صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۱۷۳

اخبار کوتاه

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که برخی اعلام می‌کنند نباید توسعه موشکی رسانه‌ای شود، گفت: همان روزهای اولیه که آمریکایی‌ها خواستند قطعنامه را صادر کنند، وزارت امور خارجه رسماً اعلام کرد که ما این قطعنامه را قبول نداریم؛ بنابراین توسعه موشکی هیچ ربطی به برجام ندارد و هرکس که می‌گوید این رزمایش‌ها را رسانه‌ای نکنید، بی‌خود کرده است.
اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه با اشاره به توافق با کشورهای اروپایی در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل، گفت: تحریم‌های بانکی مانع اجرای این توافقات است. وی با بیان اینکه مشکلات بانکی در بخش بین‌الملل تا حدودی کارها را با مشکل روبه‌رو کرده است، افزود: مذاکراتی برای اجرای پروژه‌ها انجام شده، اما تا زمانی که مشکلات بانک‌های خارجی به طور کامل حل نشود، اجرای برخی پروژه‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد بود.
شرکت دولتی روس اتم عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر۲ را تا پایان امسال آغاز خواهد کرد. یک منبع آگاه در این شرکت گفت: ما امیدواریم که طرف ایرانی پارامترهای مورد نظر در این پایگاه را مشخص کند تا ما بتوانیم کار را در برخی از بلوک‌های این پروژه تا پیش از پایان امسال آغاز کنیم.
کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه روزی ۱۰۰۰ قتل عمد (سقط جنین) در ایران انجام می‌شود، گفت: داروهای جلوگیری از بچه‌دار شدن برای بانوان ۹ تا ۴۵ سال به رایگان توزیع می‌شود و گروه‌هایی با نام غربالگری وارد بیمارستان می‌شوند و طبق هیچ قانونی سقط جنین را توصیه می‌کنند.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: بررسی نظام رتبه‌بندی لایدن در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، تعداد دانشگاه‌های ایران در این رتبه‌بندی افزایش یافته و به ۱۴ دانشگاه رسیده است. گفتنی است، دانشگاه‌های اصفهان و خواجه‌نصیرالدین طوسی دانشگاه‌های جدیدی هستند که به این رتبه‌بندی بین‌المللی راه یافته‌اند.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» افشا کرد، کاخ سفید سال گذشته به «صندوق پلاگ‌شر» مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای گزارش‌دهی درباره برجام و موضوعات مرتبط با آن به منظور جلب حمایت از توافق هسته‌ای و بزرگ‌نمایی دستاوردهای این توافق برای آمریکا و جهان پرداخت کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات