تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۹۱۲۴۴

آيت‌الله هاشمي: دل برخی‌آقایان هنوز با احمدی‌نژاد است

(روزنامه آرمان – 1394/10/07 – شماره 2936– صفحه 3)

اين روزها هجمه‌هاي زيادي به آيت‌ا... هاشمي رفسنجانی صورت مي‌گيرد و اين هجمه‌ها براي او تازگي ندارد. اين هجمه‌ها اغلب از سوي افرادي صورت مي‌گيرد كه کمتر سابقه‌اي در مبارزات انقلابي دارند اما در كمال ناسپاسی براي این استوانه نظام خط و نشان مي‌كشند. هدف آنها اما مشخص است، آنها بيش از ۳۰سال در آرزوي تحقق خواسته‌هاي متحجرانه و غيرمعتدل خود بودند كه در اين سال‌ها، آيت‌ا... هاشمي همانند سدي محكم در برابرشان ايستاده و آنها را ناكام گذاشته است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همين راستا گفته است: «بعضي از انسان‌ها هر كاري كه مي‌كنند، زود برنمي‌گردند و اشتباهات را تكرار مي‌كنند.

مگر آن جريان انحرافي كه بر سر كار آمده بودند، خودشان چنين موقعيتي در جامعه داشتند؟ كافي بود از هر يك از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اينكه مي‌گفتند «يارانه پول امام زمان(عج) است و... » تبرّي بجويند، ولي ديديد كه چگونه حمايت مي‌كردند و هنوز هم دل از آنها نكنده‌اند.» طلوع صبح نوشت؛ آيت‌ا... هاشمي رفسنجانی در پاسخ به اين سوال كه «پس از توافق هسته‌اي و همچنين بسته شدن «پي‌ام‌دي» همچنان برخي صداهاي مخالف شنيده مي‌شود كه البته بالذات بد نيست، اما برخي مي‌گويند مخالفان استدلال دقيقي ندارند؛ شما توصيه‌اي به دلواپسان داخل نداريد؟» تصریح کرد: اولا در مقابل زياده‌خواهي‌هايي كه جمهوري‌خواهان و لابي رژیم‌صهیونیستی در آمريكا دارند و كارهايي كه مي‌كنند، در ايران هم بايد صدايي باشد؛ يعني اينطور نباشد كه هميشه آنها طلبكاري كنند و ما در اينجا بنشينيم و دفاع كنيم. ثانيا تمام افراد و گروه‌هاي داخلي بايد بدانند كه اين موفقيت متعلق به همه است بويژه بايد نقش رهبري را در اينجا جدّي بگيرند.

رهبري نمي‌خواهند وارد ميدان اجرايي شوند و مثل دولت حرف بزنند، اما مصالح كشور را با توجه به ظرفيت‌ها مي‌دانند. مي‌دانيد كه بحث مذاكره با آمريكا هم پيش از اينكه اين دولت بيايد، با اجازه رهبري شروع شده بود. سلطان قابوس، پادشاه عمان در سفر به ايران، پيام آمريكايي‌ها را آورده بود و رهبري هم پذيرفته بودند. در اعلام اين مواضع هم خود ايشان پيشقدم شدند و در ايام عيد گفتند كه من با مذاكرات مخالفتي ندارم. در مباحث عملي هم قدم به قدم در جريان بودند. هر مرحله‌اي كه مي‌گذشت، به ايشان گزارش مي‌دادند و اگر مسير نياز به اصلاح داشت، اصلاح مي‌كردند. البته انصافا زحماتش را دولت و بويژه تيم مذاكره‌كننده كشيد.

حمايت از جريان انحرافي!

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در واكنش به اينكه چندي پيش از حمايت بخشي از روحانيون از تفكرات جريان انحرافي سخن گفته و آن اظهارات داراي واكنش‌هايي شد، درباره واكنش اين گروه‌ها كه بعضا اصرار دارند كه انتخاب آنها در سال۸۴ صحيح بوده، اظهار داشت: بعضي از انسان‌ها هر كاري كه مي‌كنند، زود بر نمي‌گردند و اشتباهات را تكرار مي‌كنند. مگر آن جريان كه بر سر كار آمده بودند، خودشان چنين موقعيتي در جامعه داشتند؟ كساني كه به خاطر بغض، حبّ آن جريان را به دل گرفته بودند، آنها را بيش از حد تقديس كردند و حرف‌هايي چون خليفه‌اللهي، معجزه هزاره سوم و دولت امام زمان درباره آنها زدند و ادعاهاي واهي و كارهاي آنها را پذيرفتند، در حالي كه هر يك از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اينكه مي‌گفتند «امام زمان(عج) مي‌آيد و گردن اين علما را مي‌زند، رأي ما به خاطر حمايت بزرگان پايين آمد و يارانه پول امام زمان(عج) است و... » كافي بود كه تبرّي بجويند ولي ديديد كه چگونه حمايت مي‌كردند و هنوز هم دل از آنها نكنده‌اند.

صهيونيست‌ها از برجام عصباني‌اند

آيت‌ا... هاشمي همچنين ديروز با اعضاي سنديكاي صنايع غذايي و كنسرو ايران ديدار كرد و ضمن اینکه درددل‌هاي صاحبان صنايع را دلسوزانه دانست، تصریح کرد: كساني كه دنبال تجارت‌هايي از نوع قاچاق هستند، به نيازهاي مردم و سلامت آنها توجه ندارند و دلسوزان مردم، منتظر برنامه‌ريزي براي استفاده بهينه از نقدينگي و گشايش راه‌هاي توسعه تجارت با كشورهاي جهان، بعد از رفع تحريم‌ها و پايان داستان برجام هستند تا رونق توليد و اشتغال به كشور برگردد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به موانع برجام در داخل و خارج از كشور، تصويب قطعنامه‌ها عليه ايران را ظالمانه دانست و درباره عصبانيت لابي صهونيست‌ها و عده‌اي از نمايندگان كنگره آمريكا براي سنگ‌اندازي در راه انجام تعهدات دو طرف، خاطرنشان کرد: معلوم نيست مخالفت بعضي‌ها در داخل با چه هدفي صورت مي‌گيرد كه صراحتا از لغو برجام و برگشت به دوران تهديد و تحريم مي‌گويند.

آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در ادامه سخنانش، وجود نقدينگي بالا در سيستم بانكي كشور را «شمشير دو لبه» توصيف كرد و گفت: به جاي تهديدات نقدينگي، مي‌توان با برنامه‌ريزي‌هاي درست، فرصتي براي رونق توليد و اشتغال ايجاد كرد تا نقدينگي كه بر سر اقتصاد كشور بهمن شده، باعث طراوت اقتصادي شود. وی هجوم صاحبان پول به سوي بازار سكه، خانه‌سازي و حتي رونق بازار سياه و قاچاق را به خاطر عدم اجراي درست برنامه‌ها دانست و افزود: سال‌ها پيش سياست‌هاي كلي اصلاح اصل۴۴ تدوين، تصويب و از سوي رهبري تاييد و ابلاغ شد، اما در عمل، دولت وقت، برخلاف ادعاها، كارها را به مردم واگذار نكرد و در همان مقدار واگذاري‌ها هم، اولا به جاي مردم به شبه‌دولتي‌ها داد و ثانيا درآمدهاي حاصل از واگذاري‌ها هم با وجود صراحت قانون، در جاهاي ديگري مصرف و صرف هزينه‌هاي جاري شد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز اميدواري از رونق توليد در پسابرجام و حل مشكلات صنايع غذايي با اشاره به برنامه‌هاي دولت، اضافه کرد: با همكاري مردم و دلگرمي صاحبان صنايع مي‌توانيم از اين روزهايي كه شاهد ركود اقتصادي هستيم، بگذريم.

http://www.armandaily.ir/fa/Main/Detail/138549

ش.د9405143

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات