صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۶۳۶

شمخانی: خروج روسیه از سوریه بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین‌شده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خروج روسیه از سوریه بر اساس هماهنگی و برنامه های از پیش تعیین شده صورت گرفته و به هیچ عنوان غیر منتظره نبوده است.
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: خروج روسیه از سوریه بر اساس هماهنگی و برنامه های از پیش تعیین شده صورت گرفته و به هیچ عنوان غیر منتظره نبوده است.

شمخانی با بیان اینکه مقابله با تروریسم متوقف نشده و این روند همچنان ادامه دارد تاکید کرد: پیشروی ارتش سوریه در مناطقی که گروه های تروریستی همچنان امنیت مردم و منطقه را تهدید می کنند با کمک های مستشاری ایران و روسیه و در چارچوب مشترک استمرار خواهد داشت.

دریابان شمخانی افزود: تعیین آینده و سرنوشت سوریه صرفا توسط مردم سوریه صورت می گیرد و هرگونه طرحی که این مسئله مهم را نادیده بگیرد همانند گذشته محکوم به شکست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تضعیف نظام سوریه از ابتدا یک طرح آمریکایی و اسرائیلی برای تضعیف مقاومت در منطقه بود که تعدادی از کشورهای منطقه هم با آن همراهی کردند و ارتباطی با دموکراسی ندارد.

علی شمخانی تاکید کرد: هم اکنون که تروریسم به اروپا و فراتر از منطقه نیز گسترش یافته متاسفانه باز هم شاهد ادامه سیاست اشتباه گذشته در قبال سوریه هستیم.

وی با بیان اینکه تفکیک تروریسم و رویکردهای دوگانه مقابله با آن راهبرد مخالفان امنیت منطقه است خاطر نشان کرد: تمام گروه های تروریستی و وجوه مختلف آن باید مورد تمرکز و مقابله قرار گیرد و مشروعیت بخشیدن سیاسی به آن ها موجب تثبیت تروریسم در منطقه خواهد شد که عواقب خطرناک آن متوجه اروپا و دیگر همسایگان می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن تصمیم شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب علیه حزب الله تصریح کرد: حزب الله لبنان نقش اساسی در شکست گروه های تروریستی در سوریه و حفظ امنیت لبنان داشته و محبوبیت فراگیر آن در جهان اسلام و کشورهای عربی موجب خشم رژیم صهیونیستی و مزدوران آن شده است.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: کشورهایی که با رویکردهای سیاسی سعی دارند نیروهای مقابله کننده در برابر تروریست ها به ویژه حزب الله و حشد الشعبی را کنار بگذارند و در مقابل تروریست های خشن تکفیری را با ایجاد وجهه سیاسی تبدیل به متحد خود نمایند در برابر تاریخ و وجدان ملت ها باید پاسخگو باشند.

وی با تجلیل از هوشیاری برخی کشورها در مخالفت با این تصمیم که مورد درخواست رژیم صهیونیستی است خاطر نشان کرد: همراهی نکردن با کسانی که در جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان و دیگر جنگ های این رژیم علیه مردم فلسطین با سکوت خود دشمن و تهدید اول جهان اسلام را تقویت کردند، وظیفه مهم و نشان دهنده رفتار مسئولانه است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات