تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۴۹

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: در پي حذف يكي و ميدان دادن به ديگري نباشيم

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه – 1394/11/11 – شماره 54 – صفحه 2)

ايرنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به مسئولان صاحبان نفوذ و تصميم‌گيران كشور گفت: عرصه انتخابات آينده مي‌تواند موجب افتخار براي كشور باشد، به شرط اينكه در پي حذف يك گروه و ميدان دادن به گروه ديگر نباشيم. آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني، در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب تاكيد كرد: اگر انتخاباتي پرشور و با حضور همه ساليق و دلسوزان داخل خانواده انقلاب انجام شود، موجب افتخار ديگري براي نظام و عظمت و محبوبيت بيشتر رهبري خواهد بود كه آينده انقلاب را نيز تضمين خواهد كرد هر چند قدرت‌هاي جهاني عليه ايران توطئه كنند. هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: همه اين افتخارات مرهون حضور يكپارچه مردم است و اگر همچنان مردم را براي انقلاب حفظ كنيم، انقلاب و نظام آسيب نخواهد ديد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با استناد به آيات قرآني مبني بر پرهيز از نزاع، اختلاف و تشتت ميان امت اسلامي، گفت: اگر قدردان مرد و دستاوردهاي انقلاب نباشيم و نزاع و اختلاف را دامن بزنيم، آسيب خواهيم ديد.

به گفته هاشمي رفسنجاني، عرصه انتخابات آينده مي‌توان موجب افتخار ديگري براي كشور باشد، به شرط اينكه قانون، اخلاق و آداب اسلامي در آن رعايت شود. هاشمي رفسنجاني اقتدار نظام را در گروه حفظ وحدت مردم، تصميم‌گيري‌هاي عاقلانه و منطقي و افزايش انگيزه‌هاي مردم براي حضور و حمايت از انقلاب و نظام دانست و گفت: نبايد مقطعي فكر كرد و بايد با درك شرايط زماني و رشد اطلاعات و آگاهي‌هاي روزافزون مردم، به نحوي تصميم‌ گرفت و عمل كرد كه مردم همچنان از نظام و انقلاب خويش حمايت كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره ه حمايت‌هاي بي‌دريغ غرب و شرق و ارتجاع منطقه از رژيم سابق، گفت: خداوند مردم ايران را آنچنان به وظايف‌شان آشنا كرد كه تا رژيم را ساقط نكردند خيابان‌هاي را ترك نكردند و دست از مبارزه بر نداشتند. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رضايت نداشتن رژيم شاهنشاهي براي ورود امام(ره) به ميهن را جدي دانست پس از ورود امام، عمرش نيز به پايان خواهد رسيد، ورود ايشان را به تعويق مي‌انداخت وي گفت: همين امر باعث تحصن جمعي از علما روحانيون در مسجد دانشگاه تهران شد كه همزمان، درگيري‌هاي شديدي خارج از دانشگاه بين نيروهاي ژاندارمري و مردم در جريان بود و مردم با حمل پيكر شهدا در خيابان‌هاي داخلي دانشگاه تهران در شعارهايشان با احساسات بالا از علما مي‌خواستند كه آنان را مسلح كنند.

هاشمي رفسنجاني با ذكر خاطرات خود از ايام باشكوه و در عين حال دلهره‌آور ورود حضرت امام(ره) گفت: حركت امام از پاريس تا تهران و نشستن هواپيماي حامل ايشان در فرودگاه و حركت تا بهشت زهرا كه كنترل مسائل در اختيار مردم نبود، لحظات نگران‌كننده‌اي را ايجاد كرده بود كه اين مسير مانند داستان حضرت موسي(ع) و پيروانش براي انقلابيون بسيار سخت گذشت. وي تاكيد كرد: با وجود همه اين خاطرات، امام با صلاحبت و ابهت كامل وارد كشور شدند و پس از اتفاقات بهشت‌زهرا كه با حضور بهنگام آقاي ناطق نوري و جسارت ايشان، امام به سلامت از محوطه بهشت‌زهرا از بين خيل جمعيت با خودرو و هليكوپتر خارج شدند.

پس از سپري‌شدن ساعت‌ها بي‌اطلاعي، و تا زماني كه محل ايشان مشخص شد، لحظات نگران‌كننده ديگري بود كه به بنده شهيد بهشتي و آيت‌الله موسوي اردبيلي كه برنامه‌ها و هدايت مراسم استقبال و استقرار ايشان را دنبال مي‌كرديم، وارد شد و نهايتا امام(ره) آخر شب به مدرسه رفاه آمدند كه مصداق اين شعر معروف است كه همان زمان خواندم.

گر نگهدار من آن است كه من مي‌دانم / شيشه را در بغل سنگ نگه مي‌دارد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به ايام پردلهره استقرار حضرت امام(ره) در مدرسه رفاه، با توجه به تهديدات موجود توسط رژيم، گفت: امام مانند كوه در مدرسه رفاه، تهديدهاي ريز و درشت آن زمان را خنثي كردند و با وجود اينكه ظاهرا بختيار در پي كودتا بود ولي آمريكايي‌ها به دليل ترس از امام و مردم آنها را منصرف كردند و يا عقلانيت به خرج دادند كه عواقب حكومت نظامي، مرتفع شد و انقلاب به پيروزي رسيد. وي تاكيد كرد: امام از روز اول مبارزه و ورود به كشور و تا نهايت با مردم بودند و در آن ايام هر چه به ايشان اصرار كرديم كه مدرسه رفاه را به خاطر امن نبودن ساختمان ترك كنند، ايشان نپذيرفتند كه بعدها اين ايام باشكوه را در مجلس شوراي اسلامي به عنوان روز رحمت ياد كردم.

هاشمي رفسنجاني، ضرروت يادآوري ايام پيروزي انقلاب اسلامي و علل و عوامل واقعي آن را به ويژه براي جوانان كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت: پيروزي انقلاب اسلامي پس از سپري كردن انواع و اقسام توطئه‌ها از جمله شورش‌ها، كودتا و جنگ كه همه قدرت‌ها اعم از شرق و غرب و ارتجاع در يك طرف و يك ملت تنها در طرف ديگر قرار داشتند، گفت: جنگ با افتخار با فرماندهي امام(ره) تمام شد و خداوند ما را از راه‌هاي دشوار و سخت عبور داد همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري، به درخواست اعضا به نقل خاطرات خود از اتفاقات روز ورود حضرت امام(ره) به كشور و مسير حركت امام تا بهشت‌زهرا و خروج از آن با خودرو و بالگرد پرداخت و گفت: در شرايطي كه تمام مردم ايران و حتي جهان در آن روز وقايع ورود حضرت امام را دنبال مي‌كردند ولي به دليل ازدحام مردم و استقبال پرشور آنان از امام، نظم برنامه‌ها از دست تصميم‌گيران خارج شد و امام با لطف و عنايت خداوندي، پس از استقرار در منزل شخصي و سپري شدن لحظات نگران‌كننده در دلهره‌آور به مدرسه رفاه منتقل شدند.

ش.د9404932

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات