صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۸۹۰۱۰

رزمایش امنیتی "پیامبر اعظم" سپاه این هفته برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری رزمایش این نیرو خبر داد و گفت: رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران در هفته جاری برگزار خواهد شد.
 سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به مأموریت‌ها و اقدامات نیروی زمینی سپاه پاسداران، از برگزاری رزمایش نیروی زمینی سپاه پاسداران خبر داد و گفت: رزمایش این نیرو در هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رزمایش با نام رزمایش امنیتی "پیامبر اعظم" و به‌مدت 3 روز 24، 25 و 26 فروردین‌ماه در منطقه استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب خراسان‌جنوبی و شرق هرمزگان برگزار می‌شود.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: حفظ آمادگی، نمایش قدرت و هویت‌بخشی و امنیت‌سازی منطقه مبتنی بر بومی‌سازی امنیت از اهداف این رزمایش است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: هوانیروز سپاه که به نیروی زمینی سپاه منتقل شده در این رزمایش حضور مؤثری خواهد داشت.

وی افزود: برخی گروهک‌های تروریستی که با ما مشکل دارند توسط برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات حمایت می‌شوند و اینکه امروز اقدامات سازمان یافته تروریستی در داخل نداریم به این دلیل نیست که آنها نمی‌خواهند، بلکه ما آماده هستیم.

*مشروح کامل نشست خبری سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ذیل می‌خوانید:

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری با اشاره به آمادگی نیروی زمینی سپاه در مبارزه با گروهک‌های تروریستی، گفت: ما بعضاً با کشورهایی همسایه هستیم که حاکمیتی بر مرزهای خود ندارند و یا اینکه توانایی کنترل و انسداد مرزهای‌شان را نداشته‌اند به‌گونه‌ای که تردد در مرزهای این کشور به‌آسانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در شمال غرب کشور با دو کشور عراق و ترکیه هم‌‌مرز هستیم، البته ترکیه کنترل نسبی بر مرزهای خود دارد هرچند برخی استان‌های کردنشین این کشور که با ما هم‌مرز هستند درگیری‌هایی با حکومت مرکزی دارند، اما در عین حال حاکمیت ترکیه بر مرزهایش برقرار است، اما وضعیت در عراق این‌گونه نیست و مرزهای شمال این کشور در دست کسانی است که اساساً عراقی نیستند و ما حاکمیتی از عراق را در این مناطق شاهد نیستیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره مناطق هم‌‌مرز با کشور افغانستان، گفت: مرزهای افغانستان نیز از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و حتی اخیراً برخی گروه‌های تندرو در داخل افغانستان حضور دارند که حاکمیت حکومت افغانستان هیچ تسلطی بر آن مناطق ندارد و در چنین شرایطی بود که تأمین امنیت مرزهای شمال غرب کشور به نیروی زمینی سپاه واگذار شد و اولین اقدام ما نیز این بود که امنیت خوبی را بر مرزهای خودمان حاکم کنیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه در دهه 80 و به‌خصوص در سال‌های 85، 86 و 87 مشکلات اساسی از جمله اقدامات تروریستی در شمال غرب کشور زیاد بود، گفت: ما شاهد کمین‌ها و انفجارهای متعددی در این منطقه بودیم، حتی در منطقه‌ای بین پیرانشهر و سردشت که یک منطقه صعب‌العبور بود هیچ پاسگاه و جاده‌ای وجود نداشت و نزدیک به 8 ماه به‌علت صعب‌العبور بودن جاده هیچ ترددی در آنجا صورت نمی‌گرفت، اما ما جاده را بازگشایی و پاسگاه‌هایی را ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: تا قبل از اقدامات نیروی زمینی سپاه این منطقه جولانگاه عناصر ضدانقلاب شده بود و جالب است بدانید که اگر اتفاقی در داخل مرز و به‌خصوص منطقه آذربایجان غربی رخ می‌داد ما برای اینکه آنها را بزنیم، مجبور بودیم از راکت‌های دوربرد در فاصله 35 تا 40 کیلومتری شلیک کنیم و دشمن را بزنیم، اما با سلسله عملیات‌هایی که در سال 90 آغاز کردیم به موفقیت‌هایی دست یافتیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سال 90 سال اوج عملیات‌ها و حملات تروریستی بود و درگیری‌های شدیدی داشتیم و شهدای زیادی را تقدیم کردیم که در سال 94 موفق شدیم با مجموعه عملیاتی که انجام دادیم کل منطقه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنیم و امروز با خمپاره می‌توانیم آنها را بزنیم.

سردار پاکپور با اشاره به مرزهای جنوب شرق کشور گفت: مأموریت تأمین امنیت در مرزهای جنوب شرق کشور از سال 88 به نیروی زمینی سپاه واگذار شد. آن موقع عناصر ضدانقلاب و تروریستی عملیات‌هایی را در عمق 300کیلومتری سرزمین‌مان انجام می‌دادند که ما برای ایجاد یک امنیت پایدار سلسله عملیات‌هایی را در این منطقه برقرار کردیم که شهید شوشتری نقش ویژه‌ای در برقراری این امنیت در جنوب شرق کشور ایفا کرد.

وی با بیان "مهمترین اقدام ما در ایجاد امنیت در منطقه جنوب شرق کشور استفاده از نیروهای بومی بود" گفت: امروز 99 درصد تأمین امنیت این مناطق به‌عهده مردم بومی این مناطق است و هرآنچه در توان نیروی زمینی سپاه بود پای کار آمد. ما همچنین در این منطقه حدود 38 تا 40 بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی تأسیس کرده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر "ما حدود 400 کیلومتر خلأ جاده در منطقه جنوب شرق کشور داشتیم" اظهار داشت: ان‌شاءالله در سال جاری کل 400 کیلومتر خلأ تحت پوشش قرار خواهد گرفت و برخی از مناطق که واقعاً مناطق خشنی بودند جاده در آنجا خواهیم زد.

سردار پاکپور با ابراز اینکه با سلسله عملیات‌های نیروی زمینی سپاه درگیری‌های عمق کشور به مرزها رفته و امروز اگر درگیری‌ای صورت گیرد در نقطه صفر مرزی است، گفت: امروز نزدیک به 95 درصد تجهیزات‌مان آماده است و این آمادگی در بعد نیروی انسانی نیز به‌نحو احسن افزایش یافته است.

وی از برگزاری رزمایش نیروی زمینی سپاه با عنوان رزمایش امنیتی پیامبر اعظم(ص) در هفته جاری خبر داد و گفت: این رزمایش در منطقه جنوب شرق کشور و در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب خراسان‌جنوبی و شرق استان هرمزگان به‌مدت سه روز طی روزهای 24، 25 و 26 فروردین برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه حفظ آمادگی، نمایش قدرت، هویت‌بخشی و امنیت‌سازی منطقه مبتنی بر بومی‌سازی امنیت را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد و گفت: رزمایش در روز اول در منطقه سراوان، روز دوم در منطقه عمومی میرجاوه و روز سوم که به‌صورت تجمع فرماندهان بسیج و یگان‌های شرکت‌کننده خواهد بود در زاهدان انجام می‌شود.

سردار پاکپور از حضور هوانیروز نیروی زمینی سپاه در این رزمایش خبر داد و گفت: هوانیروز که جدیداً به نیروی زمینی سپاه منتقل شده در این رزمایش حضور مؤثری خواهد داشت.

وی برگزاری رزمایش را به‌معنای نشان دادن نمایش قدرت و به ظهور رساندن استعداد عنوان کرد و گفت: هر کشوری بخشی از توان و استعداد خود را در رزمایش‌ها به رخ جهانیان می‌کشاند و این یکی از اهداف هر رزمایشی است که به‌نوعی یک عامل بازدارنده است تا دشمنان در برآوردهایشان دچار اشتباه نشوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به حمایت برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از گروهک‌های تروریستی، گفت: اینکه امروز در کشور اقدامات سازمان‌یافته تروریستی صورت نمی‌گیرد به این خاطر نیست که آنها نمی‌خواهند بلکه به‌خاطر آمادگی ماست. امروز عربستان با کمک‌های مالی و سازمان‌یافته تلاش می‌کند امنیت ما را به خطر بیندازد و در آن سوی مرزها برخی کشورها مثل امارات و عربستان گروهک‌های تروریستی را تجهیز می‌کنند زمانی تروریست‌ها برای درگیری با ما مشکل تجهیزات داشتند، اما امروز توسط این کشورها تجهیزات‌شان تأمین می‌شود.

سردار پاکپور در بخش پایانی از سخنانش با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه اشراف اطلاعاتی دقیقی در برخورد با تهدیدات دارد، تأکید کرد: ما هر حرکت ضدامنیتی را در نطفه خفه می‌کنیم و اجازه ظهور و بروز آن تهدید را نمی‌دهیم. امروز دشمن می‌خواهد خط مقدم را که همان سوریه است، بشکند و ما نیز تلاش می‌کنیم این خط مقدم نشکند. معتقدیم اگر عناصر تروریستی را در آنجا (سوریه) زمینگیر نکنیم مجبوریم در داخل با آنها درگیر شویم و زمینگیرشان کنیم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات