صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۰۸۱۱

اخبار ویژه روزنامه‌های 26 اردیبهشت ماه

روزنامه کیهان **

هاشمی اگر مدعی رصد انحراف است پیوند فائزه با بهائیت را ببیند

آقای هاشمی برای یافتن نشانه‌های انحراف از اسلام و انقلاب کمی دقیق‌تر به اعمال و رفتار اعضای خانواده خود به ویژه فائزه هاشمی نگاه کند.

روزنامه جوان با اشاره به ملاقات اخیر فائزه هاشمی با یکی از سران بازداشت و محکوم شده باند انگلیسی-صهیونیستی بهائیت نوشت: فریبا کمال‌آبادی از رهبران جامعه موسوم به بهایی‌های ایران این روزها و در دوران مرخصی خود از زندان، مهمان ویژه‌ای داشت؛ آیت‌الله‌زاده‌ای که با چادر و پوشش اسلامی به دیدن دوستان بهایی بی‌حجابش رفت تا عکس منتشره از این دیدار موجی از تعجب و انتقاد و اعتراض را برانگیزد. نشستی که ذیل عکس عباس افندی (عبدالبهاء) برگزار شد و طی آن فائزه هاشمی به دیدار کسی رفت که پیش‌تر در دوران حبس شش‌ماهه خود در اوین با او آشنا شده بود.

فائزه هاشمی قبل‌تر از روابط خوب خود با بهایی‌ها و منافقین آشکارا سخن گفته بود. وی در مصاحبه با روزنامه‌ فیگارو با اشاره به زندانی شدنش به مدت شش‌ماه در سال 2012 می‌گوید که «زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهایی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهای‌شان مبارزه می‌کنند.» او همچنین 20 فروردین 92 در مصاحبه با روزنامه بهار با مرور خاطرات دوره بازداشت خود، از بهایی‌ها و مجاهدینی‌ها و منافقین به عنوان دوستان خود یاد کرده و گفته بود: «در میان هم‌بندی‌ها و دوستانم، بهایی‌ها، تعدادی از سازمان مجاهدین و... چند نفر لائیک و چپ بودند... بابا در ملاقات، گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلا با مجاهدین و بهایی‌ها دارم.»

فائزه هاشمی البته اگر در زندان هم با این افراد از نزدیک آشنا نمی‌شد، مواضع سال 88 این فرقه نشان می‌دهد که با فائزه هاشمی در یک جناح محسوب می‌شدند و هر دو از مهره گردانان نسبتا اصلی فتنه 88 به شمار می‌رفتند.

این روزنامه با اشاره به سوابق دشمنی بهائیت با ایران و اسلام خاطر نشان می‌کند:

بسیاری از اعضای رده‌ بالای بهائیت همچون همین میزبان فائزه هاشمی، به دلیل جاسوسی برای اسرائیل، اقدام علیه نظام و امثال آن در زندان بسر می‌برند. چندان ادعای گزافی نخواهد بود که بگوییم فائزه هاشمی در جغرافیای جمهوری اسلامی و با سوءاستفاده از موقعیت فرزند یکی از مقامات نظام بودن، به اقدام علیه نظام مشغول است و باز ادعای گزافی نخواهد بود که بگوییم این اقدام فائزه هاشمی، اقدام آیت‌الله‌زاده‌ای است فراتر از علیه نظام، اقدامی علیه دین اسلام است.

چه نیکو خواهد بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که خود مجتهد و مفسر قرآن است و خود برای به ثمر رسیدن این انقلاب و پیشرفت حکومت برآمده از آن، تلاش‌های بسیاری کرده، برای یافتن نشانه‌های «انحراف از اسلام و انقلاب» کمی دقیق‌تر به اعمال و رفتار اعضای خانواده خویش بنگرد و اگر قرار است موضعی علیه چنین اقدامی گرفته شود، اول از زبان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری که از قضا پدر فائزه هاشمی است، انجام گیرد.

و از سویی دیگر، دیدار یک آقازاده با سران بهائیت، محل اعتراض و انتقاد است و اگر کسی به بهانه این دیدار کذایی، از ابروی بالای چشم فائزه هاشمی سخنی گفت، سریع حامیان آیت‌الله موضع نگیرند که چون با پدر مشکل دارید، به اعتراض با فرزند او مشغولید چه آنکه هر کسی غیر از فرزندان آیت‌الله هاشمی هم به این دیدار رفته بود، باب این اعتراضات باز می‌شد و اصل این دیدار آنقدر انگیزه برای اعتراض ایجاد می‌کند که کسی برای اعتراض به فائزه هاشمی، نیاز به انگیزه انتقام از پدر نداشته باشد و حتی جای این سوال خواهد بود که آیا آزادی عمل فائزه هاشمی، به دلیل استفاده او از رانت دختر هاشمی بودن نیست؟

وام 3 میلیونی پرداخت نمی‌شوداما وام 500 میلیونی مدیران چرا؟!

در حالی که برخی مدیران دولت وام‌های 500 میلیونی می‌گیرند پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج برای جوانان با مشکل مواجه است.

به نوشته روزنامه همشهری، وام ضروری، 500 میلیون تومان، وام خودروی مدیران 100 میلیون تومان، وام ضروری 100 میلیون تومان، وام‌ها با عناوین دیگر: بین 100 تا 200 میلیون تومان. ارقام وام‌هایی که خواندید بخشی دیگر از پرده فیش‌های حقوقی چند ده میلیون تومانی است که کمتر دیده شد اما شاید اهمیتش از حقوق‌های چند ده میلیون تومانی هم بیشتر باشد. چرا که هر مدیری در مجموع بیش از 500 میلیون تومان تحت عناوین مختلف وام ضروری و اتومبیل و مسکن و ... دریافت کرده و در اقساط بلندمدت و بدون سود یا با سود خیلی کم بازپرداخت می‌کند. به همین دلیل هم هنوز ماجرای پرداخت‌های کلان به مدیران دولتی و بانکی و... ادامه دارد و در جدیدترین نمونه غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به علی‌ طیب‌نیا، وزیر اقتصاد نامه نوشته و خواستار موشکافی دقیق پرداختی‌ها به مدیران بانکی و بیمه‌ای و... شده است. این نامه در شرایطی نوشته شده که 2 هفته پیش مدیران بانک مرکزی اعلام کردند پولی برای پرداخت وام ازدواج 10میلیونی وجود ندارد. پاسخ منفی بانک مرکزی به عملیاتی شدن افزایش وام ازدواج از 3 به 10 میلیون پس از آن شکل گرفت که نمایندگان مجلس اوایل ماه جاری در قالب تصویب لایحه بودجه سال 95 مقرر کردند وام ازدواج هر یک از زوجین از 3 به 10 میلیون (مجموعا 20 میلیون برای هر زوج) افزایش پیدا کند. اما دولت و متعاقبا بانک مرکزی آب پاکی را روی دست زوج‌های جوان ریختند و اعلام کردند پولی برای وام ازدواج 10 میلیونی وجود ندارد. در بحبوحه این مجادلات بود که فیش‌های جنجالی مدیران بیمه مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد هر مدیر ارشد علاوه بر حقوق کلان، بین 500 تا 700 میلیون تومان وام با اقساط بسیار درازمدت دریافت کرده است.

عارف از ریاست کوتاه نمی‌آیداما اصلاح‌طلبان 94 کرسی دارند

منتخب اصلاح‌طلب تهران با تأکید بر اینکه عارف حتماً نامزد انتخابات ریاست مجلس دهم خواهد شد، از قول وی گفت: «از شکست نمی‌ترسم».

محمود صادقی در مصاحبه با مجله مثلث گفته است: اینکه برخی دوستان معتقدند رقابت میان آقایان لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس به تقابل منجر می‌شود نظر درستی نیست ما باید ضمن حفظ ائتلاف به عنوان یک راهبرد کلی این مجال را فراهم کنیم که در صحن علنی مجلس تعیین ریاست پارلمان بر اساس یک کار فراکسیونی انجام شود. اگر بخواهیم بر سر این موضوع معامله کنیم به رأی مردم بی‌اعتنایی کرده‌ایم، باید توجه کنیم مردم به هیچ وجه انتظار ندارند افرادی را انتخاب کنیم که نماد وضع موجود هستند، آقای عارف نماد تغییر است و آقای دکتر لاریجانی به رغم تمام احترامی که برای او قائل هستم بیشتر نماد وضع موجود است. بنابراین معامله بر سر ریاست مجلس، جامعه را دچار یأس می‌کند.

وی در پاسخ این پرسش که «شما گفتید 130 منتخب اصلاح‌طلب در مجلس آینده حضور دارند، چند نفر قطعی حاضرند به ریاست مجلس آقای عارف رأی بدهند؟ اگر 36 منتخب مورد حمایت اعتدال و توسعه را جزو آمار حساب نکنیم؟ چون از اعلام مواضع آنها برداشت می‌شود که رأی‌شان به ریاست آقای لاریجانی خواهد بود» می‌گوید: ما 36 منتخب مورد حمایت اعتدال و توسعه را کنار نمی‌گذاریم چون نمی‌توانیم این طوری کلیشه‌ای قضاوت کنیم. هیچ کس نمی‌تواند به طور قطعی بگوید کدام نماینده به چه کسی برای ریاست مجلسی رأی می‌دهد. به هر حال مجلس یک فضای بسیار پیچیده‌ای دارد حتی پیچیده‌تر از آنچه خود من تصور می‌کردم است. پس نمی‌توان کلی گفت 36 منتخب اعتدالی به چه کسی رأی می‌دهند یا 130 منتخب اصلاح‌طلب لزوماً به چه کسی. این حدس‌ها در واقع یک نوع خوش‌خیالی است.

تا حالا برآوردی داشتید که آقای عارف چند رأی قطعی دارد؟ خیر، هنوز کسی رأی‌گیری نکرده است. اساساً ما در خود فراکسیون هم درباره این موضوع به طور مشخص بحث نکردیم. البته نامزد قطعی ما آقای عارف است اما هیچ آمار قطعی از آرای او نداریم.

صادقی درباره نظر برخی اصلاح‌طلبان برای حمایت از لاریجانی گفته است: با احترامی که به نگاه صاحب‌نظران قائلم اما نظر کاملاً متفاوتی دارم، باید دوستان توجه کنند که وضعیت آرایش نیروها نسبت به مجلس هشتم و نهم کاملاً تفاوت کرده است. در واقع ریاست آقای لاریجانی برای اداره و مدیریت مجلس هشتم و نهم مناسب بوده است و لزوماً به این معنا نیست که او حتماً در مجلس دهم که ترکیب و آرایش نیروهایش کاملاً نسبت به مجلس نهم تفاوت کرده باز هم بتواند مدیریت مؤثر داشته باشد. برنامه روز شنبه 18 اردیبهشت نشان داد که ظرفیت تعاملی در دوستان آقای لاریجانی خیلی ضعیف است و هنوز خودشان را با وضعیت جدید تطبیق نداده‌اند. باید توجه کرد آقای لاریجانی که به خوبی و به نحو تحسین‌برانگیزی مجلس نهم را مدیریت کرد نمی‌تواند مجلس دهم را مدیریت کند چون فضای مجلس دهم فضایی کاملاً متفاوت است.

وی آنگاه در تناقض با ادعای قبلی که گفته بود فراکسیون اصلاح‌طلبان به علاوه نامزدهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه 130 نفر است، می‌گوید: ادعای حداقل ما این است که اکثریت با ماست.

صادقی در ادامه گفت: آقای عارف می‌گوید ترس از رقابت، موهوم است و واقعیت ندارد. آقای عارف نظرش این است که اصلاً شکست در رقابت مهم نیست و هیچ ضربه‌ای به او نمی‌زند.» «به فرض اگر رأی نیاوردم به مردم این پاسخ را دارم که من به خواست‌شان عمل کردم ولی رأی نیاوردم» بنابراین او اصلاً چنین فکری نمی‌کند. باید مسئله رقابت برای ریاست مجلس را عادی کرد، مگر چه اتفاقی می‌افتد. نباید در برج عاجی آقایان عارف و لاریجانی را بنشانیم و بگوییم به آنها صدمه می‌خورد، خیر این طور نیست. آقای عارف فردی است که برای پذیرش یک مسئولیتی بزرگ آمادگی دارد اما اگر رأی نیاورد در بخش دیگری ایفای نقش می‌کند. در کل تحلیل یاد شده درست نیست و خیلی غلط‌انداز است.

وی در پاسخ این سؤال که «می‌گویند اگر آقای عارف رئیس مجلس نشود برای ریاست جمهوری وارد می‌شود، این احتمال وجود دارد که از نمایندگی مجلس استعفا دهد و نامزد ریاست جمهوری شود؟» می‌گوید: خود آقای عارف باید به این سؤال جواب دهد اما خیلی بعید می‌دانم چون او عزمش را برای کسب کرسی ریاست مجلس جزم کرده برای اینکه ان‌شاءالله یک مجلس الگو با مدیریت او شکل بگیرد و ان‌شاءالله چهار سال خدمتگزاری کند.

گشودن راه نفوذ بیگانه بد‌تر از بی‌غیرتی شخصی است

اصرار و شجاعت آیت‌الله جوادی آملی بر کاربرد واژه دیاثت و دیوث درباره کسانی که نسبت به نفوذ بیگانگان غیرت ندارند، در جهت معرفی جریان مسموم و خائن به کشور است.

روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: دیدار محمدرضا عارف و همراهانش با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی به دلیل طرح بحث دیاثت سیاسی و اقتصادی، سر و صدایی ایجاد کرد. معظم‌له در این دیدار صریح و بی‌پرده فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و سیاسی به روی کشور می‌گشایند، دیوث هستند.»

برخی خبرگزاری‌ها به جای واژه «دیوث» فقط به واژه «بی‌غیرت» اکتفا کردند و از این مبحث گذشتند اما برخی خبرگزاری‌ها این واژه را عینا آوردند. انتظار می‌رفت دفتر آیت‌الله جوادی آملی در توضیح این مطلب از آن عبور کند و به نوعی آن را رفت و روب نماید اما در توضیح این تعبیر بیش از 8 بار کلمه «دیاثت» و «دیوث» را به شرح زیر تکرار کرد؛

«آنچه در فهم درست رهنمودهای حضرت استاد حائز اهمیت است، کاربرد اصطلاح «دیاثت» در دانش فقه و اخلاق است که با کاربرد عرفی آن، تفاوت زیادی دارد. توضیح اینکه فقیهان شیعه، در ابواب قضاء حدود و شهادات، براساس روایات معتبر امامان معصوم(علیهم‌السلام) احکام متعددی برای «دیوث» و «دیاثت» مطرح کرده‌اند. همان‌طور که در کتاب شریف مجمع‌البحرین آمده در اصطلاح ایشان، «دیوث» به مرد بی‌غیرتی گفته می‌شود که مردان بیگانه را بر همسرش وارد می‌کند. دیاثت از گناهان کبیره است. در فرهنگ قرآنی غیرت را معرفت هویت و غیرزدایی تشکیل می‌دهد و غیرزدایی هم به این معناست که اولا اجازه ندهیم بیگانه به حریم ما نفوذ کند و ثانیا خودمان هم در کار دیگران تجسس نکنیم. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.

حضرت استاد (دام‌ظله) در چنین فضایی بحث غیرت دینی را مطرح نموده و با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند: «کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی یا سیاسی به روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.»

محمدکاظم انبارلویی در این یادداشت تصریح می‌کند: اصرار له در کاربرد این واژه حکایت از یک جسارت و شجاعت در معرفی یک جریان مسموم و خائن در نهضت‌های یکصدسال اخیر دارد. در نهضت‌های یکصد سال اخیر ما با رجال سیاسی برخورد می‌کنیم که وابستگی خود را به اجانب و بویژه روس و انگلیس پنهان نمی‌کردند.

این جماعت هر وقت بحرانی رخ می‌داد با زدن پرچم انگلیس یا پرچم روس بر سردر خانه خود از هرگونه تعرض مصونیت پیدا می‌کردند. آن شب که مشروطه‌خواهان انگلیسی تهران را تصرف کردند به مرحوم شهید شیخ‌فضل‌الله نوری گفتند کافی است پرچم روس یا انگلیس را بر سردر خانه‌ات برافرازی تا از هرگونه تعرضی مصون بمانی. او گفت: «یک عمر برای اسلام و ملت کار کردم، آخر عمری برای نجات جان خود بروم زیر پرچم کفر؟ هرگز چنین نخواهم کرد.» او قهرمانانه ایستاد و زیر بار چنین ننگی نرفت و حلاج‌وار طناب ‌دار را بوسید.

آیت‌الله جوادی آملی یک حکیم متأله و یک فیلسوف و فقیه مبرز است. او معلم اخلاق و یک عارف بزرگ است. زشتی و شناعت کاربرد واژه یاد شده را در یک دیدار سیاسی می‌داند. هیچ سیاستمداری حاضر نیست در نطق‌های خود از این واژه استفاده کند، اما او حیا را در بیان این حقیقت کنار نهاد و چهره واقعی این جماعت بی‌غیرت را که منافع و مصالح ملی را در معرض تاراج بیگانگان قرار می‌دهند و نوامیس ملی را در ازای دریافت پول ناچیزی به حراج می‌گذارند، نشان داد. فلسفه اخذ پورسانت در یک خرید خارجی چیست؟ فرد پورسانت‌بگیر مامور می‌شود منافع یک شرکت تولیدی در خارج را به ضرر همان واحد تولیدی در داخل حفظ کند و در ازای آن پول بگیرد.

در حوزه سیاست، در فتنه 18 تیر 78 و نیز فتنه انتخابات سال 88 با عناصری برخورد می‌کنیم که بی‌پروا منتظر حمایت امپریالیسم خبری جهانی از مواضع خود بودند، به طوری که با افتخار تمام می‌گفتند: «یک بیانیه صادر می‌کنیم، به فاصله چند ثانیه بی‌بی‌سی آن را زیرنویس می‌کند.» به این هم اکتفا نکردند، کادرهای رسانه‌ای خود را به لندن، پاریس و واشنگتن فرستادند تا از طریق بوق‌های آنها پیام‌های خود را بارگذاری کنند. آنها اقتدار ملی و امنیت ملی را پیش‌فروش کردند و از این شنیع‌تر کسانی را به کنگره آمریکا فرستادند و پیام دادند تحریم‌ها را تشدید کنید تا دولت و ملت ایران به زانو درآید. آنقدر وقیح عمل کردند و اصراری هم بر پنهان‌کاری این وقاحت، نه آنها و نه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نداشتند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

* خانم م. ح مجری اتاق خبر شبکه ماهواره‌ای «من و تو» که اخیراً به ایران سفر کرده بود، ‌دستگیر شد. به گزارش انتخاب، وی که 6 سال با این شبکه همکاری می‌کرده، به علت همکاری با این شبکه ماهواره‌ای دستگیر شده است. پیش از این نیز، برخی دیگر از افراد و مجریان شبکه‌های ماهواره‌ای، به دلیل همکاری و ارتباط با شبکه‌های مذکور، با برخوردهای امنیتی و قضائی مواجه شدند.

* بر پدیده‌های زمین خواری، کوه خواری و دریاخواری،‌ اخیراً قبرستان خواری هم اضافه شده است! علیرغم تاکیدهای مکرر مسئولان نظام بر جلوگیری از زمین خواری، این پدیده شوم در اردبیل همچنان ادامه دارد. براساس گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل، علاوه بر تشکیل شرکت‌های تعاونی جعلی توسط بعضی از ادارات برای تقسیم زمین‌های کشاورزی میان کارکنان و تغییر کاربری مزارع، اخیراً یکی از مسئولین استان که در وسط یک قبرستان اقدام به احداث یک ساختمان نموده بود، هوس کرده ساختمان دیگری نیز به آن بیافزاید و قبرها را محو کند.مردم انتظار دارند با پدیده زمین خواری که اخیراً به قبرستان خواری هم تبدیل شده مبارزه جدی صورت گیرد.

* گزارش‌های متعدد از شهرهای مختلف استان خوزستان از اعتراضات مردم نسبت به وضعیت کیفیت بدآب آشامیدنی و شبکه فرسوده فاضلاب حکایت دارد. همچنین اعتراض به پرداخت با تاخیر مطالبات و حقوق کارکنان و پیمانکاران و عدم نظارت و رسیدگی به این شکایات، مشکلات را دوچندان کرده است. تجمع مردم شهرستان کارون در اعتراض به کیفیت آب در این شهر، شکستگی لوله آب در شهرستان هندیجان بمدت حدود یکسال و جاری شدن آب آشامیدنی تصفیه در خیابان شهر از جمله مشکلات در شرکت آب و فاضلاب خوزستان است. احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان در این خصوص گفته است: شرکت آب و فاضلاب خوزستان دارای وضعیت مناسبی نیست و حتی در امور جاری خود نیز دچار مشکلات اساسی است.

* خبرنگار زن سوری که با جنازه‌های تروریست‌های داعشی سلفی گرفته بود؛ تلاش مجری یک تلویزیون عربی برای محکوم کردن این اقدام را با قاطعیت هرچه تمام‌تر پاسخ داد.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «کنانه علوش» که انتشار سلفی او با جنازه‌های تروریست‌های متجاوز داعشی، حامیان کوچک و بزرگ تروریسم در منطقه را به خشم آورده، پرسش مجری تلویزیون «الجدید» درباره علل وانگیزه‌های این اقدام را با قاطعیت پاسخ داد. «علوش» در بخشی از یک گفتگوی مفصل، تاکید کرد: پیروزی‌هایی که ارتش عربی سوریه به آن دست یابد، ما آن را پوشش می‌دهیم و اولین بار نیست که با جنازه‌های تروریست‌ها عکس می‌گیرم. چند بار این کار را کرده‌ام و آن را یک پیروزی برای خودمان می‌دانیم و کشته شدن این متجاوزان به دست ارتش سوریه، جشن و شادی ماست. مجری تلاش کرد با نام بردن از پیمان ژنو درباره احترام به مجروحان و کشته‌ها، «کنانه»را منفعل کند، اما خبرنگار شجاع سوری ادامه داد: «ما هرگز آن طور که آنها ما را کشتند و جسدهامان را مثله کردند، رفتار نکردیم و سر کسی را نبریدیم، اما این کار نشانه شادی ما از نابودی این متجاوزان است که از همه جای دنیا برای حمله به ما آمده اند»

* یکی از تروریست‌های بازداشت شده به دست کردهای عراق از بازداشت کنندگان خود خواست او را بکشند تا بتواند ساعت چهار عصر وارد بهشت شود! به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پیشمرگه کرد عصر جمعه یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را در اطراف شهر موصل بازداشت کردند که با اصرار از پیشمرگه‌ها می‌خواست او را بکشند تا بتواند ساعت چهار عصر برای حضور در مراسم جشن اسراء و معراج به همراه سایر همدستانش وارد بهشت شود. سالم السرجی یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه عراق گفت: هنگام پانسمان کردن زخم این تروریست داعشی از او درباره شهرش سوال کردم که گفت از اهالی سامراست و با پنجاه نفر از افراد مسلح برای انجام عملیات انتحاری در شب اسرا و معراج و ورود به بهشت به این منطقه آمده‌اند.

*********************************

روزنامه خراسان**

انتخاب مدعی شد:

شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که خانم م. ح مجری اتاق خبر شبکه ماهواره ای «من و تو» که اخیراً به ایران سفر کرده بود، دستگیر شد. براساس این گزارش، وی که 6 سال با این شبکه همکاری می کرده،به علتِ همکاری با این شبکه ماهواره ای دستگیر شده است.

تابناک مدعی شد :

مجسمه حاج علیقلی خان معروف به سردار اسعد بختیاری، یکی از فاتحان تهران در انقلاب مشروطه در شهر جونقان (از توابع شهرستان فارسان-چهارمحال و بختیاری) تخریب شد. چند فرد خودسر با حمله به قلعه سردار اسعد، یکی از پیشتازان جنبش مشروطه خواهی ایران، مجسمه این قهرمان ایرانی را با تیشه تخریب کردند. این در حالی است که قرار بود این قلعه در روزهای آتی، به مناسبت هفته میراث فرهنگی تحت عنوان «موزه مشروطیت» افتتاح شود.

انتخاب نوشت :

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس گفت: ما از کاندیداتوری آقای جلیلی استقبال می‌کنیم. من ضمن احترامی که برای ایشان قائل هستم، فکر می‌کنم کسی که نتوانست برجام را به یک نقطه ای برساند و در ریاست جمهوری این جواب را از مردم گرفت، عاقلانه ترین کار این است که دوباره اقدام نکند. امثال جلیلی و احمدی‌نژاد جواب قاطع و محکم را از مردم می گیرند گرچه اینها پیام ها را برعکس می فهمند.

جهان نیوز مدعی شد :

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، سیدوحید عقیلی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و رئیس دانشکده علوم ارتباطات واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد را به عنوان سرپرست روزنامه فرهیختگان منصوب کرد. عقیلی جایگزین احسان مازندرانی متهم امنیتی شبکه نفوذ است که از سوی دادگاه انقلاب و در حکم بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به 7 سال زندان محکوم شده است.

رجانیوز نوشت:

رئیس و هیات امنای کمیته امداد هفته گذشته به ساختمان جدید و در دست تکمیل کمیته امداد واقع در خیابان آزادی منتقل شدند و نخستین جلسه کاری خود را در این ساختمان برگزار کردند. سایر مدیران و کارکنان کمیته امداد نیز با تکمیل ساختمان و اتمام مراحل تجهیزات اداری به تدریج تا پایان تیرماه جابه جا خواهند شد. این درحالی است که این اقدام در خور توجه با کمترین پوشش خبری و تبلیغاتی صورت گرفته است. به طوری که حتی ساختمان جدید در دست تکمیل تهرانسر، فاقد آسانسور بوده و رئیس کمیته امداد با توجه به امکانات کم و استفاده از پله های اضطراری، به عنوان رئیس کمیته امداد، از اولین مسئولین این مجموعه بود که در این ساختمان مستقر شده است.

خبرآنلاین نوشت:

گوگل آنالیتیکس/ Google Analytics سایت تحلیل آماری وب‌سایت‌ها، برای کاربران ایرانی مجددا باز شد. این سایت که متعلق به گوگل است از سال 2012 به بهانه تحریم‌ها روی وب‌مسترهای ایرانی بسته‌ شده بود.

*********************************

روزنامه ایران**

حسام‌الدین آشنا: طراح گشت نامحسوس برکنار می‌شود

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری از برکناری طراح گشت نامحسوس و مقصر حمله به سفارت عربستان خبر داد.

به گزارش انتخاب، وی در گفت‌وگویی با مجله «اندیشه پویا» افزود: «من هیچ علاقه‌ای ندارم که دولت رئیس جمهوری قبل از خود را ممنوع‌التصویر کند. من اگر امکانات و اختیارات داشتم، روزی 12 سخنرانی برای محمود احمدی‌نژاد می‌گذاشتم که هر چه دلش می‌خواهد حرف بزند منتها تلاش می‌کردم که دیگران هم بتوانند حرف بزنند. برای این دولت افتخار نیست که رئیس جمهوری قبلی خودش را ممنوع‌الجلسه یا ممنوع‌الخطابه یا ممنوع‌التصویر بکند.» آشنا تصریح کرده که پروژه مخالفین، عصبانی کردن دولت است و دکتر روحانی برجام داخلی را ادامه می‌دهد. به گفته وی، ماجرای منتخب سوم اصفهان هنوز ادامه دارد.

آمادگی آلمان برای دعوت از روحانی

شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «صدراعظم آلمان برای تقویت روابط با ایران آماده دعوت از حسن روحانی است.»

به گزارش «ایسنا» به نقل از شبکه تلویزیونی «بلومبرگ»، دولت آلمان با وجود احتمال خشم اسرائیل آماده دعوت از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای سفر به آلمان است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به نشانه حمایت از احیای روابط با تهران آماده شده است از حسن روحانی دعوت به‌عمل آورد و این اقدام احتمال دارد موجب خشم تل‌آویو شود.

این در حالی است که هم‌حزبی‌های مرکل درباره ارسال نشانه غلط به اسرائیل که متحد آلمان است، هشدار داده‌اند. بر اساس این گزارش، منابع مطلع از این موضوع گفته‌اند که دولت فعلاً برای انجام هر اقدامی در این زمینه دست نگه داشته و در حال بررسی آن است. براساس این گزارش، سخنگوی دولت آلمان و وزارت امور خارجه این کشور تاکنون اظهار نظری درباره این موضوع نکرده و سفارت تهران در برلین نیز به خبرنگاران پاسخی نداده است.

پاسخ صریح مقام ایرانی به اتهامات عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «صدا و سیما»، رایزن سیاسی نمایندگی کشورمان در جلسه بحث عمومی جمعه شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ به اظهارات سفیر سعودی در این شورا گفت: «جای بسی شگفتی است که عربستان، ایران را به فرقه‌گرایی متهم می‌کند و علیه فرقه‌گرایی داد سخن سر می‌دهد در حالی که همگان می‌دانند تفکر تکفیری از کجا سرچشمه می‌گیرد و مجری آن کیست.»

جواد صفایی که در پایان سخنرانی سفیر سعودی و اتهامات بی پایه و اساسی که وی به کشورمان وارد کرد سخن می‌گفت، افزود: «سخنان تحریک کننده مقامات سعودی و امامان جماعت این کشور در ترویج و اشاعه فرقه‌گرایی کاملاً روشن و بی‌نیاز از توضیح است.» وی ادامه داد: «به عنوان مثال امام جماعت مکه که منصوب دولت است؛ در سال 2015 می‌گوید: «من با صدای بلند اعلام می‌کنم که جنگ ما با ایران جنگ سنی و شیعه است؛ حتی اگر این جنگ فرقه‌ای نباشد، ما آن را فرقه‌ای می‌کنیم؛ مخالفت ما با آنان (شیعیان) تا زمانی که روی زمین وجود دارند، ادامه خواهد داشت!»

*********************************

روزنامه وطن امروز **

رئیس‌جمهور جدید برزیل «خبرچین آمریکا»

پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس رئیس‌جمهور موقت برزیل را «خبرچین سفارت آمریکا» معرفی کرد. این پایگاه، جمعه اعلام کرد میشل تمر اطلاعات سیاسی برزیل و سایر کشورهای آمریکای جنوبی را به دیپلماتهای آمریکایی منتقل میکرده است. براساس اسنادی که در این پایگاه اطلاع‌رسانی منتشر شده است، تمر 2بار در سال 2006 با کریستوفر مک مولن، کنسول آمریکا در سائو پائولو و یک مقام دیگر کنسولگری آمریکا در این شهر درباره اوضاع سیاسی کشور در آستانه انتخابات عمومی آن زمان مکالمه تلفنی داشته است. تمر در آن زمان نماینده پارلمان برزیل بود و اوضاع سیاسی برزیل را در آستانه برگزاری انتخابات عمومی که لولا داسیلوا، متعاقب آن رئیس‌جمهور برزیل شد، در اختیار مقامات آمریکایی قرار می‌داد. براساس مکاتبات به دست آمده از کنسولگری آمریکا در برزیل که در ژانویه 2006 ثبت شده است، تمر «از دیدگاه محدود لولا و توجه بیش از حد وی به اجرای برنامه گسترده تامین اجتماعی که کمکی به رشد و توسعه اقتصاد نمی‌کند»، انتقاد کرده است. تمر روز پنجشنبه و در پی موافقت سنای برزیل برای استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهور برزیل به‌عنوان جانشین وی معرفی شد.

وضعیت فوق‌العاده در ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا، جمعه در واکنش به آنچه توطئه‌های آمریکا و توطئه‌های داخلی برای براندازی دولت چپگرای این کشور نامید، به مدت

60 روز حالت فوق‌العاده اعلام کرد. وی به جزئیات این وضعیت فوق‌العاده 60 روزه اشاره نکرده است. در دی ماه 1394 نیز مادورو برای یک دوره 2 ماهه در این کشور «وضعیت فوق‌العاده اقتصادی» اعلام کرده بود. مخالفان ونزوئلا نیز با توجه به بحران فزاینده از جمله کمبود غذا و دارو، قطع مکرر برق، غارتگری پراکنده و تورم، به دنبال عزل رئیس‌جمهور هستند.

جنگ لفظی اوباما و پوتین

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از نشست سران 5 کشور حوزه اسکاندیناوی به اظهارات همتای روسی‌اش درباره افزایش حضور نظامی در شمال اروپا واکنش نشان داد. این در حالی است که مسکو و واشنگتن یکدیگر را به افزایش حضور متجاوزانه نظامی در شمال اروپا متهم می‌کنند. کل‌کل‌های سیاسی و امنیتی روسیه و آمریکا پس از آن تشدید شد که آمریکا سپر دفاع موشکی خود را در رومانی و لهستان مستقر کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتقادات شدید ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش نسبت به این اقدام، به مسکو نسبت به افزایش حضور نظامی‌اش در شمال اروپا هشدار داد.

مردم یمن به انصارالله اختیار تام دادند شلیک موشک قاهر به جیزان

گروه بین‌الملل: ده‌ها هزار نفر از شهروندان یمنی با برگزاری تظاهراتی در صنعا، حضور نیروهای آمریکایی در این کشور و ادامه تجاوزات عربستان را محکوم کردند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله برای اتخاذ تدابیر مناسب جهت مقابله با اشغالگری جدید آمریکا اختیار کامل دادند. مردم یمن در پایان تظاهرات روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای، مقابله با تجاوز جدید آمریکا به یمن را خواستار شدند. آنان از علما و اندیشمندان نیز خواستند با این تجاوزگری جدید مقابله کنند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات صنعا همچنین جنایت ترور شهید مصطفی بدرالدین از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان در سوریه را محکوم کردند. سخنگوی جنبش جنوب یمن نیز در این تظاهرات از مردم جنوب، مقابله با اشغالگران آمریکایی را مانند آنچه اجدادشان در برابر استعمار بریتانیا انجام دادند، خواستار شد. پیش‌تر محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله گفته بود، جنوب یمن در معرض اشغالگری مستقیم آمریکا به بهانه مقابله با القاعده قرار دارد. در تحولی دیگر، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به نقض آتش‌بس، یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر 1» را به منطقه جیزان در خاک عربستان شلیک کردند. منبع یمنی اعلام کرد: یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر 1» به منطقه جیزان شلیک شد. نیروهای سعودی تاکنون بارها آتش‌بس اعلام شده در یمن را نقض کرده‌اند.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات