تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۸۴۵۷
مذاكره‌كنندگان خون دل خوردند و حرف‌هاي سياسي برخي افراد را تحمل كردند حق‌الناس همين است كه انتخابات جوري برگزار شود كه مردم مي‌خواهند

توصيه‌هاي هاشمي

(روزنامه اعتماد - 1394/07/25 - شماره 3369 - صفحه 2)

گروه سياسي- آيت‌الله كه بعد از توافق هسته‌اي ميان ايران و قدرت‌هاي غربي خوشحالي خود را در هر سخنراني نسبت به اين موضوع تا امروز بيان كرده است، حالا ديگر مي‌تواند خوشحال‌تر هم باشد، چرا كه ديگر برجام تقريبا از همه سدهاي پيش رويش رد شده و به مرحله اجرا رسيده است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اما در آخرين سخنراني‌اش به نوعي از تيم مذاكره‌كننده دلجويي كرده است و يادآور سختي‌ها و مشقت‌هايي شده كه آنها در اين مدت پشت سر گذاشتند و تحمل كردند تا توانستند اين موفقيت را نصيب ايران كنند و مي‌گويد: آنها در مذاكرات بسيار خون دل خوردند و حرف‌هاي برخي افراد را كه از بُعد سياسي و غيرواقعي با اين مساله برخورد مي‌كردند، تحمل كردند.

او همچنين از مخالفيني گله كرد كه با غرايض سياسي به مخالفت با برجام برخاستند و در برابر صحبت‌ها و انتقادهاي آنان نسبت به برجام از آسيب‌هايي كه تحريم‌ها به كشور وارد كرد، سخن گفت و اينكه چگونه سايه جنگ كشور را تهديد مي‌كرد. به گزارش ايرنا، آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني، عصر پنجشنبه در آيين بزرگداشت چهارمين شهيد محراب آيت‌الله محمد اشرفي اصفهاني كه در مسجد حضرت اميرالمومنين (ع) تهران برگزار شد، افزود: با تلاش‌هاي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي، مجاهدت‌هاي دولت به ويژه رييس‌جمهوري و همچنين هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب شاهد اين موفقيت بوده‌ايم. وي ادامه داد: مذاكره‌كنندگان براي تاريخ جهان اسلام و ايران عظمت آفريدند و مقابل شش كشور قدرتمند دنيا نزديك به دو سال به مذاكرات سخت پرداختند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: مذاكره‌كنندگان با مجاهدت كار كردند و به موفقيت رسيدند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه تيم هسته‌اي ايران تلاش‌هاي بي‌وقفه‌اي را در مذاكرات انجام دادند، گفت: ما امكانات هسته‌اي داشتيم و داريم و چيزي را از دست نداده‌ايم بلكه با اين مذاكرات در دنيا تبديل به عضو مهم باشگاه هسته‌اي شده‌ايم. وي با يادآوري شرايط گذشته كشور خاطرنشان كرد: در گذشته همه حركات ما را غيرقانوني مي‌دانستند، هيچكس قطعات به ما نمي‌فروخت و دانشجويان ما را به جايي راه نمي‌دادند. وي ادامه داد: الحمدلله برجام در اين مقطع با اكثريت آراي مجلس و نظر شوراي نگهبان به سرعت به نتيجه رسيد كه كار بسيار مهمي بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به بررسي موضوع هسته‌اي در امريكا نيز اشاره كرد و گفت: البته تفاهم هسته‌اي در امريكا هم مخالفيني داشت، اسراييل و به ويژه نتانياهو فعال بود تا برجام تحقق نيابد، متاسفانه در ايران هم كساني مخالف تصويب برجام بودند كه شايد برخي از آنها با حسن نيت بوده است و اين‌گونه فهميده بودند كه به صلاح كشور نيست، اما اگر بخواهيم روشن بگوييم، بايد تاكيد كنيم كه تحريم‌ها چه ضرباتي را به كشور زده است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با يادآوري اعمال تحريم‌ها عليه ايران تاكيد كرد: البته تا زماني كه وضع عادي نشود، نمي‌توان اين حرف‌ها را زد و به مصلحت كشور نيست، اما تحريم‌ها آسيب‌هاي زيادي به ما وارد كرد و حتي سايه جنگ كه بر ما گسترده شده بود و خطر جدي پيش مي‌آورد از ميان رفت.

وي اضافه كرد: اين موفقيت با شجاعت دولت، همكاري مجلس، شوراي نگهبان و البته تدبير رهبري به جاي مناسبي رسيد كه تنها اجراي آن مانده است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: البته آژانس نيز بايد عملكرد ايران را تاييد كند و اميدواريم خدا كمك كند كه آنچه به مصلحت ملت ما است، پديد آيد. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، ايستادگي ملت را در سال‌هاي انقلاب و پس از آن ستودني دانست و گفت: ملت در تمامي مقاطع ايستادگي كردند و حتي در ١٠ سالي كه با شديدترين تحريم‌ها روبه‌رو بوديم، مردم خم به ابرو نياوردند. وي ادامه داد: متاسفانه در ١٠ سالي كه با تحريم‌ها مواجه شديم هيچ كشوري با چنين وضعيتي روبه‌رو نبود و حتي شش قطعنامه ذيل فصل هفتم منشور سازمان ملل تعيين شد و مردم خم به ابرو نياوردند چراكه دليلش اين است كه آنها انقلاب را از خود مي‌دانند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: حضور مردم در تمامي مقاطع انقلاب حايزاهميت بوده است و اگر مي‌بينيم با اين همه فشار، ظلم و تحريم، جمهوري اسلامي ايران امروز در بهترين جايگاه منطقه و با امنيت بالا با قدرت ايستاده به دليل همين مردم بوده است و وفاداري آنان داراي اهميت است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه مردم به انقلاب و كشور وفادار هستند، گفت: البته انتقادات و كمبودهايي همچون بيكاري و بد اخلاقي هم وجود دارد و مردم حق هم دارند، اما از انقلاب و نظام ناراضي نيستند. وي، مردم را بزرگ‌ترين سرمايه كشور خواند و به انتقاد شديد از كساني پرداخت كه در پي دور كردن مردم از انقلاب هستند. وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح شرايط انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي پرداخت و تاكيد كرد: مصلحت نيست در آستانه انتخابات كشور دچار تفرقه شود، همه بايد آرام، متين و مستدل افكار خود را بگويند و مردم به هركسي كه خواستند، راي دهند.

رييس مجمع تشخيص مصحلت نظام با بيان اينكه مردم با سواد هستند، خاطرنشان كرد: مردم به خوبي مي‌فهمند و اهميت انتخابات را مي‌دانند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد: اين امت داراي وحدت هستند و نبايد آن را شكست و تفرقه ايجاد كرد، ولي بايد از جهتي شجاعت گفتن حقيقت را داشته باشيم و جامعه هم شجاعت شنيدن آن را داشته باشد و اين حايز اهميت است. وي اضافه كرد: بايد انتخابات را همان‌گونه كه مردم مي‌خواهند مورد توجه قرار داد، اين مردم همان‌هايي هستند كه جنگ را به پيروزي رساندند و امنيت را ايجاد كردند، مردم ولي‌نعمتان ما هستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به بيانات رهبر معظم انقلاب درباره حق‌الناس بودن راي مردم اشاره كرد و گفت: آراي مردم حايزاهميت است و آنها هر كه را مي‌خواهند، بعد از شنيدن ادله، مورد توجه قرار مي‌دهند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با يادآوري شرايط بحراني برخي كشورهاي منطقه اظهار كرد: در اين شرايط كشور ما كاملا امن است و آنهايي كه مسووليت برعهده دارند، تلاش مي‌كنند؛ عده‌اي هم منتظر به سرانجام رسيدن برجام هستند تا فرصت‌هاي شغلي ايجاد شود و از خجالت آنها در بياييم.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=27965

ش.د9404281

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات