تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۱۷
واکنش نصرالله به ترور سمير قنطار:

پرچم مقاومت هرگز بر زمين نمي‌افتد

(روزنامه مردم‌سالاري – 1394/10/02 – شماره 3933 – صفحه 14)

دبيرکل حزب‌الله لبنان در سخنراني خود به مناسبت شهادت سمير قنطار اعلام کرد: خون قنطار و تمام شهدا به ما اين پيام را مي‌رساند که پرچم مقاومت هرگز بر زمين نمي‌افتد.

به گزارش ايسنا، سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان جنايت کشتار صدها تن از شيعيان نيجريه از جمله نزديکان شيخ ابراهيم زکزاکي را به شدت محکوم کرد و از دولت نيجريه خواست که عاملان اين جنايت را به مجازات برساند.

سيد حسن نصرالله در ادامه به موضوع مهم اخير يعني هدف قرار گرفتن امير اسراي مقاومت و شهادت وي پرداخت و گفت: شکي نيست که دشمن صهيونيست اين عمليات را انجام داد و با هدف قرار دادن يک آپارتمان در جرماناي دمشق، سمير قنطار را به همراه شماري ديگر از رزمندگان و غيرنظاميان به شهادت رساند و تبليغ مأيوسانه برخي از رسانه ها در خصوص انجام اين عمليات توسط برخي از گروه هاي معارض و تروريست در سوريه، بي ارزش و فاقد اعتبار است. دبيرکل حزب‌الله لبنان تاکيد کرد: بدين ترتيب ما بدون هيچ شک و ترديد، مسئوليت اين جنايت را به طور کامل بر عهده رژيم صهيونيستي مي دانيم و اين را صريحا اعلام مي کنيم.

به گفته سيد حسن نصرالله، اسرائيل اين ترور را از طريق يک اقدام نظامي بزرگ انجام داده و نه آن گونه که وانمود مي‌شود، از طريق يک عمليات امنيتي مبهم. اين عمليات ترور از طريق شليک موشک‌هاي بسيار دقيق و تعيين کننده حاصل شده و به آپارتمان مسکوني در ساختماني مسکوني که قنطار در آن حضور داشت، اصابت کرد. اين امر باعث شهادت قنطار و شماري از فرماندهان سوري و افراد بي‌دفاع شده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود درباره خصوصيات سمير قنطار گفت: من امشب نمي‌خواهم در خصوص سجاياي شهيد و آنچه که به او ارتباط دارد، سخن بگويم، بلکه مي‌خواهم تنها به يک صفت اساسي سمير قنطار اشاره کنم و آن عشق وي به فلسطين است. فلسطين تمام زندگي قنطار بود و سرنوشت فلسطين و سرنوشت ملت فلسطين و آينده مقاومت همواره مورد توجه او بود و براي او اولويت به شمار مي‌آمد.

دبير کل حزب الله لبنان افزود: در نخستين ديداري که بين من و او بعد از آزاديش صورت گرفت به او گفتم گزينه‌هاي بسياري در عرصه سياست و اطلاع‌رساني آکادميک و عرصه جهادي وجود دارد. او همان روز استقبال از وي در ظاحيه بيروت به من گفت: من از فلسطين خارج شدم تا به آن بازگردم. به من گفت که آماده است در هر عمليات نظامي که در داخل اراضي فلسطين يا در داخل مزارع شبعا صورت مي‌گيرد شرکت کند. گفت: نمي‌خواهم مسئول باشم بلکه مي‌خواهم تنها يک مجاهد باشم.

سيد‌حسن نصرالله در ادامه درباره اخلاق سمير قنطار گفت: اين عاشق تنها يک عاشق نبود بلکه يک مومن بود و تنها مومن نبود که يک عارف متعهد و آماده جانفشاني به دليل موقعيت ايماني بود. آيا دشمن تصور کرده مي تواند بر عشق و ايمان غلبه کند؟ ما در برابر تجربه حاصل از ده‌ها سال نبرد و ترور قرار داريم. بسياري از مردم ما را در مناطقمان هدف قرار دادند اما نتيجه آن چه بود؟ آيا اين ملت‌ها و اين نسل‌ها از فلسطين و مقاومت در برابر دشمن چشم‌پوشي کردند؟ هرگز، بلکه هر نسلي که مي‌گذشت مقاومت و جهاد و مبارزه را از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌کرد و نسل آخر نيز آن را به دوش مي‌کشيد. وي با اشاره به اين که مقاومت همواره وجود خواهد داشت، گفت: خون سمير قنطار و تمام شهدا به ما اين پيام را مي‌رساند که پرچم مقاومت هرگز بر زمين نمي‌افتد.

ولو اين که هر کس که بخواهد کشته شود، يا هرکس که بخواهد بازداشت شود، اين پرچم از دوشي بر دوش ديگر منتقل خواهد شد و از دستي به دست ديگر. به فلسطين نگاه کنيد، اين نسلي که مي‌بينيد هم‌سن سمير قنطار بود زماني که از جنوب لبنان خارج و به شمال فلسطين رفت. جوانان دختر و پسر فلسطيني امروز بر مرگ حمله‌ور مي‌شوند، ده‌ها نفرشان به شهادت مي‌رسند و امروز مي‌بينيم با عمليات حمله با استفاده از سلاح سرد و زيرگرفتن صهيونيست‌ها رعب و وحشت را در دل دشمن به وجود آوردند.

سيد‌حسن نصرالله گفت که جوانان فلسطيني دختر و پسر، قلبشان مالامال به عشق مقدسات و آزادي است. اين عشق همان عشقي است که قلب قنطار را مملو ساخته بود و با شهادت سمير و خون شهيد وي عشق آنها و ارادت و عزم آنها را به اين راه دوچندان خواهد کرد. اين شهادت باعث مي‌شود که راه سمير قنطار را دوچندان ادامه دهند.

دبير کل حزب‌الله لبنان با اشاره به پاسخ قاطع مقاومت به شهادت مبارزانش، خطاب به رژيم صهيونيستي گفت: زماني که تجاوز مي‌کني هرچه باشد و در هرکجا که باشد و در هر زمان که باشد مقاومت حق پاسخ را خواهد داشت. پيام من از امروز تا هميشه و براي هر يک از اعضاي حزب‌الله که شهيد مي‌شوند، اين است که ما مسئوليت آن را فقط متوجه اسرائيل مي‌دانيم و اعلام مي‌کنيم که حق پاسخ را براي مکان و زمان و شيوه‌اي که خود صلاح مي‌دانيم محفوظ مي‌دانيم. اين حق ماست و به حول قوه الهي و توفيقي که خداوند در اين راه به ما ارزاني مي‌دارد، استفاده خواهيم کرد.

http://mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=237263

ش.د9405167

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات