تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۸۹۹۶۳
دشمنان قسم‌خورده سلسله جنبان امنیت مقدس‌ترین مکان اسلامی

آل‌سعود پاسخ دهد روباه پیر و صهیونیست‌ها در مکه چه می‌کنند؟

سرویس خارجی ـ اشاره: رژیم عربستان و سران آل سعود تاکنون در ارتباط با فاجعه «منا» سه شیوه را به کار گرفته‌اند که با سه مقطع زمانی قابل انطباق است؛ دوره اول دوره لجاجت بود؛ در این دوره که از زمان واقعه تا چند روز پس از آن را پوشش می‌دهد، رژیم سعودی علاوه بر اینکه خبررسانی درستی انجام نمی‌داد، به میل خود جان‌باختگان را دفن می‌کرد و عوامل اعزامی خارجی را نمی‌پذیرفت. مرحله دوم با ضرب‌الاجل ایران به سران آل‌سعود آغاز شد و به مدت حدودا دو هفته ادامه یافت. طی این مرحله، در مسیر فعالیت هیئت‌های اعزامی خارجی و مسئولان کاروان‌های حجاج گشایش ایجاد شده بود. مرحله سوم از چند روز قبل آغاز شد و اکنون نیز که مراسم چهلمین روز درگذشت حدود 7500 متوفی منا در ایران و کشورهای مختلف برگزار می‌شود، ادامه دارد، در حال حاضر ریاض همه چیز را تمام شده می‌داند و طوری عمل می‌کند که انگار چیز مهمی رخ نداده است! در این اوضاع و احوال، هر گونه موضعگیری قاطع مسئولان مربوطه، علاوه بر اینکه مجرمان آل سعود را پریشان و متزلزل می‌کند، تسلای خاطر عزادارانی است که اکنون در چهلمین روز عزیزان خود اشک ماتم می‌ریزند. نویسنده ضمن ابراز عرض تسلیت به اعضای خانواده‌های حاجیان متوفی، ابعاد پنهان سازوکارهای امنیتی مراسم حج را طی این مقاله آشکار می‌کند. براساس این مطلب که از منابع خارجی استخراج شده، آل سعود پای عوامل اطلاعاتی انگلیس و رژیم صهیونیستی را به مقدس‌ترین مکان‌های مسلمین باز کرده است.
پایگاه بصیرت / سبحان محقق
(روزنامه كيهان ـ 1394/08/14 ـ شماره 21200 ـ صفحه 8)
هر چند برای بسیاری ممکن است که «سهوی بودن» یا «عمدی بودن» ماجرای «منا» هنوز یک مسئله باشد، ولی خیلی‌ها نیز از این مسئله عبور کرده‌اند و فقط منتظرند که اسناد ماجرا رو شود. در واقع این دسته دوم مثل کارآگاهی می‌مانند که به مجرم بودن متهم، واقف هستند و فقط تلاش می‌کنند مدارک محکمه‌پسندی دست و پا کنند.

آن وجدانی که می‌گوید آل سعود پشت ماجراست، از حس ششمش کمک نمی‌گیرد، بلکه به جای آنکه مثل قاضی براساس شواهد و مدارک قضاوت کند، به شیوه محققان رویکرد تفسیری،‌ خود را جای سعودی‌ها قرار می‌دهد و از عینک آنها به حاجیان نگاه می‌کند، یعنی می‌خواهد ببیند یک سعودی وهابی، حاجی به منا رفته را چگونه فردی می‌بیند. وقتی از این چشم‌انداز به قضیه نگاه کنیم، مشکل حل می‌شود؛ «وهابی‌ها همه مسلمانان به استثناء خودشان، را منحرف می‌دانند و علاوه بر آن، حمایتی که از داعش و تکفیری‌ها می‌کنند نشان می‌دهد که از نگاه آنها جان این جماعت به منا رفته منحرف! پشیزی برای آنها نمی‌ارزد.» نتیجه منطقی این اعتقاد مشخص است که چیست و نیاز به توضیح ندارد.

اما همان‌طور که گفته شد، این استدلال محکمه‌پسند نیست و محاکم قضایی کلا به شیوه اثبات‌گرایان و نه تفسیرگرایان عمل می‌کنند؛ آنها اسناد و مدارک را می‌بینند، صحت و سقم‌شان را می‌سنجند و بعد حکم صادر می‌کنند. پس، اسناد در جای خودش اهمیت دارد و جنبه حقوقی ماجرای منا به همین اسناد منحصر می‌شود.

این مقدمات گفته شد تا این را بگوئیم که برملا شدن ابعاد پنهان نقش شرکت پیمانکار امنیتی انگلیسی موسوم به «جی-4-اس» در مراسم حج، از جرم سران رژیم سعودی نمی‌کاهد و فقط آن را اثبات می‌کند. هر چند تاکنون فاش شده است که این شرکت، مدیریت امنیتی مراسم حج را به عهده دارد، ولی هنوز بسیاری از مسائل پنهان است و برملا شدن آنها، نیاز به گذشت زمان دارد.

همان‌طور که در ادامه خواهیم دید، جی-4-اس با رژیم صهیونیستی پیوند بسیار نزدیکی دارد و حتی به این رژیم در نحوه شکنجه فلسطینی‌های زندانی کمک می‌کند. همین قدر که پای چنین شرکت بدنامی به مقدس‌ترین مکان جهان اسلام باز شده است، گناه بزرگی است و آل سعود باید در این مورد به جهان اسلام پاسخ بدهد. اما، اینکه جی-4-اس بر همه سازوکارهای امنیتی از دستگاه‌ها و سرویس‌ها گرفته تا دوربینهای مدار بسته اشراف دارد، قضیه را به کل عوض می‌کند و هر ناظر بی‌طرفی را به نتایج خاصی می‌رساند. به این شرکت و میزان همکاری آن با رژیم صهیونیستی مفصل‌تر می‌پردازیم.

جی-4-اس

«جی-4-اس» یک شرکت پیمانکار امنیتی انگلیسی است و از نظر حجم فعالیت و بزرگی، رتبه دوم را در جهان دارد (رتبه نخست متعلق به شرکت «والمارت» است). جی-4-اس با 650 هزار پرسنل امنیتی در 125 کشور فعالیت می‌کند. این شرکت مسئولیت تامین امنیت 150 فرودگاه و تعداد بی‌شماری شرکت خصوصی را در سطح جهان برعهده دارد و در انگلیس کار پلیس را انجام می‌دهد.

جی-4-اس برای خود حد و مرز نمی‌شناسد و به عبارت دیگر، شاید بسیاری از مردم جهان ندانند که این شرکت چیست، ولی شرکت در مورد خیلی از همین مردم اطلاعات کاملی دارد!

همکاری با رژیم صهیونیستی

همکاری جی-4-اس با اسرائيل بسیار گسترده است و این همکاری را می‌توان در حوزه های زیر خلاصه نمود:

زندان‌ها و شکنجه زندانیان

جی-4-اس مراکز بازجویی از فلسطینیان و بازداشتگاه‌های «هاشارون‌هامونیم» «کیشون»، «دامون»، «کیزیوت» و «مگیدو» اسرائیل را به سیستم‌های امنیتی و ابزار شکنجه مجهز کرده است.

و علاوه بر آن، بر نحوه شکنجه و چگونگی گریز صهیونیست‌ها (به خاطر ارتکاب شکنجه) از موانع قانونی و کنوانسیون‌های بین‌المللی نظارت دارد.

طبق گزارشی که در نشریات داخلی شرکت منتشر شده، جی-4-اس تجهیزاتی را در زندان‌های اسرائیل نصب کرده و در اختیار زندانبانان صهیونیست قرار داده که با هدف شکنجه و رفتار بد با زندانیان فلسطینی به کار برده می‌شود و حتی برخی از زندانیان جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس یک گزارش سیستم‌های این شرکت طی سال 2007 در بازداشتگاه کیشون نصب شده است. گزارشات سازمان ملل و اسناد دیگر ثابت می‌کنند که در این زندان شکنجه رواج داشته و دارد.

چهارم جولای 2013 (14 تیر 1392) مجلس انگلیس اقدامات شرکت جی-4-اس در زندان‌های اسرائیل را محکوم کرد و این اقدامات را ناقض کنوانسیون چهارم ژنو دانست. مجلس انگلیس اعلام کرده بود که شرکت جی-4-اس در رفتار ناشایست با زندانیان فلسطینی، از جمله کودکان فلسطین، مشارکت دارد و این رفتار شرکت را محکوم کرد و از دولت لندن خواست، مادامی که جی-4-اس در نقض حقوق‌بشر، قطعنامه‌های سازمان ملل، قوانین بین‌الملل و کنوانسیون ژنو با اسرائيل همکاری می‌کند، هیچ قراردادی را با این شرکت تجدید نکند.

«سارا کالبورن» مدیر تبلیغاتی همبستگی فلسطین در این باره می‌گوید: «جی-4-اس» به خاطر نقشی که در زمینه‌سازی نقض پی‌درپی حقوق‌بشر دارد، خودش را تبدیل به یک هدف (انتقاد) بین‌المللی کرده است ... فلسطینی‌ها از جامعه بین‌المللی خواسته‌اند که جی-4-اس را بایکوت کنند و ما مسئول هستیم که به این خواسته پاسخ مثبت بدهیم.»

شیخ «عکرمه صبری» رهبر شورای عالی اسلامی در بیت‌المقدس و امام جماعت مسجدالاقصی نیز در ارتباط با شرکت جی-4-اس گفته: «این شرکت در بخش امنیتی اسرائیل و در مناطق تحت اشغال (مناطق 1948) مشغول فعالیت است. آنهایی که به این اشغال کمک می‌کنند مسئول و شریک جرم هستند.»طبق قانون نظامی رژیم صهیونیستی، زندانیان را می‌توان به مدت 60 روز در بازداشت نگه داشت، بدون آنکه آنها طی این مدت به وکیل دسترسی داشته باشند. معنای این قانون این است که وکیلان از روش‌های بازجویی علیه موکلان خود اطلاع ندارند. همه این خدمات نفرت‌آور و حتی اقداماتی که فراتر از این هستند،توسط شرکت جی-4-اس به زندانبانان صهیونیست ارائه می‌شود.

در مجموع، جی-4-اس خدمات زیر را درحوزه زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها به رژیم اسرائیل ارائه می‌دهد: فراهم کردن تجهیزات، سیستم کنترل مرکزی، ایجاد مرکز نظارت و فرماندهی، سیستم‌های حفاظتی؛ نام شرکت تابعه جی-4-اس در فلسطین اشغالی «هاشمیرا» است.

ایست و بازرسی

دستگاه‌هایی را که صهیونیست‌ها در کرانه باختری برای اسکن کردن محتوای چمدان‌ها و بدن‌ها استفاده می‌کنند و تجهیزاتی را که نیروهای پلیس اشغالگر به همراه دارند، از جمله تجهیزاتی هستند که جی-4-اس در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، این شرکت در آزار و اذیت بیش از 23 هزار فلسطینی که هر روز باید از ایست و بازرسی صهیونیست‌ها در قلندیا، بیت‌لحم و اریز (نوار غزه) بگذرند، شریک است.

تجهیزات امنیتی سرفرماندهی پلیس رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هم توسط این شرکت ایجاد شده است.

علاوه بر موارد فوق، جی-4-اس به شهرک‌نشینان ساکن مناطق اشغالی خدمات امنیتی ارائه می‌دهد.

عربستان

اما سود شرکت جی-4-اس در جهان عرب شش برابر سودی است که این شرکت از قبل فعالیتش در فلسطین اشغالی می‌برد. در عربستان سهامی که این شرکت دارد، 10 برابر سهامی است که در اسرائیل دارد.

آنچه به بحث ما مربوط می‌‌شود این است که جی-4-اس از سوی آل‌سعود مسئولیت تامین امنیت حدود سه میلیون حاجی را در ایام حج برعهده دارد.

فعالیت‌های امنیتی این شرکت در عربستان توسط فردی به نام «خالد بغدادی» افسر امنیتی سابق عربستان مدیریت می‌شود. این شرکت، همکاری با رژیم سعودی را از سال 2010 آغاز کرده و شعبه آن در عربستان «المجال جی-4-اس» نام دارد.

«اسماعیل پاتل» فعال سیاسی ضد رژیم صهیونیستی و رئیس «دوستان الاقصی» در جایی اظهار داشت: «ما طی نامه‌ای سرگشاده برای سفیر عربستان در انگلیس، نگرانی خود را نسبت به استفاده از شرکت جی-4-اس در مراسم حج اعلام کرده‌ بودیم.»

پاتل افزود: (سفر حج) یک سفر کاملا معنوی است و بیشتر مسلمانان ملزم هستند که طی زندگی خود، یکبار آن را انجام دهند. این غیر قابل قبول است که سعودی‌ها تامین امنیت این مراسم را به شرکتی بسپارند که در سرکوب فلسطینیان شریک است.

هرچند هنوز در ارتباط نقش این شرکت در فاجعه منا خبری به جایی درز پیدا نکرده، ولی بعید است که عوامل رژیم صهیونیستی از این ظرفیت و از این فرصت برای ضربه زدن به مسلمانان استفاده نکرده باشند.»

حضور جی-4-اس در اماکن و مناطق مقدس سرزمین حجاز بسیار گسترده‌تر از مراسم حج است.

شاید تا روزی که آل سعود بر این سرزمین حکومت می‌کند، کسی نتواند از نقش جی-4-اس در ماجرای منا پرده بردارد. شاید هم از سرتصادف و یا به هر دلیل دیگر، بازیگری جی-4-اس در این ماجرا برملا شود.

به هر حال، چه جی-4-اس در فاجعه منا نقش داشته باشد و چه نداشته باشد، حضور این شرکت در اماکن حساس و مقدس مسلمانان، دنیایی از مخاطرات را برای امت اسلامی در بطن خود دارد، چرا که پیوند محکم و وثیق میان شرکت مذکور و رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن قسم خورده مسلمانان غیرقابل کتمان است.

منابع: - Global Research- Al-akhbar- asrararab- auardian

http://kayhan.ir/fa/news/59782

ش.د9404342

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات