حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴  ، 
کد خبر : ۲۸۹۶۵۹
عصر دیروز برگزار شد

کارگروه مشترک قرارگاه جنگ نرم و اصحاب رسانه با تمرکز بر روی آموزش و پرورش

فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: اگر بخواهیم تنها به یک مورد از فعالیت‌ها و کارشکنی‌های وزارت آموزش و پرورش بپردازیم می‌توان به عدم گنجاندن سند تحول آموزش و پرورش _ که با زحمت بسیار تهیه و تدوین شده است _ در برنامه ششم توسعه اشاره کرد.
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی
حماسه و جهاد / دومین کارگروه تخصصی مشترک قرارگاه عمار با سردبیران و خبرنگاران سرویس‌های آموزش و پرورش خبرگزای‌ها و رسانه‌های مختلف در مجتمع فرهنگی کوه نور برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به میزبانی کمیته آموزش و پرورش این قرارگاه و با حضور برخی از خبرنگاران سرویس‌های آموزش و پرورش خبرگزاری‌ها برگزار گردید؛ مهندس محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد حضرت علی(ع) گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری قرارگاه جنگ نرم راه اندازی و بنیان نهاده شد تا حسب دستور معظم له برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان دیرین انقلاب اسلامی وارد عمل شود. در همین راستا باید اشاره داشت که در میان تهدیدات و مقابله‌های نرمی که با انقلاب و نظام اسلامی می‌شود؛ گروه کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیرترین قشر این گروه هستند و در این میان مطالعات ما نشان می‌دهند که دشمنان هدف گذاری بسیار منسجمی برای به انحراف کشیدن سیستم آموزش و پرورش دارند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که بزرگترین پشتیبان این قرارگاه در میان بحبوحه مقابله با جنگ نرم دشمنان، ابزار رسانه‌ای و مطبوعاتی موجود در کشور هستند که از این میان رسانه‌های متعهد و دلسوز آینده نظام و انقلاب اسلامی به طریق اولی یاری‌گر ما خواهند بود.

فرشیدی با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که خود نظام آموزش و پرورش ما می‌تواند به عنوان یک رسانه قلمداد شود؛ اظهار داشت: اگر نیک بنگریم خواهیم دریافت که مجموعه آموزش و پرورش خودش یک رسانه بزرگ است منتها تنها تفاوت آن با رسانه‌ها و خبرگزاری‌های موجود این است که اولا دیر تاثیر می‌گذارد اما در همین حال تاثیرگذاری آن عمیق‌تر و ژرف‌تر است.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان این که امروز نیازمند یک بازنگری درست در تصمیم‌ها و بازگشت به مسیر صحیح در روند پیش‌رو در نظام آموزش عالی و به خصوص در آموزش و پرورش هستیم؛ تاکید کرد: تمام دلسوزان نظام و انقلاب و به خصوص شخص رهبری معظم انقلاب از روند موجود در مجموعه آموزش و پرورش بارها ابراز هشدار و نگرانی کرده‌اند و اگر تنها به یک خصوص از خیل این موارد بی‌شمار بخواهیم بپردازیم می‌توان به عدم گنجاندن سند تحول آموزش و پرورش _ که با خون دل و زحمت بسیار تهیه و تدوین شده است _ در برنامه ششم توسعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: تمام عقلا و کارشناسان امر آموزش و پرورش در تمام نظام‌های حکومتی دنیا از لیبرالیست‌ها گرفته تا دیکتاتور ترین حکومت‌ها امر آموزش و پروش مدارس ابتدایی و حتی مهد کودک‌ها را یک امر حاکمیتی و وابسته به حکومت می‌دانند؛‌ زیرا این نهاد وامدار تربیت نسلی است که قرار است آینده آن کشور یا آن نظام حکومتی را در دست بگیرد؛ اما متاسفانه در کشور شاهد هستیم که همین الآن برخی از روی ناآگاهی یا از روی عناد با نظام اسلامی بحث واگذاری مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی به بخش خصوصی! را پیش کشیده‌اند که اگر نگوییم این افراد همسو با برنامه‌های استکبار نیستند در بهترین حالت ناآگاه به شمار می‌آیند.

فرشیدی در پایان ابراز امیدواری کرد که رسانه‌های دلسوز آینده نظام و انقلاب اسلامی متوجه آسیب‌های موجود در زمینه فعالیت‌های دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش باشند و این کارگروه بتواند نویدگر فعالیت‌های مستمری در این حوزه باشد.

پس از صحبت‌های فرشیدی، سردار علیرضا افشار مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دبیر کل قرارگاه جنگ نرم عمار در صحبت‌های کوتاهی هدف از تشکیل این قرارگاه را مقابله با تهدیدات نرم در تمامی حوزه‌ها از سوی دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از سه سال و نیم گذشته که بحث ایجاد یک قرارگاه متمرکز و مرکزی در دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفت؛ مطالعات ایجاد یک چنین قرارگاهی انجام شد و تقریبا از اواخر سال 92 که سازمان و ساختار این تشکیلات ابلاغ گردید و در همین زمینه برای پیگیری مقابله با تهدیدات نرم دشمنان سعی بر آن رفت که از نیروهای رسمی از فرهیختگان مطلع، انقلابی و دلسوز استفاده گردد.

وی ادامه داد: از یک سال و نیم گذشته اقدامات این قرارگاه به جلسات ستادی و تهیه برنامه‌ها و جداول کاری تبدیل شد و امیدوارم که از سال 95 که پیگیر اقدامات اجرایی آن هستیم تا پایان سال شاهد بروز دست‌آوردهای اجرایی در حوزه‌های مختلف باشیم و توانسته باشیم که اقدام عملی در این حوزه را به اثبات برسانیم.

در ادامه این جلسه برخی از مشکلات و معظلات در روند پیش‌روی نظام آموزش و پرورش و برنامه‌های اجرایی این وزارت خانه مطرح شد و مورد بحث و بررسی و ارائه نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات