صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۰۷۳۵

اخبار

۱- استقرار چهار هزار نظامی ناتو در اروپای شرقی
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «آنتونی بلینکن» معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، چهار هزار سرباز ناتو برای تضمین امنیت و مقابله با تهدیدها در کشورهای اروپای شرقی (حوزه بالتیک) به صورت چرخشی مستقر خواهند بود. سربازان آمریکایی نیز در لهستان باقی خواهند ماند. گفتنی است، تنش های اخیر روسیه و آمریکا در دریای بالتیک موجب اقدام ناتو و آمریکا در استقرار نیروهای نظامی در سواحل این دریا شده است. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز در این‌باره تأکید کرد که این نظامیان در استونی، لیتوانی و لتونی، سه کشور حوزه دریای بالتیک و همچنین فنلاند مستقر خواهند شد. گفتنی است، این کشورها خواستار تقویت حضور ناتو برای مقابله با تهدیدات روسیه در آن حوزه شده‌اند.
۲- تحریم تنها راه تغییر نظام در ایران است!
«رابرت جوزف» نماینده اسبق آمریکا در گفت‌و‌گو با نشریه «الشرق الاوسط» چاپ لندن که به دربار آل‌سعود وابسته است و سابقه طولانی در انتشار مطالب ضد ایرانی دارد، با اتهام‌زنی به مقام‌های ایران مدعی شد، تقلب در ذات سران ایران است. وی همچنین درباره چگونگی برخورد با ایران گفت: «تنها راه مقابله با چالش هسته‌ای ایران «تغییر نظام» این کشور است. ما باید از مخالفان نظام،‌ آن‌هایی که حامی یک ایران دموکرات و غیر اتمی هستند، حمایت کنیم. ما می‌توانیم تحریم‌های ‌آمریکا را بار دیگر وضع کرده و حتی تحریم‌های سازمان ملل متحد را خواستار شویم. ما باید از دوستان‌مان حمایت کنیم و حضور نظامی کاملی در منطقه به منظور اطمینان‌بخشی به متحدان‌مان داشته باشیم.»
۳- اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش
دولت بنگلادش «مطیع الرحمان نظامی» رهبر حزب جماعت اسلامی را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در جریان جنگ استقلال اعدام کرد. وی به دست داشتن در کشتار هندوها پس از جدایی بنگلادش از پاکستان در سال ۱۹۷۱ متهم بود. منابع خبری اعلام کردند، نظامی ۷۳ ساله در زندان مرکزی «داکا» پایتخت بنگلادش با چوبه دار اعدام شده است. مقامات بنگلادش تدابیر امنیتی را در داکا، پایتخت این کشور و دیگر مناطق به منظور مقابله با هرگونه اعتراضات و ناآرامی‌ها تشدید کرده‌اند. دولت بنگلادش در چند ماه اخیر چهار تن دیگر را نیز به اتهام واهی کشتار هندوها در جنگ سال ۱۹۷۱ که به جدایی بنگلادش از پاکستان منجر شد، به دار مجازات آویخته است.
۴- پوتین: ۳۰۰ هزار هدف را در سوریه منهدم کرده‌ایم
 رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، در جریان عملیات نظامی روسیه در سوریه بیش از ۵۰۰ منطقه از دست تروریست‌ها آزاد شده است. به گزارش شبکه «روسیا الیوم» ولادیمیر پوتین اعلام کرد که جنگنده‌های روسی بیش از ۱۰ هزار سورت پرواز در سوریه داشته‌اند و بیش از ۳۰۰ هزار هدف را از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه منهدم کرده‌اند. پوتین گفت: وضعیت در سوریه بسیار پیچیده است و باید تلاش‌های بسیاری برای فراهم کردن شرایط سازش سیاسی صورت گیرد.
تغییر اسد از دستور کار آمریکایی‌ها خارج شده است
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، موضع آمریکا درباره سرنوشت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه تغییر یافته و این مسئله دیگر در مذاکرات صلح سوریه مطرح نیست. بنا بر گزارش «تاس»، گنادی گاتیلوف به این خبرگزاری گفته است: خروج بشار اسد از قدرت به عنوان پیش‌شرط مذاکرات درباره صلح در سوریه دیگر مطرح نیست و این در حالی است که پیش از این آمریکایی‌ها بر ناممکن بودن هرگونه مذاکره پیش از کناره‌گیری اسد از قدرت صحبت می‌کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات