تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۲۹۰۴۰۲
هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مرکزي خانه احزاب:

افراطي‌ها با برهم زدن سخنراني‌ها مي‌خواهند کشور را ناامن جلوه دهند

(روزنامه مردم‌سالاري – 1394/09/02 – شماره 3911 – صفحه 2)

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مشکل اينجاست که متأسفانه کساني خودشان را به دروغ به رهبري وصل مي‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان که ضدّيت با امام، مبارزه و برپايي حکومت در زمان غيبت بود، را در جامعه پياده کنند.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي شوراي مرکزي خانه احزاب ايران با اشاره به رهبري منحصر به فرد آيت‌الله خامنه‌اي، سابقه مبارزاتي، ديانت و تجربه و آشنايي با افکار و سوابق همه نيروهاي داخلي را از ويژگي‌هاي ايشان دانست و گفت: مشکل اينجاست که متأسفانه کساني خودشان را به دروغ به رهبري وصل مي‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان را در جامعه پياده نمايند که ضدّيت با امام، مبارزه و برپايي حکومت در زمان غيبت بود.

وي، به راهپيمايي سراسري شيعيان جهان براي حضور در مراسم اربعين در کربلا اشاره کرد و گفت: حضور ميليوني شيعيان از اکثر کشورهاي اسلامي در عراق و استقبال مردم اين کشور از عزاداران حسيني، بسيار زيبا و قابل تأمل است و نشان مي‌دهد که مسلمانان چگونه با هم اتحاد و همدلي دارند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از ترويج فرهنگ شيعه ستيزي در جوامع اسلامي و تشريح اختلافات مسلمانان در اقصي نقاط گيتي، گفت: اين دسيسه دشمنان اسلام است که مسلمانان، برادران ديني خود را در عراق، سوريه، افغانستان و ديگر کشورهاي اسلامي بکشند و غمناک‌تر اينکه به کشتن خود افتخار کنند.

هاشمي رفسنجاني با يادآوري درس‌هاي آيت‌الله العظمي بروجردي و تأکيدات ايشان بر اهميت حفظ وحدت ميان مسلمانان، گفت: آن مرجع بزرگوار هميشه تأکيد مي‌کرد که دامن زدن به اختلافات تاريخي بر سر خليفه اول هيچ دردي از مسلمانان دوا نمي‌کند بلکه اختلافات را بيشتر مي‌کند.

وي عقل را رسول و حجت باطني و پيامبر را حجت ظاهري انسان دانست و گفت: در حالي که مسلمانان، قرآن، قبله و پيامبر مشترک دارند، بعضي‌ها با ادعاي مسلماني و با آرزوي رسيدن به بهشت خود را تکه تکه مي‌کنند تا چند نفر را بکشند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به تشريح ضرورت وجود احزاب در جوامع مدعي دموکراسي پرداخت و گفت: اگر کشوري بخواهد با دموکراسي واقعي اداره شود، بدون تحزّب موفق نخواهد شد.

وي با ابراز تأسف از تفکرات کساني که رأي مردم را زينتي مي‌دانند، گفت: اين تفکر کشور را به پرتگاه مي‌برد، وقتي هرج و مرج بر جامعه‌اي حاکم شود، نظامي‌ها مانند مصر به خود حق مي‌دهند که انقلاب يک مردم را مصادره کنند و بر سر کار بيايند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تحليل اتفاقاتي که طي چند سال اخير در مصر و ليبي افتاده است، گفت: مردم اين دو کشور پس از سال‌ها تحمل استبداد با قيام مدبرانه خويش، ديکتاتوري‌هاي شديد را شکستند، ولي بعد‌ها تروريست‌ها و تندرو‌ها، به جان مردم افتادند و نتيجه‌اش يا برگشت مجدد نظامي‌هاست و يا اينکه کشورشان منبع و محل اجتماع تروريست‌هاي خطرناک از سراسر جهان مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري مرحله دوم انتخابات در مصر که ناظران بين‌المللي مي‌گويند، در مرحله اول هشت درصد مردم شرکت کرده‌اند، گفت: اين نتيجه يأس و نا‌اميدي مردم و عدم اطمينان آنان از سلامت انتخابات است و اگر کشوري بنا دارد که بماند، عدالت داشته باشد و رأي مردم ملاک انتخاب مسؤولين باشد، بدون دموکراسي و حضور گسترده مردم در همه عرصه‌ها نمي‌شود. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأکيد بر اين نکته که دوره خان و خان‌بازي گذشته که اقوام و قبيله‌ها در هر گوشه‌اي از کشور حکومت محلي داشته باشند، گفت: الان عصر حضور يکپارچه مردم است که بهترين راه براي اين حضور يکپارچه، تحزب واقعي است.

هاشمي رفسنجاني، حضور مردم را يکي از ويژگي‌هاي کم نظير انقلاب اسلامي در همه دوره‌هاي مبارزه‌، تثبيت، مقابله با شورش‌هاي کور و توطئه‌هاي گوناگون، دفاع مقدس، دوران سازندگي و تثبيت و تداوم دانست و گفت: در زمان مبارزه هم، هر وقت مردم حضور يکپارچه پيدا مي‌کردند، رژيم مي‌ترسيد و در بقيه مقاطع اگر چه مبارزه شخصيت‌ها و احزاب تأثير داشت، اما باعث مي‌شد که ساواک خود را تقويت کند و به بهانه مهار مبارزه تسمه از گُرده مردم بکشد. وي با يادآوري اين جمله شهيد رجايي که با اطلاعات 36 ميليوني انقلاب را حفظ کرديم، گفت: امروز هم اگر مردم در صحنه باشند، هيچ تهديد داخلي و خارجي نمي‌تواند براي انقلاب خطرناک باشد و تحزّب يکي از راه‌هاي تجربه شده دنيا براي تشويق حضور مردم است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان دلايل مخالفت امام‌(ره) با تحزّب در سال‌هاي مبارزه و سپس تأييد، حمايت و حتي کمک مالي امام به تشکيل حزب جمهوري به اثرات سياسي اين حزب در کشور، برنامه‌هاي منافقين براي مصادره انقلاب‌ از طريق تسلط بر مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: حزب جمهوري اسلامي با تکيه بر آراي مردم، مجلس اول را در انقلاب تشکيل داد که کارهاي فراواني براي تقويت و تحکيم نظام از خود به يادگار گذاشت.

هاشمي رفسنجاني با بيان اينکه از تحزّب خوب، مجلس خوب و از مجلس مردم پسند، دولتي موفق بيرون مي‌آيد، جمله امام را که مجلس در رأس امور است، بسيار اساسي و مدبّرانه توصيف کرد و گفت: همه‌ دلسوزان و احزابي که دل در گروي انقلاب، تشيّع و ايران دارند، بايد تلاش کنند تا قانون اساسي به عنوان بهترين سند جمهوري اسلامي در کشور اجرا شود تا امنيت و حرّيت انقلاب، الگويي براي ملت‌هاي مسلمان و ستمديده گردد. وي با ابراز اميدواري از برگزاري انتخاباتي پرشور در اسفندماه، به تأکيدات رهبري نظام درباره حق‌الناس بودن رأي مردم، اشاره کرد و گفت: يکي از مهم‌ترين مسائل براي رعايت اين حق‌الناس، اين است که کاري نکنيم تا زمينه‌هاي حضور ميليوني مردم در انتخابات محدود و مسدود شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ملت ايران را ملتي آگاه، دولت را دولتي معتدل، برگزاري انتخابات پرشور را ضرورت زمانه و حضور ميليوني مردم را موجب تغيير نگاه ملت‌ها به انقلاب اسلامي و ايران دانست و گفت: هيچ‌کس با هيچ بهانه‌اي داخلي و خارجي نمي‌تواند در مسير آگاهي مردم سنگ‌اندازي کند و همه بايد براي اعتلاي کشور بکوشيم و از ناهمواري‌ها، دست‌انداز‌ها، تريبون‌هاي مأيوس کننده و تهديدهاي سياسي نهراسيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، خصومت‌هاي حزبي را به ضرر انقلاب دانست و با اشاره به برنامه‌ افراد تندرو براي بهم زدن نشست‌هاي سياسي و فرهنگي، گفت: يک عده محدود افراطي با سفرهاي استان به استان خويش سعي مي‌کنند با بهم زدن مجالس و برنامه‌ها، تابلويي از بهم ريختگي کشور براي دشمنان ترسيم ‌کنند، در صورتي که امنيت داخلي ايران در اين منطقه نا‌امن نشان از اقتدار نظام است.

وي رشد علمي و تحصيلي زنان در انقلاب اسلامي را ستود و گفت: زنان به عنوان نيمي از جامعه مي‌توانند مکمل بحث‌هاي دموکراسي و حتي عمل به آن، با حضور همه جانبه در انتخابات باشند.

هاشمي رفسنجاني، به اهميت تأسيس و فعاليت خانه‌ احزاب اشاره کرد و با تقدير از کساني که براي نهادينه شدن تحزب در کشور تلاش مي‌کنند، گفت: با همدلي و همکاري، فضايي ترسيم کنيم تا دنيا بتواند از تجربه‌ موفق ايران به عنوان يک درس اسلامي و انقلابي استفاده کند. در آغاز اين ديدار، آقايان حسن غفوري فرد، مهندس کاشفي، حجت‌الاسلام مرتضوي، کنعاني مقدم، کواکبيان، حق‌شناس، حشمتيان، ولي‌زاده و خانم محمدي از احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل‌ها و اعتداليون، ضمن ارائه گزارشي از اوضاع سياسي کشور و جناح‌هاي متبوع خويش، به بيان ديدگاه‌ها درباره‌ ضرورت توجه به خانه احزاب، جايگاه احزاب در ايران، آسيا و جهان، ضرورت حفظ وحدت ملي، مهاجرت نيروهاي انساني کارآمد و فرار مغز‌ها، توهين و تهمت به استوانه‌هاي نظام، اهميت توجه به افکار اعتدالي اسلام و قرآن، ضرورت توجه دولت به بودجه‌ احزاب، فلسفه‌ شکل‌گيري خانه‌ احزاب، روند آغاز منازعات سياسي در انقلاب، پيوند قانون احزاب و قانون انتخابات، تدوين قانون جامع فعاليت‌هاي سياسي، اقدامات صنفي کميته بانوان، حضور جدي بانوان در صحنه‌هاي اجتماعي، عدم مانع تراشي براي حضور زنان و موارد ديگر پرداختند.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=234911

ش.د9404717

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات