تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۰۷۵
گزارش آفتاب یزد از ثبت نام سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری

«خمینی جوان» آمد

(روزنامه آفتاب يزد – 1394/09/28 – شماره 4502 – صفحه 3)

گروه سیاسی: «خمینی جوان» آمد! فردی از تبار بنیانگذار انقلاب اسلامی. مجتهدی جوان که او را علامه می خوانند. سید حسن خمینی یادگار گرانقدر امام راحل(ره) پس از گمانه زنی های فراوان در ماه های اخیر بالاخره به صورت رسمی روز گذشته با حضور در وزارت کشور برای ورود به مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. به گزارش آفتاب یزد، حال و هوای وزارت کشور روز گذشته متفاوت از هر روز دیگر بود. خبرنگارانی که از دو روز پیش اخبار داوطلبان ورود به خبرگان رهبری را پوشش می دادند، دیروز اما حس و حال دیگری داشتند. روز پنجشنبه بود که شنیده ها حکایت از ثبت نام «خمینی جوان» در روز جمعه داشت. همین کافی بود تا خبرنگاران و حتی کارکنان وزارت کشور به انتظار مردی از تبار امام خمینی(ره) بنشینند و مدام از یکدیگر بپرسند: «حاج سید حسن» کی می آید؟! جنب و جوش خبرنگاران و تنظیم لنز دوربین هایشان با سرعت قابل توجهی نشان از ورود «خمینی جوان» داشت.

جمعه 27 آذرماه – ساعت 10 صبح؛ او آمد! «سید حسن» آمد. از پله های سالن ثبت نام وزارت کشور که پایین آمد، صدای صلوات طنین انداز شد. سید حسن خمینی هنگام نام نویسی، برادران خود «سید یاسر» و «سید علی» را که همراه وی به وزارت کشور آمده بودند را فراخواند تا در کنار او بنشینند و سپس نسبت به تکمیل فرم و ارائه مدارک برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اقدام کرد. حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان به قدری با استقبال خبرنگاران همراه بود که تقریبا نظم ستاد انتخابات خبرگان در لحظه ورود و ثبت‌نام وی برهم خورد.

همچنین محمدحسین مقیمی معاون سیاسی- امنیتی وزیر کشور حسینعلی امیری قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور و بابک دین‌پرست معاون بین‌الملل و ارتباطات وزیر کشور نیز در لحظه ورود سید حسن خمینی حاضر بودند و از وی استقبال کردند. استقبال از سید حسن خمینی نشان از زنده بودن همیشگی نام و اندیشه های امام(ره) در جامعه ایران است. «خمینی جوان» ضمن تشکر از منتقدان، در جواب آن ها حضور خود در عرصه سیاست را بنا به فرمایش امام(ره) عنوان می کند. یادگار گرامی امام در این رابطه اظهار داشت: اساسا حضورم در انتخابات به تبعیت از فرمایش امام است که ما را به دفاع از مبانی جمهوری اسلامی تا پای جان و آنچه در توان داریم،

تشویق کردند. اما سید حسن خمینی در اولین اظهار نظر خود پس از ثبت نام در انتحابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: در روز انتخابات در جهان آشفته کنونی هیچ چیز به اندازه وحدت ملی و در کنار هم بودن، اعتماد، همدلی و همراهی و شعار اساسی امسال که مقام معظم رهبری بیان کردند، برای ما مهمتر نخواهد بود.

خود را در معرض رای مردم قرار می‌دهم

به گزارش آفتاب یزد، سید حسن خمینی دقایقی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از باب ادب و احترام به ملت شربف ایران و به خصوص مردم بزرگوار تهران که خود را در معرض رای آنها قرار دادم، چند کلامی را معروض می دارم، به واکنش‌های مختلف نسبت به کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته با سه نوع برخورد مواجه بودیم؛ عده ای از این امر استقبال کرده و برادر کوچک خود را مورد ملاطفت قرار دادند؛ اقبال خوبی که در جامعه ایجاد شد پیش از هر چیز نشانگر زنده بودن امام عزیز در جامعه ماست و خدا را بابت این لطف سپاسگزارم.

حضورم در انتخابات به فرمایش امام است

وی افزود: دوستان دیگری در این هفته نقد کردند که از آنها هم تشکر می کنم اما دسته سوم این امر را به عنوان یک اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند که در این باره باید اشاره کنم اساسا حضورم در انتخابات به تبعیت از فرمایش امام است که ما را به دفاع از مبانی جمهوری اسلامی تا پای جان و آنچه در توان داریم، تشویق کردند.

آبرویم را برای جمهوری اسلامی می‌گذارم

یادگار امام یادآور شد: در طول انقلاب افرادی برای اعتلای نام کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان دادند که ایثارگران بزرگوار، خانواده های معظم شهدا و... از جمله آنها بودند. گروهی هم از سلامت خود گذشتند و گروهی در این مسیر آبرو دادند اما امام عزیز به ما آموخت در راه حفظ و تحکیم جمهوری اسلامی باید از همه اینها گذشت و اگر بنده کوچکترین آبرویی دارم، در این مسیر گذاشته ام و خواهم گذاشت.

سید حسن خمینی با اشاره به این جمله حضرت امام که فرمودند « جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد » یادآور شد: وقتی در پاریس از امام پرسیدند جمهوری به چه معناست، ایشان گفتند به همان معنای مصطلح و اسلام هم چنانچه بعدها در قانون اساسی جمهوری اسلامی تدوین و چارچوب آن در قالب نظریه ولایت فقیه تبیین شده است از اموری است که هم باید به آن پایبند باشیم و هم در راه حفظ و تحکیم مبانی آن تا پای جان بمانیم. وی تصریح کرد: همه ما به عنوان پیروان پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، شیعیان امیرالمومنین(ع) و دلدادگان مکتب سیدالشهدا (ع) هیچ راهی جز این که جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش را به عنوان آمال و آرزو های خود داشته باشیم، نداریم.

به صورت مستقل وارد انتخابات شدم

سید حسن خمینی در ادامه تاکید کرد: بنده همانطور که آقای اخوی گفتند بنده به طور مستقل وارد انتخابات شده ام و دست یکایک مردم شریف کشورمان را می بوسم و از جوانان گرانقدری که در این روزها ابراز لطف کردند و پیوند مستحکمی با امام عزیز بستند و همچنین از مراجع بزرگوار، روحانیت معظم، اساتید بزرگوارم، گروهها و اقشار مختلف و تمام زنان و مردان تشکر می کنم و امیدوارم که لایق اعتماد مردم باشم.

هیچ چیز برای ما مهم‌تر از وحدت نیست

یادگار امام با اشاره به اینکه در روز انتخابات در جهان آشفته کنونی هیچ چیز به اندازه وحدت ملی و در کنار هم بودن، اعتماد، همدلی و همراهی و شعار اساسی امسال که مقام معظم رهبری بیان کردند، برای ما مهمتر نخواهد بود، در پایان ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله روز انتخابات، روز مبارکی خواهد بود و گفت: امیدواریم انتخابات خوبی برگزار شود و به آنچه مرضی رضای خداست عمل کنیم. وی با تشکر از خبرنگاران خطاب به آنان گفت: امیدوارم در فرصت مناسبی در خدمت یکایک شما باشم.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=21798

ش.د9405024

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات