صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۸۸۴۰۸

فدوی: 6 کشور حق ورود به آب‌های ایران را ندارند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در ایام برجام، دشمنان طرح‌ها و حیله‌هایی علیه ایران داشتند و می‌خواستند اجرایی کنند که با دستگیری تفنگداران آمریکایی خنثی شد.
دریادار علی فدوی دوشنبه شب در مراسم تجلیل از رزمندگان، جانبازان و سپاهیان هشت سال دفاع مقدس آذربایجان اظهار داشت: باور مهم‌ترین خواسته مؤمنین است و مسلماً در جای جای قرآن به آن اشاره شده است و این وعده تخلف‌ناپذیر خداوند است، اما تحقق این امر همراه با شروطی بوده و خداوند عمل بنده خودش را با این شرط قرار داده است.

وی افزود: وقتی ما در جبهه حق هستیم، خود را به قدرت و نیروی خداوند متعال متصل کرده‌ایم که بالاترین قدرت است و باید بدانیم که اگر تمام قدرت‌های جهان یک جا جمع شوند، در برابر قدرت خداوند متعال هیچ هستند. مهم این است که ما چنین اصلی را باور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه روح استقامتی که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر ایران حاکم بود را الهی دانست و افزود: هیچ توانمندی از سوی دشمن نتوانست در برابر پایداری‌های این ملت قرار بگیرد که این مهم به برکت خون شهدا و امام راحل به وجود آمد و باور به این امر در میسر شدن آن چیزی که انقلاب اسلامی می‌خواهد موثر بوده و باعث استمرار آن می‌شود.

فدوی با بیان اینکه هر گروهی که در جبهه حق قرار می‌گیرد به دلیل اتصال به قدرت خداوند هیچ قدرت دیگری یارای مقابله با آن‌ها را ندارد، ‌اظهار داشت: هر توانمندی که در جبهه قرار گیرد، به دلیل آنکه اتصالی به قدرت خدا پیدا کرده، قابل مقایسه با هیچ قدرت دیگری نیست، مهم این است که خدا ماهیت حیات طیبه انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تجاوز به آب‌های ملی ما در موقعیت بسیار خاص و حساس صورت گرفت، خاطرنشان کرد: شرایطی که اتفاق افتاد به نوعی رویارویی با دشمن محسوب شد که به برکت ارزش‌های انقلاب در هیچ یک از این رویارویی‌ها انفعال از سوی پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان میهن اسلامی مشاهده نشده است.

فدوی دستگیری تفنگداران آمریکایی در سال‌جاری در خلیج فارس توسط سپاه را چهارمین رویارویی با دشمن تلقی کرد و گفت: یک بار دیگر رویدادی شبیه این مسئله با آمریکایی‌ها صورت گرفته بود که در زمان اشغال عراق و دوبار دیگر شبیه این موضوع توسط نیروهای انگلیسی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: آخرین رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها در ایام و شرایط ویژه‌ای بود که اثراتی را در روزهای آغاز برجام داشت و این خود نیز حیله‌ای بود که دشمن طراحی کرده و می‌خواست اجرایی کند که خداوند مکری بالاتر از هر مکر آنان قرار داد و موجب پیروزی اسلام بر دشمنان شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد:‌ سال‌های طولانی است که آمریکایی‌ها در دریا منفعل نیروهای انقلاب اسلامی هستند زیرا خوی استکباری آنها اجازه نمی‌دهد که در هیچ جای دنیا منفعل باشند به غیر از اینکه در مقابل ایران مجبور شده‌اند.

وی افزود: مطابق قوانین بین‌المللی از جمله قانون دریاها، تمام کشورها می‌توانند در آب‌های بین‌المللی تردد داشته باشند و البته این تردد و عبور باید بدون ضرر باشد؛ اما سال‌های سال است که ما به آمریکا اعلام کرده‌ایم که نه تنها عبور آنها را مضر می‌دانیم بلکه حضورشان در خلیج فارس شر مطلق است. بنابراین خودشان هم می‌دانند که در هیچ شرایطی مجاز نیستند وارد آب‌های سرزمینی ایران شوند.

فدوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند در خلیج فارس نباشند و نمی‌توانند هم آن طور که خودشان می‌خواهند باشند، به خاطر همین موضوع آمریکایی‌ها در خلیج فارس عنوان نمی‌کنند که از کجا آمده‌اند و همیشه بیان می‌کنند که از ائتلافی هستند که آمریکا نیز در آن عضو است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: آمریکایی‌ها به طور مثال عنوان می‌کنند برای مبارزه با تروریسم در آب‌ها فعالیت می‌کنند و حتی از نزدیک آب‌های سرزمین ما هم رد نمی‌شوند؛ این به خاطر روندی است که طی سال‌ها در ارتباط ما با آنان وجود دارد و به محض نزدیکی به آب‌های ایران وارد آب‌های دیگر می‌شوند در حالی که تمام آبراه‌های خلیج فارس داخل ایران است با این حال ما همیشه به سایر کشورها اجازه ورود به آب‌هایمان را داده و از این امر نیز خوشحال هستیم.

وی افزود: ما سال‌هاست که به 6 کشور اجازه ورود به آب‌هایمان را نمی‌دهیم که این کشورها متشکل از آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، فرانسه و نیوزلند هستند چون این 6 کشور به عنوان یک کشور عمل می‌کنند و این یک روند برقرار است؛ تشرف اطلاعاتی ما به منطقه کاملا پایدار و محکم بوده و خداوند نیز حافظ آب‌های ایران اسلامی است و رسوایی‌هایی هم که در این مناطق برای دشمنان ما به وجود می‌آید موجب بازدارندگی جهان از این کشورها و استبداد می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خداوند عنایت خاصی را به انقلاب اسلامی کرده که دشمنان انقلاب اسلامی حتی توان فکر کردن به اینکه مستقیما در برابر ایران اسلامی قرار بگیرند را هم ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانند که نمی‌توانند با اصل انقلاب درگیر شوند و به همین خاطر می‌روند به سوی کارهایی چون تحریم که کشورهای ضعیف این موضوع را اجرا می‌کنند و این مهم به برکت ایستادگی و جانفشانی سربازان دلیر اسلام است که خداوند فرموده اگر اینگونه در مقابل دشمنان بایستید این من هستم که در مقابل آنان ایستاده‌ام و بدانید که پیروز نهایی اسلام است.

فدوی تاکید کرد: باید باور به تحقق وعده خدا داشته باشیم و هر وقت خدا وعده داد در تحقق آن تخطی رخ نداده است،‌ اگر ما اسم خودمان را مومن می‌گذاریم و در هوای انقلاب اسلامی نفس می‌کشیم باور تحقق وعده الهی از ملزومات بوده و خداوند وعده داده که در جبهه حق است.

وی با بیان اینکه در هر جای جهان که پاسداری از انقلاب اسلامی تجلی دارد این تجلی، تجلی ثابت است، تصریح کرد: کسانی که نفس انقلاب به آنان خورده، نفس پاسداری از انقلاب به آنان خورده، نفس رهبر معظم به آنان خورده، همیشه در انجام تکالیف خود ثابت هستند، مانند کشورهایی چون یمن که در برابر دشمنان با حداقل امکانات ایستاده‌اند و تسلیم نمی‌شوند.

فدوی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: ببینید در سوریه، عراق و یمن چه خبر است، مگر آنها چه چیزی دارند؟ تنها نفس انقلاب اسلامی به آنها خورده که توانسته‌اند در مقابل رژیم آل‌سعود و آمریکا بایستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اگر ایمان داشته و در وهله دوم به تحقق وعده خدا باور داشته باشید، آنچه برای شما محقق می‌شود، پیروزی است گفت: اگر ما اسم خودمان را مومنی که در هوای انقلاب اسلامی تنفس می‌کند، پاسدار و بسیجی است می‌گذاریم این باور جزء الزاماتمان است که خدا وعده داده من در جبهه حق هستم.

فدوی تصریح کرد: تا زمانی که جنگ آغاز نشده بود شاید عزیزان آذربایجانی را کم می‌شناختیم اما در ایام دفاع مقدس به واسطه وظیفه‌ای که ما داشتیم با تمام لشکرهای عملیاتی در ارتباط بودیم و زبان شیرین آذری را که از شهیدان بزرگواری چون مهدی باکری، علی تجلایی و شهید حمید باکری می‌شنیدیم یادگاری بود که بعدها هم هر جا که سخنی آذری به گوشمان می‌رسید یاد و خاطره این عزیزان در جان ما زنده می‌شد و این برگرفته از محبت و صلابت و در خیلی مواقع لطافت این بزرگواران بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در دوران جنگ در بعضی مواقع بنده هم‌سنگر شهید تجلایی در عملیات‌های مهم بودم که هنوز هم محبت و لطافت ایشان در خاطر بنده جاودانه است و این محبت بود که باعث می‌شد از سوی خداوند در برابر دشمنان مورد عنایت قرار بگیرند و طرف‌های مقابل خود را از بین ببرند و این روند همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات