صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۶۸۱

اخبار کوتاه

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از اعزام نیروهای جدید این کشور به سوریه خبر داد و گفت: هدف ما از اعزام نیروها، آموزش گروه‌های معتدل در سوریه است. پیتر کوک افزود: با گروه‌های مخالف بشار اسد ارتباط برقرار کرده‌ایم و امیدواریم با آموزش آنها در مبارزه با داعش قدم بزرگی برداریم. پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود، هدفش از اعزام نیروهای نظامی به سوریه، آموزش گروه‌های نظامی و به ویژه نیروهای کرد شمال سوریه برای مبارزه با داعش است.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری شورای عالی حج گفت: شورای عالی حج مصوب کرد که سازمان حج موضوع اعزام زائران به حج تمتع را با حفظ عزت، کرامت و امنیت زائران پیگیری کند. وی با اشاره به اینکه در این جلسه چهار موضوع اساسی به منزله خط قرمز حقوق اولیه زائران ایرانی مطرح شد.
تازه‌ترین گزارش صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد، مجموع واریز منابع در طول این سال‌ها تقریباً به ۸۰ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این، در سال ۱۳۹۰ که اولین سال شروع به کار صندوق توسعه ملی بود، مبلغ ۱۴ میلیارد دلار، در سال ۱۳۹۱ مبلغ ۲۰ میلیارد، در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۴ میلیارد، در سال ۱۳۹۳مبلغ ۱۲ میلیارد و در سال ۱۳۹۴ مبلغ ۵/۵ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی به صندوق واریز شده است.
احمدرضا رعنایی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن درباره مطالبات قطعه‌سازان از خودرو‌سازها گفت: ما قطعه‌سازی داریم که ۳۷۰ روز است طلب خود را از خودروساز دریافت نکرده است؛ در حالی که موعد تسویه باید ۹۰ روز باشد، اما اکنون بیشتر قطعه‌سازان ۱۸۰ روزه از خودروساز پول دریافت می‌کنند. افزون بر آن، واردات از چین ۵۰ درصد ظرفیت قطعه‌سازی کشور را تعطیل کرده است.
جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره با بیان اینکه آمریکا باید برای رابطه با ایران و جلوگیری از نفوذ این کشور در منطقه غرب آسیا راهبرد جدیدی به کار گیرد، گفت: اوباما باید رابطه‌اش را با ایران قطع کند و از این توهم خارج شود که می‌تواند رابطه خوبی با ایران داشته باشد.
دکتر مصطفی قانعی، رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه تولید واکسن هاری در کشور وارد تست بالینی شده، گفت: در زمینه تولید واکسن‌های نوترکیب نیز اقدام به تولید واکسن آنفلوآنزا و تب مالت کرده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات