تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۱۷
آيت‌الله هاشمي با محكوميت حملات تروريستي خواستار شد

آگاهی و هوشیاری برای مقابله با اقدامات تروریستی

(روزنامه آرمان – 1394/08/24 – شماره 2903 – صفحه 2)

انفجارهای تروریستی در پایتخت فرانسه، محملی شد تا روز گذشته آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به قربانی تروریسم بودن ایران، هرگونه اقدام تروریستی را در منطقه و همینطور در فرانسه محکوم کند و ضمن گوشزد کردن خطر تروریسم برای جهان، خواهان عزم و اراده‌ای جدی و جهانی برای دفع حملات تروریستی و رفع پدیده تروریسم شود. آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی که خود از سال‌های ابتدایی انقلاب زخم‌خورده عملیات تروریستی است، به نیکی می‌داند که تروریسم چه پدیده شومی است. از همین رو آن را محکوم و بر موضع ایران در قبال مقابله با تروریسم پافشاری می‌کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته با محکوم کردن اقدامات تروریستی اخیر گفت: بارها خاطر نشان کرده‌ایم که مبارزه با گروه‌های تروریستی، عزم و اراده منسجم جهانی را طلب می‌کند.

محکومیت تروریسم جهانی

آیت‌ا... اکبر هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از فجایع رخ داده توسط گروه‌های تروریستی تکفیری و داعشی در کشورهای منطقه به ویژه افغانستان و لبنان که منجر به کشته شدن جمع زیادی از مردم بی‌گناه شد، تاکید کرد: خطر توسعه تروریسم در جهان به‌ویژه کشورهای مطرح و صنعتی بسیار جدّی و مهم است که نمونه اخیر آن در کشور فرانسه بود و ما کلا ترورها را محکوم می کنیم. وی با توجه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خود اولین قربانی اقدامات تروریستی گروه‌های تروریستی است، خاطرنشان کرد: اگر به موضع اصولی ایران در مبارزه با تروریسم توجه می‌شد، شاید اکنون ابعاد آن در منطقه و جهان به این وسعت نبود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لزوم آگاهی و هوشیاری نیروهای نظامی، امنیتی و مردم را برای مقابله با فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی گروه‌های معاند و تکفیری خواستار شد.

گزارش وزیر اطلاعات و دبیر مجمع

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمودعلوی وزیر اطلاعات از اشراف اطلاعاتی و امنیتی نیروهای این وزارتخانه از اقدامات و عملکرد گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی ایران گزارشی ارائه کرد. همچنین محسن رضایی دبیر مجمع نیز با ارائه تحلیلی از چگونگی انجام عملیات تروریستی داعش در فرانسه، بر ضرورت حفظ آمادگی و هوشیاری همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای مقابله با تحرکات این گروهک تأکید کرد. گروهک تروریستی داعش در روزهای اخیر اقدامات تروریستی گسترده‌ای در کشورهای افغانستان، عراق، بیروت و فرانسه انجام داده که باعث به خاک و خون کشیده شدن صدها نفر شده است.

http://armandaily.ir/?News_Id=134523

ش.د9404245

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات