تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۸۹۹۶۷

تخريب بسيج يا تكميل پروژه نفوذ

پایگاه بصیرت / دکتر یدالله جوانی

(روزنامه جوان - 1394/09/09 - شماره 4690 - صفحه 2)

تخريب تفكر و انديشه بسيجي، تخريب بسيجيان و سازمان بسيج، يكي از اولويت‌هاي برخي از افراد و گروه‌هاي سياسي در سال‌هاي اخير بوده و آنان اين تخريب را از طريق اتهام‌زني و متهم‌سازي دنبال نموده‌اند. عمدتاً كساني كه اينگونه عمل نموده و مي‌نمايند، به همه مسائل از زاويه تنگ منافع حزبي، جناحي و باندي نگريسته و به راحتي حاضر خواهند بود منافع ملي و مصالح عمومي را قرباني نگاه تنگ‌نظرانه خود نمايند.

بر همين مبنا، در تخريب بسيج، تلقي آنان اين است كه با رقيب سياسي يا جناح مقابل در حال رقابت هستند. در حالي كه با اندك تأمل مي‌توان دريافت كه اين نگاه، از اساس نادرست بوده و بسيج و سازمان بسيج با تمامي جريان‌هاي سياسي، ‌جناح‌ها، احزاب و گروه‌هاي سياسي، داراي تفاوت ماهوي و اساسي مي‌باشد. بسيج يك نيروي كاملاً مردم‌پايه و در خدمت ملت و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مي‌باشد. بسيج متعلق به هيچ حزب و جناح سياسي نبوده، نيست و نخواهد بود. در بسيج از همه اقشار جامعه حضور دارند. بسيج در واقع مبتني بر يك انديشه و تفكر اسلامي و انقلابي شكل گرفته و هدفي جز منسجم ساختن و هدفمند ساختن حركت‌ها و ظرفيت‌هاي اجتماعي براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي ندارد.

اين مجموعه يك مجموعه بي‌نظير و منحصربه‌فردي مي‌باشد و به دليل همين منحصر به فرد بودن، تفكر و انديشه ناب بسيجي را حضرت امام (ره) تضمين‌كننده و بيمه‌كننده كشور در برابر خطرات و تهديدات دشمنان مي‌دانند.

حضرت امام(ره) با گذشت قريب به يك دهه از عمر بسيج و با ملاحظه كار‌ويژه‌هاي اين مجموعه كاملاً مردمي به ويژه در دوران دفاع مقدس، در پيامي كه در دوم آذر سال 1367 به مناسبت سالروز تأسيس بسيج مستضعفين صادر فرمودند، با ادبيات خاص و كم‌نظير، به توصيف بسيج و بسيجيان پرداخته و بر ادامه كار بسيج و تقويت اين مجموعه تأكيد نمودند. رهبر كبير انقلاب اسلامي در اين پيام، سوختن مسئولان در آتش دوزخ الهي را از پيامدهاي غافل شدن آنان نسبت به بسيجيان اعلام كرده و اين هشدار و اعلام زنگ خطر براي مسئولان كشور، به خاطر اهميت بسيج و بسيجيان در كشور از ديدگاه ايشان است.

در ديدگاه امام (ره) بسيج شجره طيبه و درخت پرثمر، مدرسه عشق، ميقات پابرهنگان و لشكر مخلص خداست. از نظرگاه امام راحل، بسيج و بسيجيان، كساني هستند كه با ايثار و فداكاري، با روحيه جهادي و شهادت‌طلبي، تضمين‌كننده پيروزي‌ها براي ملت هستند. با چنين نگاهي به بسيج ايشان در همين پيام سال 1367 خود، با صراحت اهميت و ارزش وجودي بسيج و بسيجيان را اينچنين به همگان گوشزد مي‌فرمايند: «...خلاصه كلام اگر بر كشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه بايد منتظر حادثه ماند.»

با تأمل در اين كلام نوراني و برگرفته از آموزه‌هاي ديني و قرآني، مي‌توان دريافت كه براي نگه داشتن كشور در سطح برخورداري از قدرت بازدارندگي در برابر دشمنانش، همواره بايد نواي دلنشين تفكر بسيجي در كشور طنين‌انداز باشد. اين تفكر با مختصاتي كه دارد، از برخورداري ملت بسيجي از نصرت الهي حكايت مي‌كند. ملتي از نصرت خداوند برخوردار است كه خدايي باشد و در راه خدا حركت كند.

اساس حركت بسيج، حركت در راه خدا و تحقق و حاكميت بخشيدن به ارزش‌هاي الهي در جامعه است. تأكيد بسيج و بسيجيان بر ارزش‌هاي انقلابي، اصول و مباني انقلاب، خط امام و رهبري در جامعه و تأكيد آنان بر حركت براساس اين اصول و مباني، به همين دليل است.

اكنون برخي از گروه‌هاي سياسي و افراد فعال در صحنه سياسي كشور و رسانه‌هاي متعلق به آنان، تأكيد بسيج و بسيجيان بر اصول و ارزش‌هاي انقلابي را از زاويه ديد منافع خود ارزيابي كرده و به دنبال اين ارزيابي به تخريب بسيج و بسيجيان اقدام مي‌كنند.

اين رفتار برخي از افراد، جريان‌ها و گروه‌هاي سياسي طي ساليان گذشته و خصوصاً در دو سال اخير، موجب شد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، نسبت به پيامدهاي اين حركت نسنجيده هشدار داده و تخريب‌كنندگان بسيج را تكميل‌كنندگان پروژه نفوذ دشمن معرفي كنند.

دشمن در پروژه نفوذ به دنبال تغيير در نگاه‌ها در داخل كشور و تأثيرگذاري بر تصميمات آحاد مردم و مسئولان است. تغيير نگاه‌ها به ارزش‌ها و نهادهاي انقلابي و ارزشي از جمله بسيج در جامعه، يكي از اهداف راهبردي دشمنان در پروژه نفوذ است. بر همين اساس است كه حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي)، عمل تخريب‌كنندگان بسيج را، در راستاي پروژه نفوذ ارزيابي نموده و در ديدار با فرماندهان گردان‌هاي بسيج در چهارم آذر سال جاري مي‌فرمايند: «مكمل اين نفوذ هم كارهاي حاشيه‌اي است؛ يكي از چيزهايي كه مكمل اين نفوذ است، ‌تخطئه كساني است كه بر اصالت‌ها، بر نگاه درست، بر ارزش‌ها پا مي‌فشارند؛ اين مكمل نفوذ است. نمي‌خواهم بگويم آن كساني كه بسيج را تخطئه مي‌كنند، متهم مي‌كنند به افراطي‌گري و تندي و چه و چه، آگاهانه دارند با نفوذگران همكاري مي‌كنند، همراهي مي‌كنند، بنده اين ادعا را نمي‌كنم، خبر ندارم، اما واقع قضيه اين است كه اين كمك است. اينهايي كه در بحث‌هاي مختلف با زبان‌هاي مختلف، بسيج را متهم مي‌كنند به تندروي، به افراطي‌گري و چه و چه، دارند در واقع نفوذ را تكميل مي‌كنند، پروژه نفوذ به وسيله اينها دارد تكميل مي‌شود؛ چون بسيج جزو آن خاكريزهاي مستحكم است؛ بسيج يك خاكريز مستحكمي است؛ اين خاكريز را نبايد سست كرد.»

آري، بسيج يك خاكريز مستحكم است در برابر خطرات و تهديداتي كه متوجه استقلال، عزت، امنيت و در يك كلام منافع ملي و مصالح اسلامي ملت ايران است. حال آن كساني كه بي‌محابا به تخريب بسيج روي مي‌آورند، چگونه از اين عمل خسارتبار خود، مي‌خواهند در برابر ملت دفاع كنند؟

چگونه كساني حاضر مي‌شوند به خاطر منافع زودگذر جناحي و باندي خود، خاكريز مستحكم ملت ايران را در برابر دشمنان سست نمايند. اين سؤالي است كه بايد تخريب‌كنندگان تفكر و انديشه بسيجي به آن پاسخ دهند. امروز متأسفانه برخي از گروه‌ها و جريان‌هاي سياسي، نه به دنبال تخريب يك بسيجي يا تشكل بسيج، بلكه به دنبال تخريب تفكر و انديشه بسيجي هستند. اگر تفكر و انديشه بسيجي در كشور با اين تخريب‌ها و اتهام‌زني‌ها تضعيف شد، آيا تفكر جايگزيني وجود دارد كه بتوان براساس آن از استقلال، عزت، امنيت و موجوديت خود با اطمينان دفاع كرد؟

پاسخ اين سؤال روشن است. هرگز تفكر و انديشه جايگزيني براي تفكر و انديشه بسيجي وجود ندارد. تفكر و انديشه‌اي كه بتوان براساس آن، در برابر غرب سلطه‌گر و زياده‌خواه ايستاد.

غرب و امريكا در پروژه نفوذ، به دنبال فروريختن همين انديشه و تفكر بسيجي مقاومت‌ساز در برابر سلطه است. بر همين اساس، تمامي كساني كه به هر دليل و با هر انگيزه‌اي، اقدام به تخريب بسيج مي‌كنند، بايد بدانند كه كارشان جز تكميل پروژه نفوذ دشمن، پيامدي ندارد. البته همانطور كه در پروژه نفوذ، دشمنان با شكست مواجه خواهند شد، اين جريان تخريب‌كننده بسيج نيز، در تخريب بسيج موفق نخواهد شد و اين شجره طيبه و درخت تناور روز به روز پرثمرتر خواهد شد.

http://javanonline.ir/fa/news/756802

ش.د9404754

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات