صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۸۹۹۵۷
مشاور روحانی:

توان کارشناسی دولت از عهده گره‌های اقتصادی برنمی‌آید

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در هزارمین روز فعالیت دولت یازدهم، نقدینگی و جمعیت بیکار را به دو بمب ساعتی تشبیه کرد.

در حالی که بالغ بر 30 ماه از فعالیت دولت می‌گذرد، کارشناسان اقتصادی و حتی اقتصاددانانی که سابقا حامی دولت بودند هشدار می‌دهند دولت به قیمت ایجاد رکود و توقف تولید و چرخه اشتغال، به کاهش تورم پرداخت و به رونق اقتصادی کم‌توجهی کرد.

در این شرایط مسعود نیلی مشاور ارشد رئیس‌جمهور گفته است اقتصاد با دو بمب ساعتی یکی نسبت جمعیت غیرفعال و دیگر نقدینگی روبروست.

به گزارش عصر ایران به نقل از تارنمای ساعت 24، نیلی خاطرنشان می‌کند: این دو بمب ساعتی هنوز فعال نشده‌اند و زمان انفجار را نشان نمی‌دهند. جمعیت غیرفعال ایرانی با عطف به جمعیت شاغلان زندگی می‌کنند و برای اینکه صبر آنها لبریز نشود باید اقدام‌های کوتاه‌مدت انجام داد».

او می‌گوید: اما نقدینگی که بمب دوم است و اگر فعال شود فاجعه درست می‌کند نیازمند اتخاذ سیاست‌های بلندمدت‌تر است.

دکتر نیلی تصریح کرده است: بهبود وضعیت اقتصاد ایران دو پیچیدگی دارد و پیچیدگی نخست ابعاد فنی و کارشناسی کلان اقتصاد است که هر روز بر پیچیدگی آن افزوده می‌شود و به سمتی می‌رود که باز کردن و ساده کردن آن از توانایی کارشناسی دولت دور می‌شود.

نکته عجیب در عملکرد دولت این است که دولت پروژه‌های مهم و رونق‌آفرینی نظیر مسکن مهر را که چند صد شاخه صنعتی را در زیر شاخه‌ها تغذیه می‌کرد، متوقف کرد! این بهانه که نقدینگی و تورم را مهار کند اما هم‌اکنون نقدینگی از 430 هزار میلیارد تومان به، 1100 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات