صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۵۵

الزامات تحقق اقتصاد مقاومتي

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه گذشته به مناسبت فرا رسيدن سال نو، ديداري صميمي با جمعي از مسئولان سه قوه داشتند و در آن ضمن ابراز محبت به همه مسئولان نظام[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه گذشته به مناسبت فرا رسيدن سال نو، ديداري صميمي با جمعي از مسئولان سه قوه داشتند و در آن ضمن ابراز محبت به همه مسئولان نظام اسلامي، نکات مهمي را درباره شعار سال يادآوري کردند که توجه به آن مي‌تواند رمز تحقق «اقدام و عمل» در عرصه‌هاي مختلف، به‌ویژه اقتصاد مقاومتي باشد.
اولين نکته مورد تأکيد حکيم فرزانه انقلاب اسلامي، ضرورت همدلي و همزباني مسئولان است. به واقع از نگاه ايشان انتخاب شعارهاي سال، متناسب و زنجيره‌وار بوده و عمل به شعار سال گذشته، لازمه تحقق شعار سال پيش رو است. به عقیده ايشان، سخن گفتن از اتحاد و هم‌زباني و همدلي مسئولان کشور با اختلاف سليقه‌ها و ديدگاه‌ها منافاتی ندارد، چرا که اين تفاوت‌ها طبيعي بوده و از آن گريزي نيست؛ اما مهم آن است که وحدت جهت، وحدت مسير و وحدت هدف محفوظ بماند. با اين نگاه است که مي‌توان در ضمن منتقد بودن و نگاه انتقادي داشتن به برخي عملکردها، بر طبل تفرقه و تضعيف نکوفت و نقد منصفانه را به مسئولان هديه داد.
تأکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت نقش‌آفريني قرارگاه اقتصاد مقاومتي نيز تأکيد قابل ملاحظه‌ای است که مسئولان دولت تدبير و اميد بايد به جديت آن را دنبال کرده و يکي از مطالباتي است که ملت نيز بايد در کنار رهبري از دولت خواهان باشند. قرارگاهي که ضمن برداشتن موانع حرکت ملی هم باید مرکز فکر باشد و هم مرکز عمل، يعني ضمن ايده‌پردازي و طرح‌ريزي مسير اقدامات، بايد دستورات لازم را صادر کرده و پيگيري متناظر با آن را براي تحقق عيني اقتصاد مقاومتي به انجام رساند.
آخرين ملاحظه مورد تاکيد معظم‌له تلاش براي جبران کمبود اعتبارات از طريق صرفه‌جويي است. واقعيت آن است که اسراف و هدر دادن سرمايه‌هاي ملي در سطوح مختلف و عرصه‌هاي گوناگون با همه انذارها و يادآوري‌ها، همچنان معضلي جدي به‌شمار مي‌آيد و تا فکري جدي براي آن نشود، قطار اقتصاد مقاومتي به مقصد نخواهد رسيد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات