تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۱۶

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: اتمام به موقع جنگ، بهترین کار در طول عمرم بود

(روزنامه آفتاب يزد - 1394/09/02 - شماره 4484 - صفحه 3)

گروه سیاسی: تندروها از حوزه نفوذش می ترسند! روزی نیست که در رسانه هایشان علیه آیت الله هاشمی جوسازی نکنند. هرچه هاشمی در متن جامعه پرنفوذ تر، نگرانی دلواپسان نیز بیشتر. گویی جوسازی تندروها علیه هاشمی تابعی است از حوزه نفوذ وی در جامعه. اما تخریب ها علیه او، خللی در اراده اش در همسویی با اراده مردم نداشت و این خط مشی همیشگی هاشمی در رابطه با ملت بوده است. آیت الله رفسنجانی در راستای همراهی با مردم از مهم ترین اقدام خود در طول دوران زندگی خود را «اتمام به موقع جنگ که با پیروزی رزمندگان همراه بود،» می داند. به گزارش آفتاب یزد، درهمین رابطه دکترغلامعلی رجایی مورخ و مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی در وبلاگ شخصی اش نوشت: چندین روز پیش، سومین مصاحبه اختصاصی ام را با آیت الله هاشمی انجام دادم که ازساعت یازده ونیم آغاز و تا مدتی پس ازاذان ظهرطول کشید.

قبلا دومصاحبه دیگرهم با ایشان انجام داده ام که توسط روابط عمومی مجمع تشخیص پیاده وتنظیم شده اند. رجایی در ادامه آورده است: بنا دارم با موافقت ایشان مجموع این چند مصاحبه که درجهت آشنایی هرچه بیشترجامعه وبه خصوص نسل جوان ودانشگاهی وطلاب جوان جامعه ما با مقاطع مهم زندگی شخصی و مبارزاتی آیت الله هاشمی است در یک مجموعه درکناردومصاحبه دیگر - درباره نوجوانی وجنگ- منتشر شوند . نوع سوالهای من دراین مصاحبه ها ازآیت الله بسیار صریح وبی پرده و متفاوت از سایر مصاحبه هایی بود که بعضا با ایشان انجام شده است.آیت الله با صبروحوصله به همه سوالات من جوابهای خوب وکاملی دادند. امروز وقتی از ایشان سوال کردم ازمیان کارهایی که دراین هشتاد سال کرده اید ازکدام یک خوشحال تر هستید و بعضی اقدامات بسیارمهم از جمله ختم هوشمندانه جنگ و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و... را نام بردم از اتمام به موقع جنگ گفتند.

من هم به ایشان عرض کردم اتمام جنگ حتی به نفع عراقی‌ها هم شد وجان خیلی ازآنها را هم نجات داد .تایید کردند وگفتند همین طوراست چون تلفات آنها درجنگ بیشترازما بود. از آیت الله پرسیدم اگرخدا روز قیامت به شما بگوید چه چیزی را برای ما آورده ای، چه پاسخی خواهید داد؟مکثی کردند و گفتند: فکرمی کنم کارتفسیرقرآن که از دوران زندان شروع کردم و فرهنگ راهنمای قرآن که کارجامع وکم نظیری برای محققین علوم ومعارف قرآنی است! آیت الله درتوضیح اقدامات خود دردوران بازسازی نکته جالبی گفتند که وقتی در دولت من بحث مترو مطرح شد وقصد داشتیم کار را شروع کنیم عده ای با آن مخالفت کردند وگفتند مترو یک اقدام اشرافی ولوکس است!بعد باخنده گفتند آقای ....- که من نامش را نمی برم- که او هم با این کار موافق نبود وقتی درقم به ایشان کار را توضیح دادیم گفتند این همه خاک را که درکندن تونل مترو بر می دارید، می خواهید کجا بریزید!!؟

این را که او گفت با خود اندیشیدم چقدربعضی از شخصیت های بزرگ تاریخ با مردم زمان خود فاصله دارند ودرک نمی شوند. آخرین سوالی که از ایشان کردم این بود که فکر می کنید تاریخ درباره شما چه قضاوتی می کند؟مکث کوتاهی کردند وپاسخ زیبایی دادند که انشاء الله درمجموعه ای که منتشرخواهدشد ملاحظه خواهید کرد!

آیت‌الله هاشمی: برخی خودشان را به دروغ به رهبری وصل می‌کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران با بیان این جمله که از تحزّب خوب، مجلس خوب و از مجلس مردم پسند، دولتی موفق بیرون می‌آید، جمله امام را که مجلس در راس امور است، بسیار اساسی و مدبّرانه توصیف کرد و گفت: همه‌ دلسوزان و احزابی که دل در گروی انقلاب، تشیّع و ایران دارند، باید تلاش کنند تا قانون اساسی به عنوان بهترین سند جمهوری اسلامی در کشور اجرا شود تا امنیت و حرّیت انقلاب، الگویی برای ملت‌های مسلمان و ستمدیده گردد. آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به رهبری منحصر به فرد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سابقه مبارزاتی، دیانت و تجربه و آشنایی با افکار و سوابق همه‌ نیروهای داخلی را از ویژگی‌های ایشان دانست و گفت: مشکل اینجاست که متاسفانه کسانی خودشان را به دروغ به رهبری وصل می‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان را در جامعه پیاده نمایند که ضدّیّت با امام، مبارزه و برپایی حکومت در زمان غیبت بود.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، به تشریح ضرورت وجود احزاب در جوامع مدعی دموکراسی پرداخت و گفت: اگر کشوری بخواهد با دموکراسی واقعی اداره شود، بدون تحزّب موفق نخواهد شد. ایشان با ابراز تاسف از تفکرات کسانی که رای مردم را زینتی می‌دانند، گفت: این تفکر کشور را به پرتگاه می‌برد، وی در بخشی از سخنان خود گفت: وقتی هرج و مرج بر جامعه‌ای حاکم شود، عده‌ای به خود حق می‌دهند که انقلاب یک مردم را مصادره کنند و بر سر کار بیایند. ایشان همچنین با ابراز امیدواری از برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفندماه، به تاکیدات رهبری نظام درباره حق‌الناس بودن رای مردم، اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای رعایت این حق‌الناس، این است که کاری نکنیم تا زمینه‌های حضور میلیونی مردم در انتخابات محدود و مسدود شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملت ایران را ملتی آگاه، دولت را دولتی معتدل، برگزاری انتخابات پرشور را ضرورت زمانه و حضور میلیونی مردم را موجب تغییر نگاه ملت‌ها به انقلاب اسلامی و ایران دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ بهانه‌ای داخلی و خارجی نمی‌تواند در مسیر آگاهی مردم سنگ‌اندازی کند و همه باید برای اعتلای کشور بکوشیم و از ناهمواری‌ها، دست‌اندازها، تریبون‌های مایوس کننده و تهدیدهای سیاسی نهراسیم. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خصومت‌های حزبی را به ضرر انقلاب دانست و با اشاره به برنامه‌ افراد تندرو برای بهم زدن نشست‌های سیاسی و فرهنگی، گفت: یک عده محدود افراطی با سفرهای استان به استان خویش سعی می‌کنند با بهم زدن مجالس و برنامه‌ها، تابلویی از بهم ریختگی کشور برای دشمنان ترسیم ‌کنند، در صورتی که امنیت داخلی ایران در این منطقه نا‌امن نشان از اقتدار نظام است.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=19894

ش.د9404603

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات