صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۲۰

در انتظار اقدام و عمل

سال نو با فرارسيدن بهار طبيعت آغاز شده و اميد به تحول و حرکت به سمت تعالي و پيشرفت در ميان مردم اين سرزمين شکوفا شده است، سالي که پايان آن نیز همچون آغازش فاطمي خواهد بود.
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: سال نو با فرارسيدن بهار طبيعت آغاز شده و اميد به تحول و حرکت به سمت تعالي و پيشرفت در ميان مردم اين سرزمين شکوفا شده است، سالي که پايان آن نیز همچون آغازش فاطمي خواهد بود. در اين بين بر اساس سنت حسنه نام‌گذاري سال‌ها که چند سالي است از سوی رهبر حکيم و فرزانه انقلاب اسلامي دنبال مي‌شود، ایشان عنوان «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» را برای سال جاری برگزیده‌اند. در پس اين نام‌گذاري دو نکته قابل توجه نهفته است که در ادامه به آن اشاره می‌شود:
اولين نکته آن است که از نگاه رهبري همچنان توجه به اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادي و تلاش براي استقلال اقتصادي در صدر اولويت‌هاي امروز نظام اسلامي قرار دارد. در حقیقت، با آنکه تقابل نظام اسلامي و جهان غرب در تقابلي همه‌جانبه اعم از سياسي، اقتصادي، فرهنگي، نظامي، امنيتي و... قرار دارد، اما آنچه امروز به مهم‌ترين راه نفوذ دشمن بدل شده، مسئله وابستگي اقتصادي است که معظم‌له راه مقابله با آن را در اتخاذ راهبرد اقتصاد مقاومتي مي‌دانند.
اقتصاد مقاومتي که شاخص و ويژگي آن استقلال اقتصادي و خروج از وابستگي، توجه به مسئله توليد داخلي، ايجاد اشتغال و رفع بيکاري، مسئله‌ تحرک و رونق اقتصادي و مقابله با رکود و مواردي از اين قبيل است، نه تنها مقوله‌اي است که کارشناسان اقتصادي بدان تأکيد دارند، بلکه مسئله مبتلابهي است که مردم آنها را حس کرده و به مطالبه اين روزها‌ي‌شان تبديل شده است.
نکته دوم درباره نام‌گذاري سال جديد تأکيد رهبر معظم انقلاب بر «اقدام و عمل» است. به واقع بايد گفت، دنبال کردن اقتصاد مقاومتي از مرحله بحث‌هاي نظري فرا رفته و به مطالبه و گفتماني فراگير بدل شده است که در سال جديد ديگر تحقق عيني آن از دولتمردان طلب مي‌شود و دولت و مسئولان ذي‌ربط بايد با همه توان براي اجرايي کردن آن تلاش کنند. به راستی، پايان امسال، ايستگاه پاياني دولت يازدهم براي پاسخگويي در برابر مردم است تا به طور عيني و عملياتي‌شده توضيح دهد که چه اقداماتي براي تحقق اقتصاد مقاومتي انجام داده است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات