تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۹۰۵۰۶

آیت‌الله هاشمی: نگاه سياسي و باندي به منافع ملي توجيهي ندارد

(روزنامه آرمان - 1395/02/07 - شماره 3023 - صفحه 2)

مردم ايران از صبورترين مردمان هستند كه بارها نشان دادند براي حفظ كشور و آرمان هاي انقلاب حاضر هستند ايثار كنند و به عبارتي از خود بگذرند كه نمونه آن دفاع مقدس و رشادت جواناني است كه از جان خود براي حفظ ذره ذره خاك ميهن گذشتند و از همين رو است كه آيت‌ا... هاشمي ديروز تاكيد داشت حق مردم ايران، حركت به سوي رفاه اجتماعي و قله‌هاي پيشرفت است. البته رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خود در صدر ليست فداكاري براي كشور قرار دارد و در طول سال‌ها حضورش در مناصب گوناگون تنها موضوعي را كه مدنظر قرار داد منافع ملي بود. ديروز هم آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در ديدار مديرعامل و جمعي از مديران ارشد و مسئولان سازمان كشتيراني، با ابراز خوشحالي از شكستن تحريم، به‌ويژه براي فعاليت‌هاي بين‌المللي كشتي‌هاي ايران، گفت: حق مردم ايران است كه با استفاده از تعاملات جهاني، به سوي رفاه اجتماعي و قله‌هاي پيشرفت حركت كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با انتقاد از كساني كه سعي در القاي شكست برجام دارند، گفت: الان كشورهاي مهم جهان و سازمان‌ها و شركت‌هاي بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري و همكاري با ايران از همديگر سبقت مي‌گيرند. آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با تشريح موقعيت جغرافيايي ايران در منطقه خاورميانه، به فراز و فرودهاي اتفاقات سياسي و كوتاه‌بيني برخي مسئولان كشورهاي جنوبي خليج‌فارس، اشاره كرد و گفت: واقعيت‌هاي زندگي و تاريخ بشريت نشان مي‌دهد كه اين تنگ‌نظري‌هاي سياسي موقتي است و با برگشت عقلانيت به حاكميت برخي از كشورها، شاهد گسترش همكاري‌هاي كشورهاي همسايه خواهيم بود. ايشان، با بيان برخي از اظهارنظرهاي مسئولان كشورهاي اروپايي كه طي سال‌هاي اخير به ايران آمده‌اند، گفت: تقريبا همه كساني كه با من ديدار داشتند، بر تمايل خويش براي ايجاد روابط اقتصادي، علمي، فرهنگي و اجتماعي تاكيد مي‌كردند.

تبليغات سنگين مخالفان دولت برخلاف مصالح ملي

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، تبليغات سنگين مخالفان دولت را با هدف القاي نا اميدي مردم، برخلاف مصالح و منافع ملي دانست و گفت: نگاه سياسي و باندي به منافع ملي و همگاني مردم و نقد غيرمنصفانه مسائلي كه به كليت نظام مربوط مي‌شود، هيچ توجيهي ندارد، در حالي كه دنيا بر موفقيت‌هاي ايران در مذاكرات هسته‌‌اي تاكيد مي‌نمايد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دستاوردهاي برجام را دو طرفه خواند و با تحليل چرايي و چگونگي دلواپسي برخي كشورهاي جهان درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران، گفت: با وجود فتواي سياسي، ديني رهبر جمهوري اسلامي كه ساخت بمب هسته‌اي را حرام دانسته‌اند، از رشد علمي فرزندان ايران نگران بودند كه اين دانش در كشور بومي شده و برگشت ناپذير است. ايشان با اشاره به سياست‌هاي كلان جمهوري اسلامي، گفت: آنچه ايران در فعاليت‌هاي هسته‌اي براي مقاصد صلح‌جويانه مي‌خواهد، ريشه در فرهنگ اسلامي و تمدن ايراني دارد.

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني، با بر شمردن فوائد بسيار زياد انرژي هسته‌اي و اهميت آنها به‌ويژه در مسائل كشاورزي، بهداشتي و درماني، گفت: هيچ توجيه عقلاني نداشت و ندارد كه ملتي را با احتمال حركت به سوي بمب هسته‌اي، از مواهب بي‌شمار دانش هسته‌اي محروم كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان برخي تفاوت‌هاي شاخص‌هاي سياست خارجي در دولت فعلي و سابق جمهوري اسلامي، گفت: نگاه عاقلانه دولت يازدهم و تاكيد تيم مذاكره‌كننده بر منطق و استدلال، اوضاع را از حالت سابق به شرايطي رسانده كه امروزه كشتي‌هاي جمهوري اسلامي ايران به هر جا كه بخواهند، مي‌روند. ايشان با ابراز رضايت از فعاليت‌هاي سازمان كشتي‌راني و شخص دكتر سعيدي، گفت: رونق كشتي‌راني جمهوري اسلامي نشان از رواني چرخ اقتصاد كشور دارد و بايد تلاش كنيم كه اين رونق علاوه بر نفت در صادرات غيرنفتي هم گسترش يابد.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/149619

ش.د9500067

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات