صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۹۸۴

آمریکا سه هزار تُن سلاح به تروریست‌ها در سوریه داده است

در ادامه انتشار اخبار درباره کمک‌های واشنگتن به تروریست‌ها، یک پایگاه آمریکایی گزارش داده که این کشور به القاعده و شرکایش در سوریه سه هزار تن انواع سلاح داده است.
 یک پایگاه آمریکایی خبر داده که روند کمک‌های تسلیحاتی و مهماتی این کشور به تروریست‌ها در سوریه ادامه دارد.

پایگاه «مون آف آلاباما» در مطلبی با عنوان «آمریکا سه هزار تُن تسلیحات و مهمات به القاعده و شرکایش در سوریه می‌دهد»، نوشت: «آمریکا از طریق سازمان اطلاعات مرکزی همچنان در حال ارائه هزاران تُن تسلیحات به القاعده و دیگران در سوریه است».

در این گزارش آمده است: «اداره تحقیقات فدرال (پلیس فدرال) آمریکا دو درخواست در ماه‌های اخیر برای ارسال و انتقال مواد منفجره از اروپای شرقی به بندر عقبه اردن داشته است».

به گزارش این پایگاه، یکی از این درخواست‌های ارسال سلاح برای تروریست‌ها که تاریخ آن به سوم نوامبر سال 2015 برمی‌گردد، 81 کانتینر سلاح شامل مواد منفجره از بلغارستان به بندر عقبه ارسال شد.

از جمله مهمات و تسلیحات ارسال شده به تروریست‌ها، انواع مسلسل، سلاح‌های خودکار و سلاح‌های هوشمند ضد تانک  به همراه راکت انداز بوده است.

گفته می‌شود که تنها در تاریخ پنجم دسامبر یک هزار تن سلاح و مهمات از رومانی خارج و در ترکیه تخلیه شد. کشتی دیگری با دو هزار تن انواع سلاح و مهمات در اواخر ماه مارس از بلغارستان ارسال شد و 4 آوریل به مقصد رسید.

نویسنده این گزارش ادامه داد: «ما از قبل هم می‌دانستیم که در زمان آتش‌بس رسمی، "شورشیان در سوریه مقادیر زیادی سلاح دریافت کردند و همچنین می‌دانیم که تسلیحات این "شورشیان" به طور مرتب از مسیر ترکیه و اردن ارسال می‌شود. نیمی از تسلیحاتی که طی سال‌های اخیر به سوریه ارسال شده، مستقیما دست القاعده رسیده است».

در پایان این مطلب ضمن هشدار درباره عواقب «تجهیز تسلیحاتی تکفیری‌ها در سوریه» می‌خوانیم: «فرو ریختن آسمان‌خراش‌ها در نیویورک و کشته شدن صدها نفر در پاریس، بروکسل، لندن و شاید به زودی در برلین، به نظر می‌رسد برای ممانعت از اقدامات سیاستمداران و "کارشناسانی" که فعالانه از این اقدام جنایت‌کارانه در سوریه حمایت می‌کنند، کافی نباشد».
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات