صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۶۸

فریضه تبیین ضرورت امروز

دشمنان اسلام تضعیف و نابودی اسلام و کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با اقدامات مختلف خود وضعیت جهان اسلام را به وضعیتی تبدیل کرده‌اند که عملاً اهداف آنها از سوی عوامل خودی پیگیری می‌شود
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در دیدار قاریان و حافظان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به شرایط جهان اسلام، تبیین را فریضه‌ای اساسی دانستند و فرمودند: متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی به ملت‌های‌شان خیانت می‌کنند، زمینه نفوذ آمریکا را فراهم کرده و با طاغوت اعظم که آمریکاست، همکاری می‌کنند. آنچه وظیفه مهم همه امت اسلام است، مبارزه برای روشنگری است. این روشنگری جهاد است. ایشان در ادامه فرمودند: دشمنان اسلام تضعیف و نابودی اسلام و کشورهای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و با اقدامات مختلف خود وضعیت جهان اسلام را به وضعیتی تبدیل کرده‌اند که عملاً اهداف آنها از سوی عوامل خودی پیگیری می‌شود.
بر اساس این، تبیین و روشنگری به منزله یک فریضه مطرح می‌شود. به بیان دیگر، آنچه اکنون در جهان اسلام در حال وقوع است، جنگ درون‌تمدنی و برادرکشی است که بی‌شک در راستای تأمین منافع بیگانگان و مستکبران قرار دارد. در واقع، عناصر سلفی تکفیری که اکنون در منطقه مشغول برادرکشی هستند، با این دستاویز نظری که مبارزه با دشمن نزدیک، به ویژه پیروان سایر فرقه‌ها و به طور کلی تمامی افراد غیرهمراه اولویت و ارجحیت دارد، در عمل به غفلت از دشمنان اصلی جهان اسلام، یعنی رژیم صهیونیستی و سایر استعمارگران، به ویژه طاغوت اعظم روی آورده‌اند.
بنابراین ظرفیت‌های جهان اسلام به جای آنکه در مقابل دشمنان اصلی اسلام بسیج شود، صرف جنگ درون‌تمدنی و تضعیف جهان اسلام می‌شود. از این رو بر اساس فریضه تبیین و روشنگری، باید عاملان این وضعیت در جهان اسلام، یعنی تکفیری‌ها متوجه باشند که اقدامات آنها تضعیف و نابودی سرمایه‌های جهان اسلام را در پی دارد. افزون بر این، اقدامات خشونت‌بار و غیرانسانی تکفیری‌ها در به خاک و خون کشیدن بیگناهان، هم تضعیف جهان اسلام را در پی دارد و هم با ارائه تصویر نادرست و خشن از اسلام، دستمایه‌ای برای تشدید اسلام‌هراسی است.
از این رو تبیین لازم است تا ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام در راستای مبارزه با دشمنان اصلی به‌کار گرفته شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات