تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۸۲۶۲
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

حضور مردم در انتخابات اسفند نظام را براي سال‌هاي بعد بيمه مي‌کند

(روزنامه مردم‌سالاري - 1394/08/25 - شماره 3905 - صفحه 2)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همان‌گونه که آحاد مردم در انتخابات 92 وارد شدند و کشور را از انحراف اجرايي نجات دادند، در انتخابات اسفند هم حضور آنان نظام را براي سال‌هاي بعد بيمه مي‌کند. به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از فعالان سياسي شهرهاي ساوه و زرنديه استان مرکزي، با اشاره به توانايي‌هاي اقتصادي، فرهنگي و به ويژه حضور نيروهاي کارآمد و سوابق آشنايي خود از ساوه و اطراف آن، گفت: شهرک صنعتي ساوه در کشور تقريباً کم‌نظير بود که نشان از ظرفيت‌ بالاي منطقه براي انجام کارهايي اساسي دارد. وي افزود: هنوز هم مي‌توان با برنامه‌ريزي درست براي اشتغال جوانان گام‌هاي بلندي برداشت که از نيازهاي ضروري است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري سوابق مطالعه و اجراي سد غدير و اهدافي که براي آن متصور بود، گفت: اگر به طرح‌هاي مربوط به آب و آبياري توجه مي‌شود، دشت خوب ساوه و زرنديه، ظرفيت بالايي براي کشاورزي، خصوصاً کشت پسته، انار و زيتون دارد.

هاشمي رفسنجاني، در پاسخ به نگراني اعضا، در خصوص حضور برخي نيروهاي وابسته به دولت قبلي در بدنه ادارات و سازمان‌ها و کارشکني پنهان و آشکار آنها در روند امور، گفت: متأسفانه يکي از کارهاي دولت سابق، خانه‌نشين کردن نيروهاي اصيل انقلابي در سراسر کشور بود که حتي استادان برجسته دانشگاه‌ها هم در امان نبودند که اميدواريم دولت در اين خصوص و جايگزيني نيروهاي دلسوز اقدام کند.

وي فسادهاي اداري و اختلاس‌هاي ميلياردي را نتيجه طبيعي گزينش ناصحيح افراد براي مسؤوليت‌هاي ملي دانست و با يادآوري روند سوءاستفاده‌هاي شخصي و جناحي از بيت‌المال، گفت: اصلاح مديريت‌هاي کشور بايد به دور از اغراض شخصي و انتقام، بر اساس مصالح نظام و منافع ملي باشد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خويش با تأکيد بر به حق بودن نگراني حاضران براي رکود کشور، گفت: اوج نگراني آنجاست که مي‌دانيم اين رکود در شرايطي گريبان اقتصاد کشور را گرفت که نقدينگي در بانک‌هاست و مي‌توان از آن مانند کاري که براي خودرو شده است، براي افزايش اشتغال و تقويت توليد در شهرک‌هاي صنعتي استفاده کرد. وي توجه به شرکت‌هاي دانش‌بنيان را راهي ديگر براي ايجاد اشتغال، مخصوصاً جوانان تحصيل کرده دانست و گفت: امتياز ويژه ايران، ويژگي‌هاي جغرافيايي کشور در کنار نيروي انساني بالغ، هوشيار، باسواد و دلسوز است.

هاشمي رفسنجاني، ظرفيت‌هاي حمل‌ و نقل و خطوط لوله انتقال انرژي شرق و غرب و شمال و جنوب دنيا از ايران را براي تعامل با جهان بسيار مهم دانست و گفت: متأسفانه بعضي‌ها با ترس‌هاي غيرمنطقي و بي‌مورد از مسائل فرهنگي، در انجام اين کارهاي اقتصادي مانع تراشي مي‌کنند و بعضي از دشمنان نظام هم با ترويج ايران هراسي، جلوي خيلي از طرح‌هاي بين‌المللي را براي عبور و اجرا در ايران گرفتند.

وي در پاسخ به سوال يکي از حاضران که «به نظر شما راه‌هاي اصلاح اقتصاد کشور چيست؟»، به تشريح برنامه‌هاي اقتصادي از نخستين سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب و وجود رگه‌هايي از اقتصاد کمونيستي در کشور پرداخت و گفت: اقتصاد اسلامي مبتني بر حضور آگاهانه مردم است که سياست‌هاي کلي اصلاح اصل 44 با هدف «انقلاب اقتصادي» تدوين شد و در اجرا به دست دولتي افتاد که نه تنها اعتقادي به آن نداشت، بلکه مخالف بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، بلوغ سياسي مردم ايران را ستود و گفت: همان‌گونه که آحاد مردم در انتخابات 92 وارد شدند و کشور را از انحراف اجرايي نجات دادند، در انتخابات اسفند هم حضور آنان نظام را براي سال‌هاي بعد بيمه مي‌کند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=234323

ش.د9404252

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات