صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۷۲۲

حواشی لغو یک سفر

«سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.» این عبارات درست یک روز پیش از موعد مقرر سفر آقای روحانی به کشور اتریش [...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: «سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش، به دلایل امنیتی و به منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر با توافق طرفین در زمان مناسب انجام خواهد شد.» این عبارات درست یک روز پیش از موعد مقرر سفر آقای روحانی به کشور اتریش بر صفحه اول پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران نقش بست. عباراتی که به صراحت دلیل لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش را مسائل امنیتی عنوان کرد، اما با این حال نتوانست مانع از اما و اگرهای دیگر و حدس و گمان‌های رسانه‌ای شود. برخی رسانه‌ها تأخیر در این سفر را با تظاهرات احتمالی صهیونیست‌ها در وین مرتبط دانستند و گروهی دیگر دلیل آن را عدم لغو تحریم سوئیفت از سوی کشورهای اروپایی، به ویژه اتریش مطرح کردند. انتخابات ریاست جمهوری اتریش و تغییر رئیس‌جمهور کنونی این کشور هم از دیگر گمانه‌های مطرح‌شده در فضای رسانه بود.
از سوی دیگر رئیس‌جمهور اتریش نیز در چندین مصاحبه، از جمله با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در وین ضمن بیان اینکه اتریش و اروپا به تنهایی نمی‌توانند تحریم‌های سوئیفت را لغو کنند و موضوع لغو تحریم‌های سوئیفت در حال حاضر در جامعه بین‌الملل، به ویژه در آمریکا در حال بررسی و گفت‌وگو است، لغو سفر رئیس‌جمهور کشورمان را با موضوع مرتبط ندانست؛ وی در مصاحبه دیگری با تلویزیون ملی اتریش (ORF) ضمن ردّ وجود مسائل امنیتی، علت لغو سفر حسن روحانی را رو به پایان بودن دوره ریاست جمهوری خود عنوان کرد؛ البته سخنان رئیس‌جمهور اتریش هم نتوانست دلیل لغو این سفر را به طور کامل روشن کند و مقامات کشورمان تلویحاً اظهارات وی را تکذیب کردند که واکنش وزیر بهداشت از جمله آنان بود که در کانال تلگرام خود نوشت. وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رئیس‌جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس‌جمهوری شجاعانه و از موضع «عزت، حکمت و مصلحت» تصمیمی انقلابی گرفت تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که «عزت و اقتدار ایران و ایرانی» از چه درجه اهمیتی برخوردار است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات