تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۵۰
جوانان نمي‌توانند هميشه پياده نظام باشند

نقش جديد فائزه هاشمی

اشاره: نامش در فهرست افرادي از خانواده آيت‌ا... هاشمي بود كه قصد ثبت‌نام براي انتخابات مجلس دهم را داشت يعني شنیده‌ها حاکی از آن بود كه محسن، فائزه و فاطمه هاشمي در انتخابات مجلس حضور خواهند داشت اما روز جمعه فقط محسن و فاطمه ثبت‌نام كردند و خبري از فائزه نبود. ظاهرا فائزه مسئوليتي دیگر براي خود در انتخابات مجلس دهم ترسیم كرده است و آن هم آگاه‌سازي افراد جامعه نسبت به حق سياسي خودشان و همچنين توجه دادن افکارعمومي به توانايي زنان در عرصه‌هاي سياسي است. او كه سابق نمايندگی مجلس را هم در کارنامه دارد به خوبي مي‌داند در چه شرايطي بايد به موضوع انتخابات ورود کرده و در چه مقطعي سكوت کند. فائزه هاشمي آگاه بود كه ثبت‌نامش در انتخابات مجلس دهم اين امكان را به تندروها كه صراحت دختر كوچك آيت‌ا... هاشمي برايشان قابل هضم نيست، می‌داد که به جوسازي عليه پدر و خواهر و برادرش بپردازند. اما فائزه در جمع اصلاح‌طلبان استان خوزستان نكاتي را يادآور شد که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.
پایگاه بصیرت / مهدی رضایی

(روزنامه آرمان – 1394/10/06 – شماره 2935 – صفحه 2)

اصلاحات، محدود به سال ۷۶ به بعد نيست

فائزه هاشمي گفت: اصلاحات، محدود به سال۷۶ به بعد نيست، بلكه سابقه آن برمي‌گردد به قبل از اين زمان، و با روي كار آمدن دولت اصلاحات به اوج رسيد. وی در ديدار با جمعي از فعالان سياسي و اجتماعي خوزستان به خاطر وجود هماهنگي و انسجام موجود ميان احزاب اصلاح‌طلب استان، به آنان تبريك گفت و افزود: در هيچ كشور توسعه‌يافته‌اي، اين‌همه حزب وجود ندارد، بايد به سمتي برويم كه دوحزبي شويم تا جهت ارائه‌ ديدگاه‌ها، بهتر عمل كنيم البته وجود اين‌همه حزب، از افتخارات مملكت ماست.

وي در ادامه تاکید کرد: احزاب و سمن‌ها محدود شده‌اند. اين محدوديت‌ها ناشي از قوانين دست و پاگير است و بعضي از محدوديت‌ها هم خلاف اصل۲۷ قانون اساسي است. احزاب بايد براي منابع مالي خود در استان‌ها فكري بكنند. زنان نيز بايد ۳۰ درصد سهم در احزاب داشته باشند و در عرصه سياسي باید زناني توانمند و رأي‌آور داشته باشيم. هاشمي بر حضور زنان در توسعه متوازن نيز تاكيد كرد و افزود: اصلاح نگاه‌ها درباره كمك به زنان جهت حضور در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و توسعه‌ اجتماعي و عرصه انتخابات ضروري است.

در جامعه‌ ما به زنان درباره نقش آنها در خانواده پرداخته شده است و مي‌پردازند، درصورتي‌كه بايد به نقش زنان در جامعه بيشتر پرداخته شود. او در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: در كشور آلمان، زماني كه بحران اقتصادي تمام اروپا را فراگرفت، تنها كشوري كه كمترين آسيب را ديد، همين آلمان بود كه در رأس آن كشور يك خانم است. وقتي به آموزه‌هاي ديني مراجعه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه در قرآن از يك پادشاه تعريف شده و آن يك زن است به‌نام بلقيس به دليل تدبير در كارهايش و مشورت با ديگران. هاشمي ادامه داد: اصلاح‌طلبان و اصولگرايان وقتي به نقش زنان مي‌رسند، فرقي با هم ندارند، اميدوارم برداشت من اشتباه باشد.

بايد دانست كه توسعه‌ متوازن، توسعه‌اي است كه زنان و مردان به طور مساوي كنار هم ديگر قرار بگيرند، اين موضوع درباره جوانان نيز صادق است و اينها نمي‌توانند هميشه پياده‌نظام باشند. اميدوارم ما اصلاح‌طلبان، پيش‌قدم در اين اتفاق باشيم. اين عضو ارشدحزب كارگزاران درباره اهميت دستيابي به كرسي‌هاي بيشتر در مجلس دهم نيز گفت: محافظه‌كاري وزيران دولت روحاني به خاطر ايرادتراشي‌هاي برخي نمايندگان مجلس است. چنانچه مجلس هماهنگ داشته باشيم، دولت بهتر مي‌تواند در جهت توسعه گام بردارد.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/138424

ش.د9405147

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات