صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۶۴۶

سایه مجازات‌های تحریمی آمریکا همچنان بر سر بانک‌های اروپا سنگینی می‌کند

مدیرعامل یک بانک بین‌المللی گفت مشکلات ارتباط بانک‌های ایرانی و غربی همچنان پابرجاست.

محمدرضا مسگریان مدیرعامل بانک بین‌المللی پرشیا در انگلیس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های بزرگ غربی و از جمله بانک‌های انگلیسی گفت: متأسفانه تاکنون این تلاش‌ها کاملا ثمربخش نبوده و هنوز این مشکل پابرجاست.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی مقاومت بانک‌های غربی و انگلیسی در این خصوص آن طور که از ظواهر برمی‌آید، نگرانی آنها از تحریم‌های اولیه آمریکا و ترس از مجازات احتمالی از سوی این کشور است.

مدیر بانک پرشیا افزود: به نظر می‌رسد علاوه بر مسئله تحریم‌های آمریکا، بانک‌های انگلیسی یک سری توافق‌هایی با مقامات آمریکایی در زمانی که به دلیل نقض تحریم‌ها جریمه شدند، داشته‌اند و این توافق‌ها و تعهدهایی که آنها داده‌اند در حال حاضر کار را برای آنها مشکل ساخته است.

مسگریان با اشاره به قرار داشتن نام ایران در لیست «اف‌ای‌تی‌اف»، افزود: ضمن اینکه اهرم قوی «ضمانت‌های اجرایی عملیات مالی» (اف‌ای‌تی‌اف) که در ارتباط با پول‌شویی و تامین مالی گروه‌های تروریستی است، در 19 فوریه گذشته مجدد مورد تجدید نظر قرار گرفته و تشدید شده است.

وی گفت: براساس مقررات انگلیس، دولت این کشور نمی‌تواند بانک‌های انگلیسی را مجبور به کاری کند، هرچند این اختیار را دارد که بگوید چه کاری را نکنند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات