان فریب دادن مردم وجود نداشته باشد و نتوانند افراد را متهم کنند و دروغ‌هایی را مطرح و برچسب‌هایی را بچسبانند. وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان ضمن این‌که کار فرهنگی انجام می‌دهند باید پیش‌بینی لازم را برای جایگزینی افرادی که از اصلاح‌طلبان رد صلاحیت می‌شوند با حفظ صلاحیت‌های لازم داشته باشند؛ البته در چنین مواقعی از طرفی ممکن است دو نفر اصلاح‌طلب مثلا در استان‌ها با هم تایید صلاحیت شوند به ضرر اصلاح‌طلبان منجر می‌شود و باید مدیریت و صلاح‌اندیشی شود و یک نفر به نفع دیگری کنار برود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای عبور از روحانی در انتخابات آینده ندارند و دنبال این هستند که افرادی باصلاحیت مدیریت کشور مسئولیت‌ها را برعهده بگیرند و به این کار نداریم که با تابلوی حزب ما باشد و نمونه آن رای تعیین کننده به روحانی است و دلیلی برای عبور از روحانی وجود ندارد.وی تاکید کرد: اختلاف در بین اصلاح‌طلبان به آن شدتی که گفته می‌شود، نیست البته برخی‌ها بر طبل اختلاف بین اصلاح‌طلبان می‌کوبند و صدایش را بیشتر از آن‌چه که هست بلند می‌کنند، تمام کسانی که در این عرصه به عنوان اصلاح‌طلبی می‌شناسیم چیزی بعنوان شورای هماهنگی اصلاحات را قبول دارند و روی آن تاکید می‌کنند. خامنه‌ای یادآوری کرد: در زمینه انتخابات با همکاری تمام احزاب اصلاح‌طلب و افراد صاحب نفوذ اصلاح‌طلب در قالب کمیته انتخابات دنبال ایجاد وحدت اصلاح‌طلبان در سراسر کشور هستند و سعی بر این است که اختلافات از بین برود و نظر دلسوزان و صاحب نظران تامین شود. مجمع نیروهای خط امام(ره) اصراری بر این‌که کاندیدایی با تابلوی این مجمع باید کاندیدا شود، ندارد، همین که افرادی دارای صلاحیت باشند با تمام قوا پشتیبانی می‌کنیم و از احزاب اصلاح‌طلب می‌خواهم که این مساله را نیز اعلام کنند.

دولت‌ها موظف به کمک به سوریه، غزه و لبنان هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که «شعار نه غزه و نه لبنان و جمهوری ایرانی شعار اصلاح‌طلبی نیست»، ادامه داد: در مجمع پیروان خط امام(ره) روی مساله هم غزه و هم لبنان تاکید داریم و هر دولتی که در کشور روی کار بیاید موظف به کمک به سوریه، غزه و لبنان است که عده‌ای در لباس اصلاح‌طلبی نظر خودشان را در خصوص سوریه دادند و اشتباه کردند. افراد نشان‌دار وابسته به اصلاحات معتقدند که جمهوری اسلامی موظف به حمایت و کمک فلسطین، غزه، لبنان و یمن است. وی معتقد است: مجلس نهم با دولت تدبیر و امید که اعتدالگراست و اصلاح‌طلب هم نیست، همکاری لازم را ندارد.

http://ebtekarnews.com/?newsid=19119

ش.د9402764

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات